Då jag tagit mitt förunuft till fånga och insett att min plånbok inte kommer räcka till ett turbo bygge så har jag nu beslutat att satsa på något helt annat. Dethär ska bli en busbil med lite lagom effekt som dussutom skall... Visa mer
Växellåda blir den manuella 5 växlade lådan från 530in. Sen blir de enkelmasse svänghjul med 765 platta och sinter från bakaxeldelar, Kardanen vet jag inte ännu de blir nått ihopbygge förmodligen, diff blir 210 diffen från 540in så e28 bakvagnen ska byggas om så att diffen passar i den och så blir de e32 länkarmar bak så man får dem stora medbringarna direkt
Elen tar man med sig hela alltet från e34:an och sen gör man nån sorts adapter på e28 härvan De har jag en som ska hjälpa mig med
Okej! Fränt, får ta å läsa på lite, kan inte allt med kopplingar osv.. Hehe!
Så nu var båda bilarna levererade till skroten, så nu ska de bara rivas ner lite bak/framvagn och städas lite från slakten så ska jag kunna ta in e28:an och börja klura lite på alla problem som måste lösas...
Härligt projekt, mycket underhållande att följa med på! Stort lycka till!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"