Har inte gjort mkt åt bilen nu under vintern. Mörkret o kylan har gjort att man inte orkat. Sen är mitt garage upptaget med ett camaro äckel så får inte in bilen där. Vart ute o startat upp liket o blev en första provtur med den så nu har suget kommit att sätta i gång med evighetsprojektet. MYCKET MYCKET att göra. Men blir nog bil till slut.
1 lampa fungerar iaf... blir att ta i tur med el(ändet)
Prövade o fylla lite luft till hi-jackersen. funkade
ja det är härligt! Ja du nästa fråga? ska väl vara en olds 350 från 197? ska ta o kolla upp det där nån dag Det rörde lite på sig när man stampa plattan i botten iaf hehe
Har varit ute o rensat ut bilen mer idag, sist blev det en sopsäck o idag blev det en till.... Men nu är det renplockat. Låter bilderna tala för sig själv.
Någon som kan hjälpa mig få fram info om motorn?? står 395558 2 Lyckades hitta själv. ska vara en 350 från 73 el 74 Någon som kan hjälpa mig få fram info om motorn??
Tack hittade precis innan du skrev Nä det ser faktiskt mkt mkt bättre ut en vad jag hade trott.. får se hur det ser ut under soffan fram och den fina popnits lagningen. Men behöver inte rostlaga något i resten av golvet iaf känns jävligt skönt faktiskt Blir till att slipa av o kolla. sen rostskydda o måla
Har vart dålig på att uppdatera. Har blivit lite pyssel med bilen. Och har äntligen fått in den i garaget! Dock blir det en kort stund då vi flyttar i slutet på månaden... Och blir utan garage i nya huset. Blir bara tak över huvudet då Så ska försöka få utsidan hyfsat klar så jag hinner få på lite färg. Insidan får jag fokusera på när vi flyttat klart. Såg att någon av tidigare ägare har svetsat fast fram soffan i golvet så plockar inte ut det nu. Om planerna vill säg väl så hinner jag kasta på lite färg inom någon vecka. Men är grymt mkt att göra innan så får se om man hinner. Har slipat på bilen med långkloss idag så ni ser ju på bilderna hur det ser ut.
Svetsat för första gången på evigheter. Nån gång i skolan för massa år sedan. Lär ha lärt mig innan bilen är klar iaf Fin lagning vid bakrutan
Ajja e väll bara att göra det bästa av situation då antar ja, och få ordning på utsidan medans du fortfarande har ett garage? Äre roll eller spray som gäller och vad blir det för färg, om du bestäm det än?
Ajja e väll bara att göra det bästa av situation då antar ja, och få ordning på utsidan medans du fortfarande har ett garage? Äre roll eller spray som gäller och vad blir det för färg, om du bestäm det än?
Förmodligen! Visst är det så! ska testa en grön o se hur det blir. blir nog tyvärr att rolla som det ser ut nu. Men planen längre fram är att slipa ner den helt o göra det ordentligt från grunden. Ska försöka få tag i ett bra garage till den då
roligt projekt du har skaffat kommer följa håller själv på med en oldsmobil 98a renoverar motorn på den och letar delar som är åt skogen att få tag på även en ford galaxie hehe
roligt projekt du har skaffat kommer följa håller själv på med en oldsmobil 98a renoverar motorn på den och letar delar som är åt skogen att få tag på även en ford galaxie hehe
Tackar! Kul att du vill följa Jo då, fick bilen gratis så då kan det vara värt o lägga lite tid o pengar på den. Hoppas att det går enligt planerna Aldrig gjort något sådant här tidigare så ska bli grymt kul o lära sig:) ok ok roligt har du någon tråd om den? Ja delar finns det inte så gått om tycker jag. Har försökt hitta till min men inte hittat mkt
Förmodligen! Visst är det så! ska testa en grön o se hur det blir. blir nog tyvärr att rolla som det ser ut nu. Men planen längre fram är att slipa ner den helt o göra det ordentligt från grunden. Ska försöka få tag i ett bra garage till den då
Blir nog bra me grön skaru se och rolla nu för att göra finare sen känns som helt rätt beslut , bara det ser bra ut på håll liksom
Blir nog bra me grön skaru se och rolla nu för att göra finare sen känns som helt rätt beslut , bara det ser bra ut på håll liksom
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 april 2013
Du har mycket jobb framför dig! Det jag tipsar dig om att du borde inhandla är nog en bläster. Enklaste sättet att få bukt på all den där rosten är att först blästra det. Samt så behöver du inte oroa dig för att det kommer krypa tillbaka
Jag ser fram emot detta! Vad blir det för färg på den? Jag ser framför mig att den skulle passa jävligt bra i olivgrön metallic faktiskt
Du har mycket jobb framför dig! Det jag tipsar dig om att du borde inhandla är nog en bläster. Enklaste sättet att få bukt på all den där rosten är att först blästra det. Samt så behöver du inte oroa dig för att det kommer krypa tillbaka
Jag ser fram emot detta! Vad blir det för färg på den? Jag ser framför mig att den skulle passa jävligt bra i olivgrön metallic faktiskt
Oja det har jag verkligen! ok ja det hade kanske vart något! Först o främst ska jag kasta på lite färg så den ser lite bättre ut så kan inte grannarna klaga när vi flyttat över en sunkig skrothög haha. Hittar jag ett bra garage jag kan hålla till i så ska det fixas bättre utrustning. Jag har mina planer för bilen så kommer bli ett långtidsprojekt detta Ja något åt det olivgröna hållet är det tänkt i slutändan. Inredningen ska göras olivgrön o svart är planen. mvh