2414
Sök

Volvo 740 GLE -87 måste hålla gas för att den inte ska dö

3 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Tjena! Skulle starta volvon nåra timmar efter jag kört den i förrgår, men när jag starta så baktände den i luftfiltret och tvärdog. Provade starta direkt efteråt och då går det att hålla lite liv i den om man ger rejält med gas, men den far o baktänder och misständer liite grann. Så fort man släpper gasen så dör den.

Nån som har någon idé om vad de kan vara? Ingen slang som hoppat av och inget läkage vad jag hittat iallafall.

Motorn är en b230e med mekaniskt insprut, ingen LMM.

Mvh

21 761 Inlägg
19 december 2012
Eftersom den baktände vid starten så finns risk att kamremmen har hoppat någon kugg, kolla upp det och även skicket på kamremmen+rullen. smile

218 Inlägg
19 december 2012
berglin2 skrev:
Tjena! Skulle starta volvon nåra timmar efter jag kört den i förrgår, men när jag starta så baktände den i luftfiltret och tvärdog. Provade starta direkt efteråt och då går det att hålla lite liv i den om man ger rejält med gas, men den far o baktänder och misständer liite grann. Så fort man släpper gasen så dör den.

Nån som har någon idé om vad de kan vara? Ingen slang som hoppat av och inget läkage vad jag hittat iallafall.

Motorn är en b230e med mekaniskt insprut, ingen LMM.

Mvh

Är det en K-jetronic  Kolla bälgen under insuget så att den är hel  annars kan det vara spjället i k-jetronicen som går tungt eller fastnat!  Annars låter det som den tar tjuvluft!

-

3 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Tack för svar men hittat felet idag! Var en slang som hoppat av under insuget som satt riktigt trångt till. Så nu går den klockrent. Mvh

Sök