3049
Sök

Batteriet urladdat.hur får man upp huven så jag kan ladda batteriet?

116 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
#41
MarcusL skrev:
Du får panga en ruta och ta det som en dyr läxa? smile

inte så dyr kostar max 400kr för en ruta

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
31 december 2012
#42
när sådana här problem uppstår för folk så känns det rätt skönt att ha en primitiv hög bil utan massa plastkjolar och centrallås. startmotorn kommer man åt utan domkraft. dörrlåsen är ett skämt ur en inbrottstjuvs synvinkel.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 januari 2013
#43
FireTux skrev:
hände ett par gånger för mig då jag hade min s40, fick anlita en låssmed då det var lite kort med tid....Det ända dom kunde göra var att försiktigt bända upp överdelen av förardörren och sedan fiska med lång ståltråd efter handtaget till motorhuven.

S40 har mekanisk nyckel oavsett årsmodell så det lät krångligt?

Autotech

102 Inlägg
1 januari 2013
#44
Att ta sönder en ruta låter lättast, bara köpa en ny framruta. Sedan när bilen ska bara stå nästa gång så ha motorhuven lite "öppen".


28 Inlägg
1 januari 2013
#45
Busgrabb skrev:
FireTux skrev:
hände ett par gånger för mig då jag hade min s40, fick anlita en låssmed då det var lite kort med tid....Det ända dom kunde göra var att försiktigt bända upp överdelen av förardörren och sedan fiska med lång ståltråd efter handtaget till motorhuven.

S40 har mekanisk nyckel oavsett årsmodell så det lät krångligt?

Förardörrens lås snurrade nycken bara runt och passagerardörren satt som berget. även efter div. olika penetrerande oljor.


116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#46
prövat alla tips ni har kommit med.laddat med en laddare på syattymotorn-får den att börja blinka för larmet.men går ej att öppna den.prövat att pilla up huven underifrån.går ej.snart bara rutan kvar.nån mer som har tips?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 januari 2013
#47
Ha laddaren på så pass länge att du laddar upp batteriet en del?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

5 114 Inlägg
17 januari 2013
#48
vad har du gör laddare? en del smarta laddare laddar inte helt utdragna batterier då dom inte känner av batteriet. prova med en kabel till ett annat batteri i stället för laddaren. sen när du ska ladda upp ditt batteri när du fått upp huven så låter du det andra batteriet sitta med under en stund:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#49
minns inte vad laddaren heter.är laddare och hjälp start.är en 15år funkar bra än.fick tillräckligt med spänning i batteriet.händer fortfarande inget när man vill larma av

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#50
henke_99 skrev:
Ha laddaren på så pass länge att du laddar upp batteriet en del?

hade den säker i 2 timmar.så det fanns kräm i batteroet

Skogsmålare
630 Inlägg
17 januari 2013
#51
Det brukar finnas ett sätt att låsa upp med nyckel även när batteriet är helt slut. På polarens BMW 540 gick låset runt men man skulle vrida på nått visst vis och då gick det tror det var motsols.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#52
prövat åt bägge sidorna händer inget.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#53
Dra i handtaget samtidigt som man vrider nyckeln kanske....
jynsa skrev:
Det brukar finnas ett sätt att låsa upp med nyckel även när batteriet är helt slut. På polarens BMW 540 gick låset runt men man skulle vrida på nått visst vis och då gick det tror det var motsols.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#54
Till Ts, kan du inte köra med komfortstyrningen och få ner rutorna?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#55
komfortstyrning?

Skogsmålare
630 Inlägg
17 januari 2013
#56
Kolla med en Audi verkstad dom vet, jag vet att på han kändes det som man skulle bryta nyckeln. Men som sagt kolla med Audi först så du inte pajar nyckeln

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#57
redan pratat med dom i dag.kom inte med nåt sånt förslag

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#58
Swedenrockers skrev:
Till Ts, kan du inte köra med komfortstyrningen och få ner rutorna?

komfortstyrning?

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#59
När du trycker ner lås- eller låsuppknapparna på fjärren länge så kan du köra ner eller upp rutorna.
crankarnRs skrev:
Swedenrockers skrev:
Till Ts, kan du inte köra med komfortstyrningen och få ner rutorna?

komfortstyrning?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#60
prövat det med händer inget alls.bli nog hammaren


Sök