sik skrev:
En tanke..
Är kardanen delad så är det viktigt att märka upp knutaran så de hamnar lika. Även beroende på vilka knutar du har.
Min är 3-delad med med bla en cv-knut, och den ska ligga i mitten i så den kan röra sig.
Diggar projektet
Skitkul när du vågar bygga och inte va så mainstreem!
tack för tipset! jag har dock fått det förut och prövat snurra lite utan resultat!
jag har dock nyligen fått tipset att jag ska stumma motorn lite mer eftersom det kanske bryter för hårt när motorn rör sig och kardan får kraft.. jag vet inte riktigt men jag är tacksam för alla teorier! jag kommer ju testa mig fram tills det funkar!
tackar! jo det är ju lite udda!
robb192 skrev:
helt underbar läsning !
keep it up!
tackar!
ja nu går det lätt när allt flyter framåt och jag får massa beröm
Adse skrev:
vilket jobb du lagt ner! Otroligt bygge, gillar bredarna, de passar in riktigt bra!
tackar! ja breddarna är en kopiering på kh:s bil så jag visste att det skulle se bra ut:) att dippa dom i samma färg som bilen bar en chansning som jag är mycket nöjd med!
CarpeDiem skrev:
Hoppas att det löser sig med kardanen. Annars, bra jobbat Mats
allt löser sig alltid! det tar bara olika lång tid
tackar!
Alex_T skrev:
Grattis till förstasidan. Visste redan första dagen att detta kommer att bli ett sjukt bygge.
MVH
tackar! kul att folk tror på mig! mycket hårt arbete är det och många tveksamma dagar då jag vill ge upp men till slut så blir det klart!
hugge81 skrev:
Vilken grym bil! Kan man verkligen kalla Coolt
tackar! den har en förmåga att framkalla ordvitsar! det måste varit en göteborgaresom kom påmodellnamnet:D
CarpeDiem skrev:
Stort grattis till första sidan, du förtjänar det Griffin
tackar! det var vänligt sagt:)
Krist skrev:
Undra hur många HK skåpet har
Sjukt bygge! Ska följas i tron att en video kommer snart
Grattis till förstasidan!
Mvh, Krist
jag har inte tagit ut skåpet på strippen men jag är säker på att det är jämförbart med en topfuel!
jodå video kkommer när den funkar!
tackar! riktigt kul:)
uppdatering igen då!
då var det dags att seriös ta tag i soppa systemets strul. varför bilen inte går helt enkelt.
och hur gör jag det!? jo givetvis jag körde bilen till falnders motorsport som har kopplat in sprutet och allmänt har koll! några timmar efter att jag kört upp bilen så var felet hittat. notera att han inte skulle hålla på med den då men kollade lite på den ändå!
felet är att en utgång i boxen är trasig. detta är något som är helt ologiskt om man kollar på belastning osv. detta blir en garantisak och vad det verkar som så blir det en lagad box eller ny:)
på bilden så har jag backat till för att tanka. tanken sitter ju i bagageutrymmet och folk tittar konstigt när jag tankar!
framme hos flanders.. evoträff.. bilar åker in och ut hela tiden! ingen vila eller sömn!
hemma igen. den blev ju skitig på vägen så jag resade lite i garaget och tvättade av den lite snabbt!
ksport bromsar.. BAAM!
dom ser ju så rätt ut! en liten detalj bara. dom blev snodda varit hos polisen blev sålda och tillbaka köpta. 4 bultar saknas... det gick att prova men jag måste skaffa 4 långa insektsskruv för montering.. sen så har jag ju 15" vinterdäck.. snart snö igen och ny box på gång.. ja ni förstår
lite garagekväll med saalex här på garaget
det var allt just nu! det finns lite saker på ingång så mer kommer snart!
stort tack till alla som röstar kommenterar osv det gör allt så mycket lättare!
Mvh mats