Ja min ide är att ni ska få se hur min 244a blev att se ut som den gör och även att jag i framtiden om jag gör något mer med bilen ska kunna lägga det som en fortsätning i denna tråd.
Stavfel finns säkert men det bjuder jag på och detta är kopierat från en annan sida men hoppas ni gillar vad ni får se trots att ni vet hur bilen ser ut.
Märke model volvo 244
Framtidplaner
rostlagning karosen klar
lackering klar
ficksa fram/bakvagn bort med rosten och frächa upp allt. klart
ficksa motorn lite småpill bara gått 19500mil men en översyn ska den få endå.
alla smådelar ska rosten bort på och sen lackeras klart
sänkning blire och helst ett par fälgar model störe
och en bra sterio men saker som fälgar sterio och dyligt får vänta nu är det viktigaste att få klart så bilen står på alla 4 hjulena igen och går framåt för egen maskin.
ja blir väll en drös bilder här då och bli ej förvirade det fanns 3 varningstrianglar i bilen hihi
lite förebilder på hur hon såg ut då hon kom hem till mig.
jajamensan trä paneler vare i henne fint det och för er kuniga ser ni en sak till va?
ser då inte välanvänt ut detta baksäte.
oj här ser ni min andra pärla också min a-traktor och min 244 8-)
orginal gummi mator låg tygmator under blåa minns dock ej om det var volvos.
in i skogen 8-)
här ser ni vad jag menade ni kuniga skulle ha sett
Stols värme fint det 8-)
ser riktigt fint ut.
full skuff vinterhjul med snobbringar
el anten dock fanns det ej sterio så vet ej om dne funkar men frän sak endå 8-)
uch för rost men var mindre rost på den än jag trodde från början
ny kofångar plast bak behövs får leta på skroten sen.
115hästars stall
väldigt slitna stols överdrag
väldigt fina stlar under
ser inte så sliten ut i lacken här men gises va stenskott det var tilochmed på taket!!!
bilen är då definitivft för hög när man kan ta sådana här bilder med hjulena kvar.
lack släpp och rost som följd.
här ser man att dom försökt hålla rosten borta inerskärmar runt om desuttom
rostigt lite varstans dock inte genomrostat.
var såhär lite överralt på bilen och stenskott som sagt men det är bota nu.
en bula här var några fler också.
Hur i hela friden den kunnat rostat så mycket vetetusan.
pärlan utan takräkena.
motor och kupe värmar uttaget.
stänskydd som samlar skit bakom sig är väll mindre bra haha.
insynskydd
195624km
2 av 3 varningstrianglar.
lilla kompresorn i väldigt skitiga reservhjulsbaljan.
nice med reservremar på köpet.
toyota
fräch matta
orginal reservhjul
bagagerumet skavskydd som jag kalar det som ligger mellan reservhjulet och plåten.
skitigt vare allt.
vad finns bakom denna måtro?
lite orginal verktyg rostiga men tror allt jag ska fixa upp dessa med är ju endel av historian från bilen.
konstigt att det inte rostat sönder igentligen.
orginal dämpmatta
dörsidan borttagen ser fint ut under dom
rostdöljar listerna döljde faktiskt ingen rost
listerna borta här med.
ingen rost under denna dämpmatta
ren gjort lite ytrost i botten men inget farligt.
rengjort.
vad har vi härdå?
aha bromsvätska dot 4 och transmisions olja.
3dje varningstriangeln och detta var en volvo
fått sig en tvätt och listerna borttagna.
grilen borta och 1 xtraljusfäste kvar groft som tusan vare iallfal men jag tänker inte ha några xtraljus.
här ser ni alla stenskot på denna bakskärmen räknade på ena fram skärmen och det var ett 50io tal haha.
kofångaren borta och det var inte det lätaste men tillslut losnade den.
skitigt men inte rostigt
nu börjar hon bli naken.
rent under baksätet nej kan man inte påstå haha
dålig bild men detta är en norsk krona
lite gojsimojsigt inhandlat
tunnflytande rostskydd i alla hålrum jag hitade på där framtill.
ren gjort
stålborstat så rost skydd och underreds massa ska få ett bra fäste.
penslat på rost skyds färg denna bilen ska hålla många mil till.
thinnertvätade där inne så det blir rent och fint.
penslat på ny underreds massa
samma gjort på denna sida glömde ta bilder dock 25+ och jobade hela dagarna med den i början.
slipat rost i hjulhus kanten och slipat bort stenskots rost prikar och matat enr bak skärmen.
så sink färgen får bra fäste även brevid det plåt rena därför matade jag ner bak skärmen bilen ska ju lackeras om så lika bra eller hur.
sådär blev det att se ut.
