2567
Sök

Köra ofjädrar lamell på enkelmassigt svänghjul b230FK M90

331 Inlägg
26 december 2012
Trådstartare
Hej!

Hade tänkt köpa en förstärkt koppling till min 940 turbo!

Hittat ett kopplingskit till den som består av timosmotors special svänghjul till 940. 712 tryckplatta och en org lamell.
Hur kommer det bli när man kör en stel lamell på det enkelmassiga hjulet? Finns det några andra lameller som är fjädrade förutom sinter? Kl har ju sinter 6 pucks fjädrad vet jag iaf..

Mvh David

12 Inlägg
26 december 2012
skulle inte en 850 R lamell funka? den har ju fjädrat nav men vet ej om det är rätt splines? den är ju iaf god för en liten bit över 300 ponnys:)

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
27 december 2012
om du är rädd om lådan så är det fjädrat som gäller

du kan köra med diesellamellen för den ska vara fjädrad

den som är till d24tic med m90

Kör fort så hinner inget hända...

513 Inlägg
27 december 2012
köp du en fjädrad lammel. på en vanlig gatbil finns det ingen anledning att köra stum då du gör så mycket "slir" på kopplingen vid tex start i korsning. plus den ger en skönare karaktär på växlingarna om du då inte föredrar hårt och ryckigt. sen vad du vill ha, organisk eller sinter beror väl på vad du har för effekt. klart det är ju lite ballare med en sinter som biter hårdare.

331 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
T.ex kls 6 puckade fjädrarade? Kan vara något?

513 Inlägg
29 december 2012
Jag skulle kört på det

948 Inlägg
31 december 2012
du får mer rasselljud ifrån växellådan med stum lamell , jag har kört så och inte märkt av några konstigheter med vxllådan och även en del folk från tpc verkar ha kört så med.

Sök