3372
Sök

Volvo v70 D5 (få lite mer kraft ur den)

DEVIL
1 171 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Hur kan jag få lite mer kraft i D5an? Inte för att den är slö, men skulle vilja ha lite mer drag i den.

Förslag?

bmw m power

633 Inlägg
10 december 2012
Legosoldaten skrev:
Hur kan jag få lite mer kraft i D5an? Inte för att den är slö, men skulle vilja ha lite mer drag i den.

Förslag?

finns ju dieselkraft box sök på det p google.se

aut-lådorna är inte så glada vid effekt ökning om du har en sådan

DEVIL
1 171 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Vw-Andreas skrev:
Legosoldaten skrev:

Förslag?

Tack, nej jag har ingen automat, 6-växlad manuell smile)

bmw m power

633 Inlägg
10 december 2012
Legosoldaten skrev:
Vw-Andreas skrev:
Legosoldaten skrev:

Förslag?

då har dieselkraft.se de du söker smile

DEVIL
1 171 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Vw-Andreas skrev:
Legosoldaten skrev:
Vw-Andreas skrev:

då har dieselkraft.se de du söker smile

Jajjemen kollar den sidan nu, tackar!

bmw m power

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
11 december 2012
Annars är ju KCR ett alternativ , dom kör dessutom kampanj nu på sina boxar, 3900:- inkl moms .

www.kcr.se

Mvh

DEVIL
1 171 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
hks__ skrev:
Annars är ju KCR ett alternativ , dom kör dessutom kampanj nu på sina boxar, 3900:- inkl moms .

www.kcr.se

Mvh

Tackar för tipset, ska kolla in sidan! smile

bmw m power

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
11 december 2012
Polestar är de enda jag kan rekomendera.. kör själv med polestar optimering i min bil o de gör stor skillnad. Kcr är inge bra alls. Många som fått motorproblem när de gäller deras såkallade trimboxar.

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

DEVIL
1 171 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
InZZanE skrev:
Polestar är de enda jag kan rekomendera.. kör själv med polestar optimering i min bil o de gör stor skillnad. Kcr är inge bra alls. Många som fått motorproblem när de gäller deras såkallade trimboxar.

Hur bra är Polestar från skala 1/10 då? Läst ganska mycket skit om just dem. hmm

bmw m power

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
11 december 2012
Sen är det ju rätt skaplig peng på en Polestar optimering ? Jag har sålt o installerat många KCR boxar, utan problem . Har inte hört nåt annat heller om dom, men alla har ju måndags-exemplar tongue Tror dock itne att Polestar är nåt skit, men som sagt, 9200:- inkl moms ( stod så på deras sida ) är lite hårt kan jag tycka .

AUTOTECH
762 Inlägg
11 december 2012
Haj!
http://atechmotor.com/volvo/v70n/d5/trimpaket/
På det priset e det rea i hela December tror jag!

3 860 Inlägg
11 december 2012
Inte så insatt på det med KCR boxar o liknande, men vore inte en riktig optimering mer värdefullt? Typ ATM eller Polestar? För inte optimerar väl KCR dosorna styrboxen, eller?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

DEVIL
1 171 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Min ska tydligen vara optimerad med steg 3 redan, enligt förra ägaren.

bmw m power

3 860 Inlägg
11 december 2012
Legosoldaten skrev:

Varifrån? Och vad ska vara gjort?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

DEVIL
1 171 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Legosoldaten skrev:

Varifrån? Och vad ska vara gjort?

Han gick inte in på sak när jag ringde, han lät ganska stressad (han kör lastbil, och körde när jag ringde) men han skulle återkomma på torsdag med lite närmare information

bmw m power

104 Inlägg
11 december 2012
Annars har du ju BSR, men KCR är riktigt bra!! Ingen skit som många påstår, sen ska det finnas nått företag som heter vetec eller nått som tydligen ska vara riktigt grymma på just diesel, men känner inte till dom själv!

Salle får du betalt för att göra reklam för atech överallt på hela internet?

Mvh. Rocko
* Volvo 960 -92, * VW Caddy 1,6 TDi -14 * Volvo 945 Turbo -95

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
11 december 2012
Legosoldaten skrev:
InZZanE skrev:

Hur bra är Polestar från skala 1/10 då? Läst ganska mycket skit om just dem. hmm

För de första så kan du ju regga bilen med trimmet. Som jag gjort med min. Och polestar optimerar aldrig på bristningsgränsen som många andra gör för att få ut hästar. Visst de kostar en del men de är fan värt de.. lätt att köpa med ju.. åka till första auktoriserad volvo verkstaf sen fixar dem de på tio min. . Jag själv har aldrig hört nått ont om polestar.  Såfall vad är det du hört?

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

847 Inlägg
11 december 2012
Skaffa ingen box som du kopplar in själv. Det bästa är att skaffa en riktig programvara anpassad för just din motor. Det dom gör vid sån optimering är att dom kopierar din original fil. Kollar den i sitt program i datorn o rättar ut o filar till effektkurvorna. Promotech eller Vtech är mitt tips.

AUTOTECH
762 Inlägg
11 december 2012
Nope men jag tycker dom e fantastiskt grymma och har en riktigt bra support! lol

Rokosa skrev:
Annars har du ju BSR, men KCR är riktigt bra!! Ingen skit som många påstår, sen ska det finnas nått företag som heter vetec eller nått som tydligen ska vara riktigt grymma på just diesel, men känner inte till dom själv!

Salle får du betalt för att göra reklam för atech överallt på hela internet?

DEVIL
1 171 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Förresten påtal om inget, vet nån om man stänga av anti-spinn på min v70? (har ingen knapp för att göra det) finns dock en säkring som går till anti-spinn men det hjälper väl inte att rycka den?

bmw m power

Sök