underreds behandlade hjulhusena bak med är ju viserligen inerskärmar men känns bra i själen att veta att det är riktigt under dom med
ficksat rosten här med
matade ner taket tyckte taket såg fint ut så trode endast fin slipning på detta hade varit nog ike vid närmare koll vara massa stenskott.
thiner tvätat och sinkgrundat
roligt fynd kvitto på grå golvfärg hitade jag i bilen.
gammla modelen hitades på skroten
var rollad matt svart så satan va jag fick slita för att få bort den färgen.
motorn påväg ur hon ville inte släppa ifrån sig motorn så lätt så tror hon kommer bli superglad då hon får den tillbaks
sen flög dne ur motorrumet
till motorstativet
Fram skärmen inte den vackraste men allting går ju att ficksa.
bilder på vad som görs med dne kommer senare inte alltid man gör det man tänkt efter man tagit bilder haha.
old style bagage luka påbörjad slipning.
här försvan dörarna och ersates av silvertejp och paper så mycket lätare och bätre haha
nejmen dörarna togs bort för att slipa dörgångarna allting ska få lack som kommer att synas.
påbörjad dämpning av bagagelukan glömde dämpa dne andra luckan innan lacken menmen det får göras sen med försiktighet.
börjat slipa motorrumet
slipat bort ytrosten och har på rost ätare.
zinkgrundat.
börjat riva i denna när jag kom på den där jäkeln ska jag ta kort på vet ej dens betydelse men bra att ha bild på utifal att.
ni kommer ihåg att jag slipade bort stenskots rosten här är ena dören.
försökt slipat det så jämnt det går ju mindre spackel desto bätre
ena bakdören slipad den med
slipad och spacklad
kamrems bytte detta datum och jobb skrevs in i service boken som följde med men var bedrövligt dåligt ifyld ej ifyld från 3000mil menmen datumet är dock roligt det är nämligen min 12års dag tjoho va roligt tycker iallfal jag
huven.
ja detta säger inte mycket men var ytrost runt kanten på orginal dämpmattan så rev bort den och var ytrost under hela slipade bort det hade på rost ätare och sen vare rost fritt så då blev det att zink grunda golvet där.
jäklar va många skrymslen det är i denna plåt men den ska ju lackeras så här vare bara att slipa på
rosten bort tagen behandlad emd rost ätare och zink grundat.
såhär såg taket ut efter att jag letat reda på alla stenskott och slipat phu mycket slipande vart det på denna bil men förarbetet är superviktigt minsta miss där och det syns direkt i lacken senare.
ny dämpmatta ilagd och ditt värmd.
rostat hål i kanten där och plåten var riktigt angripen så en ny plåt på kanten ditt svetsad och rost skydat.
dessa hål kommer att tas bort bilder på det kommer sen. 8-)
brikan här kommer med tas bort cleant är snyggt
bodyn bort slipad det blir lackering ända ner dels för att det blir snygare men sne blir ju bilen att se lägre ut med
mycket slipande som sagt.
igen svetsade lite slipning och spackel på detta så blire fin fint.
skruv hålet igen svetsat och orginal svets sklarv bort slipad.
glassfiber spackel först
fick ha mer spackel neråt som ni ser på denna bilden men börjar bli jämnt och fint nu
fin spacklat på några stälen
närmare bild snygt
ojsan min skugga på bilen haha men slipat spacklet där nere med
enda rosthålet i golvet igen svetsat
zinkgrundat
bilen i helhet 8-)
fått till den här sidan med
börjar bli bra det här
slipa slipa
spacklat.
slipat och grundat spacklet himelen började bli mörk så ville ha skydd för spacklet tog självklart in dören efter detta också.
Provade att klibbduka taket och vist funkar det fint
står en bil stilla i någon månad utomhus så blire lite löv under kan man lungt säga.
drog på underreds massa ända tills skärm infästningne gjorde ej det tidigare då det var lite rost vid gångjärnena som togs bort först och främst sen lagt på mer där det lyste igenom lite.
en dör som ska slipas klart
sådär då
zinkad på det plåt rena.
en solig dag togs det en bild av 244an i bakgrunden ser ni att lack boxen är bygd våran carport inplastad sen blev det en bygg fläkt som fick stå för värmen blev som mest 29grader där inne
en dör färdig
zinkad
fan va nice det blir med cleana stolpar
tog bort den gamla mattn på denna sida och ersatte enbart av noja över rost då det var det på andra sidan tur nog vare inge rost
några rost prikar uch fy och blä.
borta
zinkat här med sådär då ska rosten inte hitta hit i första taget.
Farsan slipat klar insidan på bagagelukan Tackar Farsan för all hjälp utan dig hade jag alldrig hunnit klart såhär fort med lackeringen.
zinkgrundat
maskerad och klibbdukad karos
juste måste vissa denna bild fiske drag låg i plåten där
haha
Ja detta vart mycket på en gång men läggerr upp detta för att dom som vill ska kunna få se hur mycket det är gjort på denna bilen igentligen Mvh Erik
Stavfel finns säkert men det bjuder jag på och detta är kopierat från en annan sida men hoppas ni gillar vad ni får se trots att ni vet hur bilen ser ut.
