när sådana här problem uppstår för folk så känns det rätt skönt att ha en primitiv hög bil utan massa plastkjolar och centrallås. startmotorn kommer man åt utan domkraft. dörrlåsen är ett skämt ur en inbrottstjuvs synvinkel.
hände ett par gånger för mig då jag hade min s40, fick anlita en låssmed då det var lite kort med tid....Det ända dom kunde göra var att försiktigt bända upp överdelen av förardörren och sedan fiska med lång ståltråd efter handtaget till motorhuven.
S40 har mekanisk nyckel oavsett årsmodell så det lät krångligt?
hände ett par gånger för mig då jag hade min s40, fick anlita en låssmed då det var lite kort med tid....Det ända dom kunde göra var att försiktigt bända upp överdelen av förardörren och sedan fiska med lång ståltråd efter handtaget till motorhuven.
S40 har mekanisk nyckel oavsett årsmodell så det lät krångligt?
Förardörrens lås snurrade nycken bara runt och passagerardörren satt som berget. även efter div. olika penetrerande oljor.
prövat alla tips ni har kommit med.laddat med en laddare på syattymotorn-får den att börja blinka för larmet.men går ej att öppna den.prövat att pilla up huven underifrån.går ej.snart bara rutan kvar.nån mer som har tips?
vad har du gör laddare? en del smarta laddare laddar inte helt utdragna batterier då dom inte känner av batteriet. prova med en kabel till ett annat batteri i stället för laddaren. sen när du ska ladda upp ditt batteri när du fått upp huven så låter du det andra batteriet sitta med under en stund:-)
minns inte vad laddaren heter.är laddare och hjälp start.är en 15år funkar bra än.fick tillräckligt med spänning i batteriet.händer fortfarande inget när man vill larma av
Det brukar finnas ett sätt att låsa upp med nyckel även när batteriet är helt slut. På polarens BMW 540 gick låset runt men man skulle vrida på nått visst vis och då gick det tror det var motsols.
Dra i handtaget samtidigt som man vrider nyckeln kanske....
jynsa skrev:
Det brukar finnas ett sätt att låsa upp med nyckel även när batteriet är helt slut. På polarens BMW 540 gick låset runt men man skulle vrida på nått visst vis och då gick det tror det var motsols.
Kolla med en Audi verkstad dom vet, jag vet att på han kändes det som man skulle bryta nyckeln. Men som sagt kolla med Audi först så du inte pajar nyckeln