2916
Sök

Bästa inssuget till honda s2000!!!!

33 Inlägg
25 december 2012
#21
Då snackar vi racebilar och inte daily driver. Finns dem som byggt ITB för rimlig peng i staterna. Men det krävs en del kunskaper  för att få det att lira. Mycket tid och pengar behövs oavsett om det är "eget ITB och hemmaplenum". Honda motorn varvar 9.000 varv/min +, då gäller det att veta vad man gör med mappningen. Om inte så spikar motorn sönder vevlager, kolvar m.m.

Tycker killen kan lägga ner detta och satsa på Rotrex kompressor = billigare och mer hk än ITB och monsterplenum.


1 062 Inlägg
25 december 2012
#22
Att överladda är nästan alltid billigare men vill alla det? Trimma sugis tycker många är roligare och är det hög effekt man är ute efter så är det mot racemotorer man måste kika.

M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (25 december 2012)


33 Inlägg
25 december 2012
#23
CHEEVA skrev:
AndreasPlars skrev:
Nu tänkte jag ju mera på de som vill bygga ihop ett själv, är ju inte precis NASA kunskaper som behövs för att få fyra spjäll att öppna synkront. Och förlagor finns att kopiera och ta lärdom av.

Stort plenum är bra men svårt att få plats med i bil ibland och det finns ju nackdelar men de kommer man runt med separatspjäl: Exempelbild från en Accord, undra hur många liter som ryms där i...  http://i95.photobucket.com/albums/l160/ … TCC007.jpg
Några stycken iaf.

http://www.nordicaudi.com/arkivet/bilda … motor3.jpg

M.V.H.
precis vad jag menade ger absolut mest bang for the buck ... enda som krävs är att man tänker till lite grann

jobbiga är väl att man antagligen får byta styrsystem, kanske går att komma runt de också iofs

vet inte om det sitter lmm på s2000?
Behöver inte byta styrsystem dock så behövs K-Pro (1800 dollar) samt extra kabelhärva och F20C har tomgångsmotor.


33 Inlägg
25 december 2012
#24
AndreasPlars skrev:
Att överladda är nästan alltid billigare men vill alla det? Trimma sugis tycker många är roligare och är det hög effekt man är ute efter så är det mot racemotorer man måste kika.

M.V.H.
Vill killen lägga ut 40.000 -50.000 kr så kör i vind.

Har själv N/A trimmat (dock finns mer att göra med toppen m.m) min och älskar detta men vill prova överladd.

Om du läser killens andra tråd frågar han efter kompressor så detta är nog vad han vill ha. Insuget undra han säkert bara om det finns annat att köpa som flödar bättre.
Senast redigerat av -anno- (25 december 2012)


2 201 Inlägg
25 december 2012
#25
Du har ju spoon, mugen, j's racing. feel's mm. finns hur många som heöst om du kikar på de japanska märkena
Senast redigerat av peter_1976 (25 december 2012)

33 Inlägg
25 december 2012
#27
peter_1976 skrev:
Du har ju spoon, mugen, j's racing. feel's mm. finns hur många som heöst om du kikar på de japanska märkena
Ingen av dessa har insug till S2000.


841 Inlägg
25 december 2012
#28
Bullet--- skrev:
dadooo skrev:
Injen   är grymma för hondor
Gör Injen insug?
ojj nu tänkte ja fel haha tänkte sportfiltret


2 201 Inlägg
26 december 2012
#30
-anno- skrev:
peter_1976 skrev:
Du har ju spoon, mugen, j's racing. feel's mm. finns hur många som heöst om du kikar på de japanska märkena
Ingen av dessa har insug till S2000.
Tycker det äör konstigt att de största hondatrimmarna inte har insug til s2000

Men det finns bla RBC, Skund2,

Ubåtsingenjör
7 283 Inlägg
26 december 2012
#31
peter_1976 skrev:
-anno- skrev:
peter_1976 skrev:
Du har ju spoon, mugen, j's racing. feel's mm. finns hur många som heöst om du kikar på de japanska märkena
Ingen av dessa har insug till S2000.
Tycker det äör konstigt att de största hondatrimmarna inte har insug til s2000

Men det finns bla RBC, Skund2,
kanske är orginal insuget så jävla bra att de inte är lönt att ändra på smile  är ju jävligt vassa maskiner redan orginal


Med lem
1 127 Inlägg
3 januari 2013
#32
Man vinner ingen effekt på att köra separata spjäll... Separata spjäll brukar man köra på jätte(!)vassa sugisar för att de kan bli fruktansvärt svårkörda och oroliga om man kör singelspjäll. För att få lite mer körbarhet på motorn. Men det är väl inget problem på en vtecmotor. smile


1 062 Inlägg
3 januari 2013
#33
Med separatspjäll kan man ha vassare kammar lyft/duration utan att det straffar sig i form av dålig gång pga överlappet. Så detta är ju en definitionsfråga!
Med stort plenum får man ju en fördröjning/sämre respons iom luftmassan om man kör det ihop med singeltrottel innan plenum också. Med separattrottel kan man ha STORT utan att man drabbas av det.

M.V.H.


33 Inlägg
3 januari 2013
#34
Som info är det Honda motorer vi talar om. Vet många i staterna samt några i Sverige som kör med ITB på Honda motorer utan problem. Används till vardags, banträffar och har inga monster kamaxlar. Dessa ger BRA EFFEKT men dyrt. Finns insug (K20 motorer) som klarar "monster" kammar utan problem. Utvecklingen i USA (eftermarknad) med Honda motorer är jättestor och ibland blir även jag förvånad över hur dem lyckas få grejorna att lira till vardags.
Senast redigerat av -anno- (3 januari 2013)


1 062 Inlägg
17 januari 2013
#35
Här finns en motor att kika på: http://www.garaget.org/?car=72330&image=2691867
Separatspjäll wink


M.V.H.


33 Inlägg
17 januari 2013
#36
AndreasPlars skrev:
Här finns en motor att kika på: http://www.garaget.org/?car=72330&image=2691867
Separatspjäll wink


M.V.H.
Den motorn har kostat en del pengar och tid. Strokad till 2.4l. Cool är den!



Sök