3478
Sök

Råd två bilar

Evildan
24 december 2012
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:

har bilarna på fassan, dock endast en påställd just nu

läs länkarna och tänk till vad detta kan innebära för din far och hans försäkringsmöjligheter och övriga framtid som ev straffad till ett försäkringsbedrägeri ??
det är för övrigt inte särskilt lyckat för dig heller i framtiden att ev vara straffad för en sådan sak, kan innebära svårigheter att få vissa arbeten osv.

men nu är min far den huvudsakliga brukaren ju roll dock var det vår egen försäkringsgubbe som sa att vi skulle göra så...

kommer ej att ändra det

ehh?? "har bilarna på fassan" skrev du, då är det ju dina bilar, det påstår du själv.

har du hans direktnummer eller namn, jag kan nöja mig med bolag?
det skulle jag gärna höra en försäkringssäljare föreslå, att hans klienter ska begå försäkringsbedrägeri.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
24 december 2012
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:

läs länkarna och tänk till vad detta kan innebära för din far och hans försäkringsmöjligheter och övriga framtid som ev straffad till ett försäkringsbedrägeri ??
det är för övrigt inte särskilt lyckat för dig heller i framtiden att ev vara straffad för en sådan sak, kan innebära svårigheter att få vissa arbeten osv.

men nu är min far den huvudsakliga brukaren ju roll dock var det vår egen försäkringsgubbe som sa att vi skulle göra så...

kommer ej att ändra det

ehh?? "har bilarna på fassan" skrev du, då är det ju dina bilar, det påstår du själv.

det skulle jag gärna höra en försäkringssäljare föreslå, att hans klienter ska begå försäkringsbedrägeri.

god jul wink

Evildan
24 december 2012
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:

kommer ej att ändra det

god jul wink

Detsamma
Vi kan se dig och dina tre bröder samt cigarrökande mor på svt1 i morgon kl15:10 roll

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
24 december 2012
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:

god jul wink

Detsamma
Vi kan se dig och dina tre bröder samt cigarrökande mor på svt1 i morgon kl15:10 roll

nu har ja då fan inga bröder och absolut ingen cigarr rökande mor... tar du det personligt eller ?

5 111 Inlägg
24 december 2012
Bara jag som tycker det är rätt komiskt med 18-20 åringar med AMG-mercor, BMW M, diverse tryck-å-pys-japsar, osv. som grinar över dyra premier och att de aaaaaldrig skulle haft råd att försäkra om de inte skrivit bilen på föräldrar osv?
Rätta munnen efter matsäcken då för tusan.... En Mazda 323 1,5 kostar knappast lika mycket, köp en sådan, problem solved.
Senast redigerat av Volvo544special65 (24 december 2012)

Evildan
24 december 2012
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
god jul wink

Detsamma

nu har ja då fan inga bröder och absolut ingen cigarr rökande mor... tar du det personligt eller ?

Nope, varför tror du så att jag skulle ta det personligt, alla vill vi väl betala för parasiter som skor sig ekonomiskt på oss andra?

Men se där då blev det starka ord oxå, känsligt ämne detta med att medvetet begå grova straffbara eventuellt fängelseframkallande försäkringbedrägerier ihop med familjen?
Du vet att det är ett "mindre brott" att ta farsan/morsan med sig till ICA och snatta ett tuggummi, men det skulle han/hon säkert inte gå med på?

Antar att du måste vara ett på nätet sk troll?
Senast redigerat av Evildan (24 december 2012)

Evildan
24 december 2012
Volvo544special65 skrev:
Bara jag som tycker det är rätt komiskt med 18-20 åringar med AMG-mercor, BMW M, diverse tryck-å-pys-japsar, osv. som grinar över dyra premier och att de aaaaaldrig skulle haft råd att försäkra om de inte skrivit bilen på föräldrar osv?
Rätta munnen efter matsäcken då för tusan.... En Mazda 323 1,5 kostar knappast lika mycket, köp en sådan, problem solved.

Min ståndpunkt i ämnet torde vara mkt klar, men tycker samtidigt det är väldigt sorgligt, att inte förstå att det finns vissa regler och lagar man faktiskt måste följa, många troliga "lyxfällankandidater" som skriker sig hesa över premierna.

huh?
10 427 Inlägg
24 december 2012
Volvo544special65 skrev:

Jag kollade vad bilar kostade i försäkring innan jag köpte första bilen "back in the day", vet att andra gjorde det
också och sen anpassade man bilköp efter vad man hade råd med - men det behöver man tydligen inte göra nuförtiden när man myglar till sig skaplig försäkringspremie på annat vis. hmm

http://www.cyclonefanatic.com/forum/attachments/football/14616d1347300332-knott-named-big-12-defensive-player-week-applause.gif

Motortok
37 Inlägg
24 december 2012
De flesta jag känner brukar skriva bilarna på sina föräldrar medans dom bor hemma. Handlar sällan om att man inte har råd utan snarare att man hellre betala hälften eller en tredjedel av premien istället... Tror det är mer vanligt folk gör så än skriver bilarna på sig själva. Folk få tycka vad de vill, men så är nog verkligheten wink

Putsar Cosworth
195 Inlägg
24 december 2012
Volvo544special65 skrev:

Min Cossie skulle kosta mig en 20000:- att försäkra. Då som 18år och bor hemma. När jag flyttar blir det väl annars men just nu finns det inget bättre alternativ. Jag samlade ihop pengar i två år innan jag hade råd. Dock så är Cossien för mig en entusiastbil men kan ej entusiastförsäkra den än.

