3854
Sök

V70R TDI från orginal TDI

Detta är en tråd där jag kommer lägga upp mkt bilder och lite info om min V70 TDI. minna visioner med denna bil är att utrusta den med så mkt grejer från en R som möjligt och även senare öka effekten och biljud.

73 610 Visningar
Uppdaterades senast 14 december 2013
257 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
okej hehehe ja köper man av kilroy får man ju allt mkt mkt mkt billigare så... men han vet ju med o andra sidan vart man ska köpa allt från så,,,,, okej så det är inte blå dioders i ratten???? då blir de o skaffa ratt kontroll addapter till stereon nu då:)

Nej det är det inte än och nej inte än för jag ska få hem dom nya knappsatserna med aluilägg och det först innan jag börjar pilla med dom grejerna men det kommer sen.

257 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
okej... du har iaf en jävligt fin bil... fast den va fin innan med så....

Ja jag är väll ganska nöjd med den men fortfarande en lång bit kvar innan jag är nöjd om jag någonsin blir det. Slutar väll med att det blir något extremebygge av att till slut.

860 Inlägg
6 januari 2013
hahhaha jonas du kommer fan aldrig bli nöjd...slutar snart med att du köper kilroys bil istället hahaha:)

257 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
hahhaha jonas du kommer fan aldrig bli nöjd...slutar snart med att du köper kilroys bil istället hahaha:)

Skulle ALDRIG och åter igen ALDRIG I HELA JÄVLA HELVETET få för mig att köpa en färdig bil. Ska man ha en bil som är något speciellt så ska man ha byggt det själv och inte något köpt eller sponsrat. Då är det ju inte ens egna bil utan någon annans bil ju.

860 Inlägg
6 januari 2013
jag mena att du lär säkert köpa lika dan inredning som han har i sin bil nu asså..... inte köpa hans bil... en bil är personlig o den gör man ju med sin egna lilla toutch liksom....

257 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
jag mena att du lär säkert köpa lika dan inredning som han har i sin bil nu asså..... inte köpa hans bil... en bil är personlig o den gör man ju med sin egna lilla toutch liksom....

Du skrev ju att jag skulle köpa hans bil.

860 Inlägg
6 januari 2013
aaa sorry ja skrev fel... ja mena att nästa steg är o köpa den inredningen han har nu hehehe

257 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
aaa sorry ja skrev fel... ja mena att nästa steg är o köpa den inredningen han har nu hehehe

Har funderat på det men med tanke på vad som krävs för att först få den att passa i bilen och sen allt jobb med att få allt annat som värmepaket och el att funka så får det faktiskt vänta ett bra tag till.

VD Hammar
613 Inlägg
7 januari 2013
ser ut som du fått till ett redigt bra stuk på bilen, händer det nått med effektökning? är inte så insatt i volvo men är väl väldigt få som trimmar ju dieseln förutom att chipa?
vad heter fälgarna du köpte till bilen först?

MVH Johan

257 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
opela skrev:
ser ut som du fått till ett redigt bra stuk på bilen, händer det nått med effektökning? är inte så insatt i volvo men är väl väldigt få som trimmar ju dieseln förutom att chipa?
vad heter fälgarna du köpte till bilen först?

Förra årets fälgar var Dotz radium 18". Nä det är ju inte det och det är väll antagligen för att det är så jävla dyrt. Har dieselkraftbox i nu och sen uppställt laddtryck och det skjuter på bra men tänkte jag skulle försöka få råd att bygga en helt ny motor. Det är ju Audi block så en del grejer som H-profils stakar och så passar från s2/s4 så får väll se vad som händer. Just nu ska jag försöka få ordning på insidan någorlunda.

257 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Så efter en vecka i lastbilen är det ganska skönt att komma hem och pilla lite. Inhandlade ny dieselpump idag med. Ett litet steg i rätt riktning i alla fall så får vi se när man snubblar över nästa fynd.
https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77324/77324-f37fae16d592dbfec30b279432948362_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77324/77324-38e9214a128efecd4ed0f90ca085619b_tn.jpg

257 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
aha okej nu ser ja va de e.... nice... hoppas motorn blir bra sen:)

Som sagt kommer nog dröja en stund innan det blir ny motor men nu har jag en pump jag kan skicka iväg för ombyggnad i alla fall.

257 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
oki bygga om den hur???

Högre flöde så jag får med diesel så jag får mer effekt.  simple as that. Ganska logiskt.

257 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
hehehe med andra ord din DISEL BIL lär dricka mkt mer sen hahaha:P

Det bryr jag mig inte om ett skit för det lär bli jäkligt ballt.

257 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
Så idag kom det en trevlig kille från Växjö och hämtade inredningen ifrån glt'n så då har man lite mer cash till att kunna handla något mer till R-TDIN. ha en fortsatt trevlig vecka mina följare och allt annat gott folk.

Sök