Kolla ner i tändstiftshålen och lyft tändspolarna, vanligt att Ventilkåpspackningarna går på M60 så man får olja ner vid tändstiften.. Inte svårt och byta..
Har kollat tomgångsmotorn o den va inte felet endå Har även kollat vid tandstiften o på ena sidan läckte Ventilkåpspackningarna lite men jag tag bort all olja o gjorde ren utan att tomgången blev bättre
Jag vill påminna mej att bilen hade lite svårare att hålla tomgången jämn första gången jag startade bilen efter att jag hade bytt chip i den. men det blev bättre efter några starter. Men kan ett chip byte verkligen påverka tomgången?
Har kollat tomgångsmotorn o den va inte felet endå Har även kollat vid tandstiften o på ena sidan läckte Ventilkåpspackningarna lite men jag tag bort all olja o gjorde ren utan att tomgången blev bättre
Jag vill påminna mej att bilen hade lite svårare att hålla tomgången jämn första gången jag startade bilen efter att jag hade bytt chip i den. men det blev bättre efter några starter. Men kan ett chip byte verkligen påverka tomgången?
Var köpte du chipet? Billigt skräp kan mycket väl försämra tomgången.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Jag har varit med i 540 träsket ett tag, bra tomgång är snarare en ovanlighet på dessa motorer.. finns några kända felkällor som tagits upp 765 miljoner gånger på bla Autopower. Läs där.
Brukar ju läcka luft om dessa på alla möjliga ställen vilket orsakar risig tomgång!
Min går så vibrationsfritt att har man stereon på får man kolla varvräknaren för att veta om den är igång eller inte så det går absolut att få dessa att gå mjukt på tomgång. Har endå ganska aggressiva kamvinklar men endå perfekt tomgång