3525
Sök

Bergstens Volvo S70 T5A (1999) - Långtidsprojekt...

Projektet som spårade, en 17-åring med för mycket ork och fritid som vägrar att ge upp på finess och detalj, följ och beskåda vad en liten skit till ungdom kan göra med en sådan bil. Lämna gärna en kommentar och tyck till, tveka... Visa mer

115 754 Visningar
Uppdaterades senast 15 september 2015
48 Inlägg
15 oktober 2014
Tror faktiskt ja vet;)

996 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
J_Sellberg skrev:
Tror faktiskt ja vet;)

Hmm... Nu i efterhand så känns detta drag lite mindre smart. roll De flesta som följer detta projekt är även vän med mig på fb så lol

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
15 oktober 2014
TBergsten skrev:
Tack ska ni båda ha! Lite smålat nu på morgon med ludd i ögonen och enbart telefonen till hands så det blir tyvärr inget dubbelcitat där :p

Men nu, NU!

Så ska vi se om någon kan gissa rätt... En liten "drastisk" sak ska göras på bilen och många anser nog att det är lika bra att skicka bilen på tippen medans jag ändå kan. En liten ledtråd: svetsning

Någon som känner sig manad att gissa? wink

Avgassystem? roll

996 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
lewwan skrev:
TBergsten skrev:
Tack ska ni båda ha! Lite smålat nu på morgon med ludd i ögonen och enbart telefonen till hands så det blir tyvärr inget dubbelcitat där :p

Men nu, NU!

Så ska vi se om någon kan gissa rätt... En liten "drastisk" sak ska göras på bilen och många anser nog att det är lika bra att skicka bilen på tippen medans jag ändå kan. En liten ledtråd: svetsning

Någon som känner sig manad att gissa? wink

Avgassystem? roll

Avgassystemet är klart sedan kvällen på lördagen wink

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
15 oktober 2014
Men satan se najs! Nä då har jag tame satan ingen aning sad

996 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
lewwan skrev:
Men satan se najs! Nä då har jag tame satan ingen aning sad

Haha wink

Får se om någon annan känner sig manad på att lägga en gissning smile

1 804 Inlägg
15 oktober 2014
Kan nog gissa mig till det jag med wink

Meguiars_sverige

996 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
Haha wink

Efter lite spontanläsande i en tråd så har jag tagit beslutet att det ska bli taklucka på denna bil smile Det var inte alls lika jobbigt som jag trodde, jag trodde att man var tvungen att kapa i stolparna vilket man inte behövde...

Så nu är jakten ute på ett tak, har ingen brådska att sätta kapen i den då jag fortfarande saknar grejerna och även använder den för tillfället, så vi får se när det blir av isåfall, får bli ett vinterprojekt antar jag smile

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
15 oktober 2014
TBergsten skrev:
Haha wink

Efter lite spontanläsande i en tråd så har jag tagit beslutet att det ska bli taklucka på denna bil smile Det var inte alls lika jobbigt som jag trodde, jag trodde att man var tvungen att kapa i stolparna vilket man inte behövde...

Så nu är jakten ute på ett tak, har ingen brådska att sätta kapen i den då jag fortfarande saknar grejerna och även använder den för tillfället, så vi får se när det blir av isåfall, får bli ett vinterprojekt antar jag smile

Kommer ju bli grymt! Jäklar så spännande! big_smile

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
15 oktober 2014
Kul att du ger dig på det! smile
Vad säger besiktningen om det? Brukar ju stå om bilen är reggad med taklucka eller inte..

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

996 Inlägg
16 oktober 2014
Trådstartare
lewwan skrev:
TBergsten skrev:
Haha wink

Kommer ju bli grymt! Jäklar så spännande! big_smile

Jadå, det pirrar lite lätt när man tänker på det. Rolig operation som man kan unna sig i vintermörkret smile

Turbo-Fransson skrev:
Kul att du ger dig på det! smile
Vad säger besiktningen om det? Brukar ju stå om bilen är reggad med taklucka eller inte..

Tänkte faktiskt på den saken och har pratat därför med en kille som gjort likadant. Han har aldrig haft något problem, sedan om det blir samma sak för mig vet man ju aldrig. Känns dock långsökt, särskilt här ute på wischan där jag bor... smile Farligaste som kan hända är att man får bre en tattarfoliering och spänna upp en sverigeflagga i innertaket så det inte ens syns wink Men det ska gå bra tror jag, om inte så återstår det att se då lol

996 Inlägg
18 oktober 2014
Trådstartare
Idag gick svinet igenom besiktningen, så till veckan vankas det avställning smile Taklucka med tak, innertak, motor samt kablage och knapp är nu hittat i... Nedre delen av Sverige, dock är transporten löst så det är på g. Flytt av batteri, fälgrenovering, öhlinarna + diverse motorpill lurar kring hörnet... wink

Trevlig helg! smile

Forummoderator
26 406 Inlägg
18 oktober 2014
TBergsten skrev:
Idag gick svinet igenom besiktningen, så till veckan vankas det avställning smile Taklucka med tak, innertak, motor samt kablage och knapp är nu hittat i... Nedre delen av Sverige, dock är transporten löst så det är på g. Flytt av batteri, fälgrenovering, öhlinarna + diverse motorpill lurar kring hörnet... wink

Trevlig helg! smile

Grattis!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

996 Inlägg
18 oktober 2014
Trådstartare
Mack skrev:
TBergsten skrev:

Trevlig helg! smile

Grattis!

Tackar tackar, visst hade du nyligen besiktat din med? smile

24 Inlägg
18 oktober 2014
Här ska det hända grejer ja smile Flyttade mitt batteri med nyligen smile

Forummoderator
26 406 Inlägg
18 oktober 2014
TBergsten skrev:
Mack skrev:
TBergsten skrev:

Trevlig helg! smile

Grattis!

Tackar tackar, visst hade du nyligen besiktat din med? smile

Korrekt uppfattat.
Fick ombesiktiga min efter att vevhusventilationen var öppen - en slang var trasig - samt att bakre krängningshämmaren var av i ett fäste.
Slangen är bytt, krängningshämmaren skall fortfarande bytas..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

996 Inlägg
19 oktober 2014
Trådstartare
Henrikkm skrev:
Här ska det hända grejer ja smile Flyttade mitt batteri med nyligen smile

Det är väl planen wink Härligt!

Mack skrev:
Korrekt uppfattat.
Fick ombesiktiga min efter att vevhusventilationen var öppen - en slang var trasig - samt att bakre krängningshämmaren var av i ett fäste.
Slangen är bytt, krängningshämmaren skall fortfarande bytas..

Skönt att det löste sig där med besiktningen då, själv så blev det nödlösning här med avgaspasta och silvertejp då jag såg någon timme innan att vi slarvat på 2 delar, 2 pyttesmå hål... Hade ju dock kunnat räcka för att förstöra lambdavärdet, gick dock igenom finfint nu. Ska riva ner nu i vinter då 3" dp'n ska på... smile

996 Inlägg
19 oktober 2014
Trådstartare
Bjuder även på en bild på donatorn cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-aee6f58114bae3e6f7e7a771974bc277.jpg

996 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Någon som har tips på hur man kan få hem taket till glada Rossön från Norrtälje? Kändes nu i efterhand lite jobbigt att hämta kalaset... Alla seriösa tips uppskattas smile

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
20 oktober 2014
Du kan inte frakta det via bussgods eller liknande? Eller det kanske blir ett helvete..

Sök