3784
Sök

Snygga till min s14a!

Bilen ska få sig ny lack, behandla underredet sen ska jag på med ett extraktor grenrör, japtuningchip, walbro soppapump, tension rods från driftworks, apex motorkuddar, driftworks stålavgaspackningar, hårdare koppling, cometic... Visa mer

Nissan
108 191 Visningar
Uppdaterades senast 30 april 2016
Nissan
268 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183199/183199-af759f9950a6857d2c009b89a4536bdb.jpg
Nu är den på sin plats, snart ut på en provtur smile ledsen för att bilden blev sne...

Nissan
268 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
kopplingen fungerar bra nu för nu slirar det bara på hjulena men bilen vibrerar som h... får ta en kik någon dag vad det är om ingen har någon tanke här?

2 419 Inlägg
16 juni 2013
DU har inte bytt vxllåds kudde när du bytte koppling? till en stum typ, för då går ju vibrationerna ut i karossen!

Nissan
268 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
strandberg31 skrev:
DU har inte bytt vxllåds kudde när du bytte koppling? till en stum typ, för då går ju vibrationerna ut i karossen!

Hmm smart där... Har bara fyllt originalet med massa tätningslimm
Men det vibrerar även på tomgång när jag står stilla hmm
Senast redigerat av freddess (16 juni 2013)

43 Inlägg
17 juni 2013
Kan inte vara så att din tryckplatta behöver balanseras? Är den det minsta ojämn i vikten så går det ju ut vibrationer i karossen

Nissan
268 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
kenny9105 skrev:
Kan inte vara så att din tryckplatta behöver balanseras? Är den det minsta ojämn i vikten så går det ju ut vibrationer i karossen

får kolla på detta... tack för tipset!

102 Inlägg
21 juni 2013
freddess skrev:
kenny9105 skrev:

Byte koppling på min bil i vintras men även motor och växellådsfästen till en lite styvare typ och har samma problem med vibbrationer, så tror det ligger i dom nya fästena wink

Nissan
268 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Rob92 skrev:
freddess skrev:
kenny9105 skrev:

Byte koppling på min bil i vintras men även motor och växellådsfästen till en lite styvare typ och har samma problem med vibbrationer, så tror det ligger i dom nya fästena wink

Jag bytte ju till hårdare motorkuddar bara och jag kan nog inte påstå att den vibrerade så mycket mera efter det men då hade jag inte bytt tryckplatta men när jag bytte den då vill jag knappt sitta i bilen :o

102 Inlägg
22 juni 2013
freddess skrev:
Rob92 skrev:
freddess skrev:

Jag bytte ju till hårdare motorkuddar bara och jag kan nog inte påstå att den vibrerade så mycket mera efter det men då hade jag inte bytt tryckplatta men när jag bytte den då vill jag knappt sitta i bilen :o

Då förstår jag, jo konstigt om det kommer efter byte av tryckplatta.

7 Inlägg
22 juni 2013
mycket fint projekt.. gillas hos mig big_smile

Nissan
268 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
benne97 skrev:
mycket fint projekt.. gillas hos mig big_smile

kul att höra big_smile

Nissan
268 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
skriftlig update... ikväll får jag ner med växellådan igen och kolla om man kan hitta något problem, är väl inte så kul med ännu en bild med nerplockad växellåda wink

Nissan
268 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
lyckad kväll? NEJ! men hoppas att man kan se till att lösa något imorgon... tryckplattan har då inte tagit jämt som det ser ut men hann aldrig prova om det var några vibrationer utan plattan på bilen för sen gick ett relä, hoppas jag... smile

4 663 Inlägg
1 juli 2013
freddess skrev:
lyckad kväll? NEJ! men hoppas att man kan se till att lösa något imorgon... tryckplattan har då inte tagit jämt som det ser ut men hann aldrig prova om det var några vibrationer utan plattan på bilen för sen gick ett relä, hoppas jag... smile

tror du att vibrationerna fanns för att tryck platan inte tagit jämt?

Nissan
268 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
Supra_robin skrev:
freddess skrev:

nja jag vet inte, men känns som det är den som är problemet iallafall

43 Inlägg
1 juli 2013
freddess skrev:
Supra_robin skrev:
freddess skrev:

Nu är du skyldig mig en kaffe wink. Skönt att du hittade felet

Nissan
268 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
kenny9105 skrev:
freddess skrev:
Supra_robin skrev:

Nu är du skyldig mig en kaffe wink. Skönt att du hittade felet

haha det ska du få! ja vi ska försöka vara helt säkra på det med men det kan ju inte vara något annat yikes

Nissan
268 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
nu har bilen startat igen, och utan tryckplattan var det inga vibrationer så nu är det uteslutet, bara frågan om nu hur detta ska lösas...

Beställning på nytt batteri ska ske också eftersom det har dött smile

Nissan
268 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Tryckplattan ska skickas tillbaka till dom jag köpte den utav så ska dom ta en koll på den, hoppas det går fort bara... är ju snart gatebil rudskogen

Nissan
268 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Idag kom mitt lilla "special" batteri till bilen, blir betydligt enklare att starta bilen nu får jag då hoppas smile

Sök