Märke model volvo 244
Framtidplaner
rostlagning karosen klar
lackering klar
ficksa fram/bakvagn bort med rosten och frächa upp allt. klart
ficksa motorn lite småpill bara gått 19500mil men en översyn ska den få endå.
alla smådelar ska rosten bort på och sen lackeras klart
sänkning blire och helst ett par fälgar model störe
och en bra sterio men saker som fälgar sterio och dyligt får vänta nu är det viktigaste att få klart så bilen står på alla 4 hjulena igen och går framåt för egen maskin.
ja blir väll en drös bilder här då och bli ej förvirade det fanns 3 varningstrianglar i bilen hihi
lite förebilder på hur hon såg ut då hon kom hem till mig.
jajamensan trä paneler vare i henne fint det och för er kuniga ser ni en sak till va?
ser då inte välanvänt ut detta baksäte.
oj här ser ni min andra pärla också min a-traktor och min 244 8-)
orginal gummi mator låg tygmator under blåa minns dock ej om det var volvos.
in i skogen 8-)
här ser ni vad jag menade ni kuniga skulle ha sett
Stols värme fint det 8-)
ser riktigt fint ut.
full skuff vinterhjul med snobbringar
el anten dock fanns det ej sterio så vet ej om dne funkar men frän sak endå 8-)
uch för rost men var mindre rost på den än jag trodde från början
ny kofångar plast bak behövs får leta på skroten sen.
115hästars stall
väldigt slitna stols överdrag
väldigt fina stlar under
ser inte så sliten ut i lacken här men gises va stenskott det var tilochmed på taket!!!
bilen är då definitivft för hög när man kan ta sådana här bilder med hjulena kvar.
lack släpp och rost som följd.
här ser man att dom försökt hålla rosten borta inerskärmar runt om desuttom
rostigt lite varstans dock inte genomrostat.
var såhär lite överralt på bilen och stenskott som sagt men det är bota nu.
en bula här var några fler också.
Hur i hela friden den kunnat rostat så mycket vetetusan.
pärlan utan takräkena.
motor och kupe värmar uttaget.
stänskydd som samlar skit bakom sig är väll mindre bra haha.
insynskydd
195624km
2 av 3 varningstrianglar.
lilla kompresorn i väldigt skitiga reservhjulsbaljan.
nice med reservremar på köpet.
toyota
fräch matta
orginal reservhjul
bagagerumet skavskydd som jag kalar det som ligger mellan reservhjulet och plåten.
skitigt vare allt.
vad finns bakom denna måtro?
lite orginal verktyg rostiga men tror allt jag ska fixa upp dessa med är ju endel av historian från bilen.
konstigt att det inte rostat sönder igentligen.
orginal dämpmatta
dörsidan borttagen ser fint ut under dom
rostdöljar listerna döljde faktiskt ingen rost
listerna borta här med.
ingen rost under denna dämpmatta
ren gjort lite ytrost i botten men inget farligt.
rengjort.
vad har vi härdå?
aha bromsvätska dot 4 och transmisions olja.
3dje varningstriangeln och detta var en volvo
fått sig en tvätt och listerna borttagna.
grilen borta och 1 xtraljusfäste kvar groft som tusan vare iallfal men jag tänker inte ha några xtraljus.
här ser ni alla stenskot på denna bakskärmen räknade på ena fram skärmen och det var ett 50io tal haha.
kofångaren borta och det var inte det lätaste men tillslut losnade den.
skitigt men inte rostigt
nu börjar hon bli naken.
rent under baksätet nej kan man inte påstå haha
dålig bild men detta är en norsk krona
lite gojsimojsigt inhandlat
tunnflytande rostskydd i alla hålrum jag hitade på där framtill.
ren gjort
stålborstat så rost skydd och underreds massa ska få ett bra fäste.
penslat på rost skyds färg denna bilen ska hålla många mil till.
thinnertvätade där inne så det blir rent och fint.
penslat på ny underreds massa
samma gjort på denna sida glömde ta bilder dock 25+ och jobade hela dagarna med den i början.
slipat rost i hjulhus kanten och slipat bort stenskots rost prikar och matat enr bak skärmen.
så sink färgen får bra fäste även brevid det plåt rena därför matade jag ner bak skärmen bilen ska ju lackeras om så lika bra eller hur.
sådär blev det att se ut.
underreds behandlade hjulhusena bak med är ju viserligen inerskärmar men känns bra i själen att veta att det är riktigt under dom med
ficksat rosten här med
matade ner taket tyckte taket såg fint ut så trode endast fin slipning på detta hade varit nog ike vid närmare koll vara massa stenskott.