Audi hatare.

10 287 Inlägg
24 december 2012
Skilj mellan argumentation och påhopp. Det är självklart att man måste få argumentera dels för sin egen åsikt och att man måste få argumentera mot andras åsikter men håll er borta från påhopp.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

218 Inlägg
24 december 2012
Hade faktiskt denna diskution en gång på kunftjänsten på Trygg hansa.

Han påstod sig säga att sålänge du är bosatt i samma hushåll som ägaren så gäller försäkringen. Dock inte om Ägaren bor på plats A och du på plats B.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

10 163 Inlägg
24 december 2012
Min bil står på mig själv självklart blir mycket bätre så i längden smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 020 Inlägg
24 december 2012
Alla mina bilar har i alla tider stått försäkrade på mig...
Har man ej råd med vad bilen kostar ska man inte köpa den heller....
Inte direkt konstigt att tex en m3 kostar en del att äga för någon som är 24 o under...

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

388 Inlägg
24 december 2012
Har haft bilen stått på morsan, ca 3k per år i helförsäkring, nu kommer den kosta mig 19350 per år i helförsäkring, blir o dra ned levnadsstandarden ganska rejält men en diesel är tyvärr nödvändigt då jag pendlar en hel del varje dag..

Det är tamefan en hel månads-nettolön per år i bara försäkring haha, sen skatt 6000kr + slitagedelar, men en bil är ju ingen rättighet utan en lyxvara i Sverige så, och kollektivtrafik är tyvärr en omöjlighet. (Sålänge jag inte vill åka 3 på morgonen för att komma fram till jobbet ca 30 minuter för sent..)

Forummoderator
26 339 Inlägg
24 december 2012
Tommty skrev:

Han påstod sig säga att sålänge du är bosatt i samma hushåll som ägaren så gäller försäkringen. Dock inte om Ägaren bor på plats A och du på plats B.

Har haft diskussionen med Länsförsäkringar också, och där var det samma visa.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
24 december 2012
Mack skrev:
Tommty skrev:

samma svar som jag fick utav länsförsäkringar

Rejsa ?
2 959 Inlägg
24 december 2012
CHEEVA skrev:
Mack skrev:
Tommty skrev:

samma svar som jag fick utav länsförsäkringar

Jag också med IF/Volvia när jag skulle teckna försäkring och dom sa att det var grönt att göra så.
Dett var när jag var 18-19 och då bodde hemma men när jag senare blev påkörd och det var t.o.m motparten som var vållande var det ändå ett jävla knorrande och knappt att det betaldes ut någon ersättning.
Varför? Jo det satt en dekal på bilen och det var då en "ungdomsbil" (Volvo S40 T4) och farsan stod på den.
Fick nöja mig med en halvkass ersättning och när man ifrågasatta beloppet fick jag svaret av skadetekninkern att igentligen ska du inte få något så passar det inte så får du ingenting.
Senast redigerat av Busgrabb (24 december 2012)

Autotech

82 Inlägg
24 december 2012
schnauz skrev:
Tänker varken säga bu eller bä, bara påpeka att man bör vara medveten om att det klassas som bedrägeri att teckna försäkringen på den som inte är fordonets huvudsakliga brukare.
Visst att man sparar några slantar på premien, men vill det sig illa kan man bli utan ersättning och/eller åtalad för försäkringsbedrägeri.

Jag gick länsförsäkringars don't drink and drive kurs för att få lägre pris på mina försäkringar.

Då tog dem bland annat upp det där om att ha bilen på någon annan än den som huvudsakligen använder den.
Det jag fick reda på då var att. Bor du hemma, bilen står på mamma, försäkring på mamma. Men det är du som kör den, så är det fortfarande helt OK. Så länge du bor hemma.

Säg att du har en Toyota supra. Du bor i Stockholm och använder sin supra varje dag och har besiktigat den dem senaste 5 åren i Stockholm. Men en dag händer en olycka och du rycker in försäkrings bolaget, och dem ser att din supra står på mamma 65 år i Lidköping. Då är det ganska troligt att dem kollar vidare på det!

carzy
461 Inlägg
24 december 2012
Bmwn stod på farsan, jag bodde hemma. Blev påkörd, försäkringsbolaget pratade med mig ang ersättning , det var inga problem. Länsförsäkringar.

Men sen jag flyttade hemifrån har alla bilar stått på mig.

Rock on tards!

Team BSG

Sök