UPDATE!Blev ett garage häng med en polare, tyvärr ingen g.org användare men vi kan kalla han Chilenko!
Sagt och gjort, panelen revs igår natt (utan att det blev motorsågsmassaker och blodbad!)
Tog och dammsög bilen och ja, det blev ganska så mycket bättre att jobba då allt inte fastnade i kläderna (komfort lol) haha
Innan:
Efter:
Behövde få bort mätarhuset och och sen kom massa nya skruvar fram... NOTE: Behövde inte få bort spakarna
Såklart så började jag leta vart allt vatten kom ifrån... sen fick ja syn på några äckliga rostfläckar (gummi kapsylen hade flyttat på sig) Lika så de som sitter under bilen också, världens sämsta uppfinning.... hahah
Det högra hålet hade läckt
Började riva lite av den isolering som var dålig och blöt.
Såklart så hade jag tänkt mig att ja skulle få igen hålen och tog fram metallspackel men de gick inge vidare... Spacklet var gammalt och torrt så de blev inte av
Vi Började istället att städa garaget och lägga allt på sin plats! Blev så mycket mer plats när allt låg i ordning.. någorlunda i alla fall! Nästa garage häng ska jag fortsätta att städa då det blev trevligare att vara där plus att man slipper leta efter verktyg och det är såklart de som tar mest tid.. hahah
Vaknade sent idag och började dagen med att söka på vad Julas sortiment hade att ge. Efter att ha käkat frulle så gick ja till garaget och började mäta och rita på hur mycket heltäckande matta jag behöver
*OBS* Dags att träna nacken lite då datan strular lite och vrider och vänder på allt och lite till
Åkte till Jula där jag köpte bilspackel samt en burk kontaklim!
Bilspacklet ska jag använda till hålen i golvet och de två hålen som sitter under fågelbadet
Kontaktlimmet ska användas för att fästa isoleringen
Därefter drog ja till mattvaruhuset och köpte heltäckande bilmatta!
Tyvärr har den kameran jag har men ska försöka fota mattan på ett bättre sätt när den är på plats! materialet känns sjukt bra och ser verkligen fram emot att se den ligga i bilen!!! Tror det kommer passa grymt!
Det var allt för idag och får se om det blir något gjort imorgon!
(HOPPAS PÅ DET)
Har också lite planer på g (liten överraskning skadar inte) men vi får se vad de kan bli av det, måste snacka med några innan det blir av..
Mvh
Martin