thiner tvätat och sinkgrundat
roligt fynd kvitto på grå golvfärg hitade jag i bilen.
gammla modelen hitades på skroten
var rollad matt svart så satan va jag fick slita för att få bort den färgen.
motorn påväg ur hon ville inte släppa ifrån sig motorn så lätt så tror hon kommer bli superglad då hon får den tillbaks
sen flög dne ur motorrumet
till motorstativet
Fram skärmen inte den vackraste men allting går ju att ficksa.
bilder på vad som görs med dne kommer senare inte alltid man gör det man tänkt efter man tagit bilder haha.
old style bagage luka påbörjad slipning.
här försvan dörarna och ersates av silvertejp och paper så mycket lätare och bätre haha
nejmen dörarna togs bort för att slipa dörgångarna allting ska få lack som kommer att synas.
påbörjad dämpning av bagagelukan glömde dämpa dne andra luckan innan lacken menmen det får göras sen med försiktighet.
börjat slipa motorrumet
slipat bort ytrosten och har på rost ätare.
zinkgrundat.
börjat riva i denna när jag kom på den där jäkeln ska jag ta kort på vet ej dens betydelse men bra att ha bild på utifal att.
ni kommer ihåg att jag slipade bort stenskots rosten här är ena dören.
försökt slipat det så jämnt det går ju mindre spackel desto bätre
ena bakdören slipad den med
slipad och spacklad
kamrems bytte detta datum och jobb skrevs in i service boken som följde med men var bedrövligt dåligt ifyld ej ifyld från 3000mil menmen datumet är dock roligt det är nämligen min 12års dag tjoho va roligt tycker iallfal jag
huven.
ja detta säger inte mycket men var ytrost runt kanten på orginal dämpmattan så rev bort den och var ytrost under hela slipade bort det hade på rost ätare och sen vare rost fritt så då blev det att zink grunda golvet där.
jäklar va många skrymslen det är i denna plåt men den ska ju lackeras så här vare bara att slipa på
rosten bort tagen behandlad emd rost ätare och zink grundat.
såhär såg taket ut efter att jag letat reda på alla stenskott och slipat phu mycket slipande vart det på denna bil men förarbetet är superviktigt minsta miss där och det syns direkt i lacken senare.
ny dämpmatta ilagd och ditt värmd.
rostat hål i kanten där och plåten var riktigt angripen så en ny plåt på kanten ditt svetsad och rost skydat.
dessa hål kommer att tas bort bilder på det kommer sen. 8-)
brikan här kommer med tas bort cleant är snyggt
bodyn bort slipad det blir lackering ända ner dels för att det blir snygare men sne blir ju bilen att se lägre ut med
mycket slipande som sagt.
igen svetsade lite slipning och spackel på detta så blire fin fint.
skruv hålet igen svetsat och orginal svets sklarv bort slipad.
glassfiber spackel först
fick ha mer spackel neråt som ni ser på denna bilden men börjar bli jämnt och fint nu
fin spacklat på några stälen
närmare bild snygt
ojsan min skugga på bilen haha men slipat spacklet där nere med
enda rosthålet i golvet igen svetsat
zinkgrundat
bilen i helhet 8-)
fått till den här sidan med
börjar bli bra det här
slipa slipa
spacklat.
slipat och grundat spacklet himelen började bli mörk så ville ha skydd för spacklet tog självklart in dören efter detta också.
Provade att klibbduka taket och vist funkar det fint
står en bil stilla i någon månad utomhus så blire lite löv under kan man lungt säga.
drog på underreds massa ända tills skärm infästningne gjorde ej det tidigare då det var lite rost vid gångjärnena som togs bort först och främst sen lagt på mer där det lyste igenom lite.
en dör som ska slipas klart
sådär då
zinkad på det plåt rena.
en solig dag togs det en bild av 244an i bakgrunden ser ni att lack boxen är bygd våran carport inplastad sen blev det en bygg fläkt som fick stå för värmen blev som mest 29grader där inne
en dör färdig
zinkad
fan va nice det blir med cleana stolpar
tog bort den gamla mattn på denna sida och ersatte enbart av noja över rost då det var det på andra sidan tur nog vare inge rost
några rost prikar uch fy och blä.
borta
zinkat här med sådär då ska rosten inte hitta hit i första taget.
Farsan slipat klar insidan på bagagelukan Tackar Farsan för all hjälp utan dig hade jag alldrig hunnit klart såhär fort med lackeringen.
zinkgrundat
maskerad och klibbdukad karos
juste måste vissa denna bild fiske drag låg i plåten där
haha
Ja detta vart mycket på en gång men läggerr upp detta för att dom som vill ska kunna få se hur mycket det är gjort på denna bilen igentligen Mvh Erik
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
0
0
0
0