2488
Sök

BMW bana/drift/streetrace

Snabb och lätt BMW, men håller på att bli bättre

Kan man backa ner för en uppförsbacke?
13 576 Visningar
Projektet avslutat 19 februari 2014
10 Inlägg
23 januari 2013
Upp med bilder nu då:)

1 948 Inlägg
23 januari 2013
Roligt att det händer saker!

VIll inte vara glädjedödare nu, snarare tvärt om. Men hur blir det med dämpningen med ett sånt avgas? Nästa år kommer dom vara ÄNNU hårdare på alla körningar som går under sbf, 95db. Tråkigt att bli svartflaggade och bara få köra ett varv. (personligen tycker jag att det borde vara krav på MINST 100db, allt som låter under det ska få svartflagg big_smile

Dekaltrimning ger galet mycket effekt, specielt på alla bilder och filmer big_smile (ska lacka mina banfälgar gröna imorrn, valde mellan det och kompressor big_smile )

136 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
baltis skrev:

VIll inte vara glädjedödare nu, snarare tvärt om. Men hur blir det med dämpningen med ett sånt avgas? Nästa år kommer dom vara ÄNNU hårdare på alla körningar som går under sbf, 95db. Tråkigt att bli svartflaggade och bara få köra ett varv. (personligen tycker jag att det borde vara krav på MINST 100db, allt som låter under det ska få svartflagg big_smile

Dekaltrimning ger galet mycket effekt, specielt på alla bilder och filmer big_smile (ska lacka mina banfälgar gröna imorrn, valde mellan det och kompressor big_smile )

//

Blir bara glad när folk har åsikter o kommentarer big_smile

Jag har inga direkta planer att köra under sbf's bandagar.. det blir förmodligen bandagar som "privathyrs" av diverse klubbar. Körde med GRC i höstas och de va inga problem. Visst de har ju såkallade "bullerdagar" oftast, då de har tillåtelse att släppa ut 100db bilar istället för vanliga gränsen max 95db. Men där mätte de in nivån. Och faktiskt så är min bmw inte mycket mer högljudd än andra bilar på en sån bandag smile Simons-ljuddämparen gör sitt jobb wink men visst, jag vet ju att jag kan få svartflagg även på montaget tongue men den dagen den sorgen wink

Att lacka fälgar blir alltid najs big_smile kör hårt!!

136 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/31/30722/30722-2bddd6ab500198fbceff1e6956f7de45.jpg
FuelCellen har blivit provmonterad och anpassad. Blev riktigt bra och lagom i reservhjulsbaljan. Blev en del genomträngningar av svetsglöd när hållarna (från AirRide system) kom på plats, så fick slänga på lite glasfiber. Ska slipas och lackas ikväll!

136 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/31/30722/30722-caa779aff184822022beca5603f70723.jpg
Behöver man tillfälligt utrymme är det lätt fixat smile här får de vila ett par veckor till..

136 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/31/30722/30722-208cf87c3155e430517125a8250323cc.jpg
Pillat med hydraulhandbromsen

136 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/31/30722/30722-e7351de110018f9b9d8c5095dc5ab585.jpg
Det vänstra hålet, närmast avgasröret är gamla inspektionsluckan till orginaltanken. Ska nu gå upp med avgasröret där istället för precis bakom stolen. 3 tum all the way!

136 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/31/30722/30722-6da9ec346dd36f3d8d5f7e3eb3c33b36.jpg
Snabbklämmor till plus och minus. Nästan ett måste ju..

136 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/31/30722/30722-1f6995c7a2278c357483fc1dc3f546da.jpg

Växelspaken tillbaka, styvare och distinktare än någonsin smile !! Dammasken och spaken kommer att kortas. Länkaget mellan spakkulan och lådan är förstärkt och även ny nylonbussning fick hänga med. Stort tack till Henrik Jensen!
..
Bilel är bilel. Men tro det eller ej, det närmar sej slutet på den biten tongue
Senast redigerat av Busted (24 januari 2013)

1 948 Inlägg
24 januari 2013
Busted skrev:
baltis skrev:

//

Jag har inga direkta planer att köra under sbf's bandagar.. det blir förmodligen bandagar som "privathyrs" av diverse klubbar. Körde med GRC i höstas och de va inga problem. Visst de har ju såkallade "bullerdagar" oftast, då de har tillåtelse att släppa ut 100db bilar istället för vanliga gränsen max 95db. Men där mätte de in nivån. Och faktiskt så är min bmw inte mycket mer högljudd än andra bilar på en sån bandag smile Simons-ljuddämparen gör sitt jobb wink men visst, jag vet ju att jag kan få svartflagg även på montaget tongue men den dagen den sorgen wink

Vet inte om grc kör under sma eller sbf faktiskt, dock så måste man köra under någon av dom för att ens få hyra en svensk motorbana. Dom flesta märkesklubbarna i Sverige kör under sbf. Och som sagt nästa år ska dom tydligen vara jävligt hårda hmm

136 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
baltis skrev:
Busted skrev:
baltis skrev:

//

Vet inte om grc kör under sma eller sbf faktiskt, dock så måste man köra under någon av dom för att ens få hyra en svensk motorbana. Dom flesta märkesklubbarna i Sverige kör under sbf. Och som sagt nästa år ska dom tydligen vara jävligt hårda hmm

Dom kör under SMA tack och lov smile så bana kan jag köra. Konkörning/drift på ett flygfält här i Skåne, 201m strippen i Malmö (alla välkomna som ej har läckage eller lösa föremål) , kanske utställning i Helsingborg men där kvittar det nog hur bilen är byggd wink sen säsongens storsatsning och mål blir Gatebil Rudskogen.. timeatack iaf smile

136 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Inväntar en ny bränslepump så att man kan göra systemet färdigt. Avgassystemet är ihopa, ska endast inlinda avgasbandage. Skuffen är tillsnyggad med lite färg. Så inom 3 veckor är det uppstart, då väntas oljebyte bromsvätskebyte och skölja igenom kylsystemet..

Bilder kommer!

50 Inlägg
13 februari 2013
Kul att de går bra och framåt faan ;D

136 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/31/30722/30722-87f49f202a97ca3cec38df64c41fa9b7.jpg
Nya bränslesystemet ihopkopplat. El är ganska färdigt. Avgas helt klart. 3 kvällar kvar sen är allt klart, 95% av vinter meket är klart big_smile starta upp monstret igårkväll, och det va inga bekymmer. Han brumma igång direkt! 5 April är det bana, konbana och drifting i Ljungby-Hed smile

136 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Va på LjungbyHed-park för ett par veckor sedan och provade bankörning, konbana och drifting. Dock gick turbon åt hellskotta.. Så får fixa hem en ny sådan så man kan busa vidare. Ananrs kändes det mesta bra faktiskt:)

136 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
Bilen är nu till salu! 44500kr, pris kan diskuteras. Hör av er på PM eller till 0734 33 00 32 . Tack för ni som sålt projektet. Ska flytta utomlands i september. Mvh Ted

136 Inlägg
20 januari 2014
Trådstartare
Bilen är såldes i somras. Tack för er som följt tråden! Mvh Ted

Sök