3017
Sök

S70 TDI -97 Problem med att höja laddtrycket

265 Inlägg
26 december 2012
Trådstartare
Hejsan!

Har ett problem!
Hur jag än försöker med slangar o kopplingar o rycka o plugga så får jag inte bilen att ladda mera!

Den har ett peak ladd på 1.5 för att sedan gå ner till stabila 1.2 bar.

Bilen går för övrigt bra, drar 0.48L/ Mil, svartryker inget, inte svårstartad varm som kall.

Finns det någon som kan hjälpa mig vore de bara! skulle vilja ha ett stabilt ladd på 1.5 Bar iallafall!

Har pluggat tryckvakten, samt röret till Wastegaten samt pluggat EGR mot insuget.

Mvh Hansen

342 Inlägg
26 december 2012
svartryker inte...  där börjar problemet en diesel laddar tyvär inte mer än dom får diesel till.  så 1+1 =2 du får hitta lite mer diesel någonstans så hittar du nog mer laddtryck.. 

finns flertalet filmer på nätet som visar hur man "ställer på" en sådan här motor.

man får lossa ställverket och flytta detta för att ställa på den...

annanrs e en ide att skaffa en optimeringsbox som man kan reglera elektroniskt.

265 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Tjena Volvo drifter!

Joo jag har KCR box redan och spelar ingen roll om jag ställer den fullt så de svart ryker, turbon laddar inte mer för det hmm

265 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Tjena Volvo drifter!

Joo jag har KCR box redan och spelar ingen roll om jag ställer den fullt så de svart ryker, turbon laddar inte mer för det hmm

342 Inlägg
27 december 2012
har du tagit bort banjoskruven som sitter på westgaten? pluggat egr:en ?  kan ju vara så att fjädern i westgaten inte klarar hålla emot mer än 1,2 - 1,5 i ladd heller

265 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Bajnoskruven är ersatt med en vanilg skruv o koppar bricka. Hur kontrollerar jag wastegate fjädern då?

Mvh Hansen

Sök