Volvo 744 GL -89 Helrenoveras och blir med BMW-motor
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå ganska långsamt periodvis eftersom min... Visa mer
Liten update med halvdassiga bilder. Har gjort klart de tredje benen på karossvaggan. Löstagbart så att skiten går att förvara sedan
Kapat till balkar i rätt längd till "gafflarna" fram och bak. Ska bli intressant att se vart tyngdpunkten ligger i karossen. Några tankar/idéer? Balken på bilden ligger ovanpå de som går in i ramen. Ska svetsas fast i änden sedan.
Tar bra mycket mindre plats än om jag skulle svetsat fast det sista benet
Nu återstår det bara att svetsa klart gafflarna och fixa en snurr-anordning med spärr. Ska även se till att hitta ett par "kundvagnshjul" och trycka dit. Måste vara rejäla doningar.
Fick även köpt ett par fälgar igår på julaftonsnatten Ni får se vad det blev när dom anländer. Lär ta lite tid nu i mellandagarna.
Inte så mycket gjort idag. Har slitit ur elhärvan till motorn genom torpedväggen idag. Det var det sista av elen. Har även börjat skrapa asfaltsmattor osv.
Liten update. Har legat sjuk över nyår så det har inte blivit så mycket mekande. Hur som helst. Har börjat jobba med bakaxeln nu och tänkte få klart den och bakvagnen.
Båda drivaxlarna ur och kåpan borta
Verkar som om jag har en 1030 axel(?) Någon som vet vad som skiljer 1031 och denne åt?