Du bör ta körkortet, Det värsta som kan hända är att du blir av med det i 3-6 månader när utredningen är klar. Men du behöver inte ta om det.. Såg att det var en som hade skrivit att man blir av med det helt och måste ta om det om man blir av med det under prövotiden.. Det är så om du blir av med körkortet för te.x fortkörning, Men när transportstyrelsen har legat efter med ärenden så du får straffet efter du fått körkort får du tillbaka det.. så hände för en kompis när han torska med epan.. tog körkort blev av med det ca 3 veckor efter han tog det.. fick tillbaka det efter 3 månader. ända skillnaden var att de la på 3 nya prövotids månader på det.. jag åkte också fast med min epa. tog körkort men för mig hade det gått ca 1,5 år innan jag fick hem brev om det.. så för mig drog dom aldrig in mitt körkort för de hade gått så lång tid men jag fick 1 prick i körkortet istället.. (som en fortkörning).. och när du får hem den där lappen om att de tänker ta ditt körkort i 3-6 månader. då får du fylla i en masa frågor och så om du har te.x ett jobb där du är i behov av körkort ger dig de bara en prick istället