Bilen ska få sig ny lack, behandla underredet sen ska jag på med ett extraktor grenrör, japtuningchip, walbro soppapump, tension rods från driftworks, apex motorkuddar, driftworks stålavgaspackningar, hårdare koppling, cometic... Visa mer
kopplingen fungerar bra nu för nu slirar det bara på hjulena men bilen vibrerar som h... får ta en kik någon dag vad det är om ingen har någon tanke här?
Kan inte vara så att din tryckplatta behöver balanseras? Är den det minsta ojämn i vikten så går det ju ut vibrationer i karossen
får kolla på detta... tack för tipset!
Byte koppling på min bil i vintras men även motor och växellådsfästen till en lite styvare typ och har samma problem med vibbrationer, så tror det ligger i dom nya fästena
Kan inte vara så att din tryckplatta behöver balanseras? Är den det minsta ojämn i vikten så går det ju ut vibrationer i karossen
får kolla på detta... tack för tipset!
Byte koppling på min bil i vintras men även motor och växellådsfästen till en lite styvare typ och har samma problem med vibbrationer, så tror det ligger i dom nya fästena
Jag bytte ju till hårdare motorkuddar bara och jag kan nog inte påstå att den vibrerade så mycket mera efter det men då hade jag inte bytt tryckplatta men när jag bytte den då vill jag knappt sitta i bilen :o
Jag bytte ju till hårdare motorkuddar bara och jag kan nog inte påstå att den vibrerade så mycket mera efter det men då hade jag inte bytt tryckplatta men när jag bytte den då vill jag knappt sitta i bilen :o
Då förstår jag, jo konstigt om det kommer efter byte av tryckplatta.
skriftlig update... ikväll får jag ner med växellådan igen och kolla om man kan hitta något problem, är väl inte så kul med ännu en bild med nerplockad växellåda
lyckad kväll? NEJ! men hoppas att man kan se till att lösa något imorgon... tryckplattan har då inte tagit jämt som det ser ut men hann aldrig prova om det var några vibrationer utan plattan på bilen för sen gick ett relä, hoppas jag...
lyckad kväll? NEJ! men hoppas att man kan se till att lösa något imorgon... tryckplattan har då inte tagit jämt som det ser ut men hann aldrig prova om det var några vibrationer utan plattan på bilen för sen gick ett relä, hoppas jag...
tror du att vibrationerna fanns för att tryck platan inte tagit jämt?
nja jag vet inte, men känns som det är den som är problemet iallafall
nja jag vet inte, men känns som det är den som är problemet iallafall
Nu är du skyldig mig en kaffe . Skönt att du hittade felet