skulle inte byta ner mig från en 2.3 till en 2.0 bara för att det står R på emblemet. det är som att skjuta sig själv i foten
skillanden är väll inte enorm men 2liters maskinen verkar ofta gå sönder oftare än en 2.3 varför har jag ingen aning om men jag skulle inte ta i dom med tång. jag skänkte mer eller mindre bort en kompllet 2.0 t5 spis för typ 1500kr kompett med all el boxar och rubbet inte värt att ödsla någon tid på det.
om den är fin så är det ju bara o köpa den....är ju du som ska ha den....sen att du byter motor blir ju inte sämre för det.....oftast brukar importbilarna ha full utrustning...
http://www.garaget.org/video/70309 kolla filmen det ä min gamla 2.0t det ända som ä gjort ä andra stakar å 19t å tre tums system den bilen va rost fri hade aldrig några problem med den gick som en kl ladda 1.5 bar länge innan jag bytte stakar vet många som har kört 1.5-1,6 i ladd med dom å kört hårt
Tyckte det va en underbar bil endanackdelen ä att det sitter en sån liten turbo på den den ä ju mindre än den som sitter på 2,3 så en 19t å tretum så ä detav hjälpt