I somras var en kompis till farsgubben hem och hälsade på och frågade om jag ville köpa hans Sierra, hade ju suttit och tittat på just Ford Sierra på Blocket, Garaget osv. Så i skrivande stund håller jag på att renovera motorn... Visa mer
Den där Sierran har man ägt en gång i tiden och tuktat bra nog ska du veta! Men den höll ju för det så håller nog för det mesta
Hahah, kul att se att man råkar träffa på en gammal ägare. Dock är detta slutdestinationen för karossen, för övrigt så syndes det som det kan ses i tidigare uppdatering att den gått rätt hårt med tanke på hur mycket den sotat.
rjohansson_ skrev:
är du intresserad så har jag en sierra laser 2.0 ståendes, dock 87a men mycket bör väl vara lika eller? om du behöver nå delar
Beror på om det är DOCH eller Pinto motorn, sen var det väldigt långt till dig.
det vet jag faktiskt inte, har aldrig ens öppnat huven på den tror ja.. kan kolla. och bor i mora på veckorna så kan ta med delar, så är det lite närmare
Provmonterade insuget jag köpte av en kille på Skogenracing och det vart lite av en besvikelse, provmonterade först insuget enskilt och då såg det ju bra ut, sen när jag skulle prova stoppa i spridarna och provmontera fuelrailen så vart nästan alla spridare vinklad åt olika håll i höger och vänster riktning sett ovanifrån. Sen enligt säljaren skulle originala fuelrailen passa i fästena, men det gjorde den inte heller. "Okej" tänkte jag, dom kan man ju svetsa dit nya, men sen dök det största problemet upp som då var att när man monterat insuget så kan man inte få i fördelaren och det är ömsesidigt.
Har idag gjort klart Fuelrailen till insuget, vart väll lite över förväntan, kompisen som svetsade ska verkligen ha ett tack för svetsningen av det hela!
Sen fick jag även min beställning från Burton idag som jag skickade i onsdags, riktigt schyst leveranstid!
Kul, att arbetet gillas! I brist på att kunna göra någonting med motorn just nu sitter man och drömmer sig bort i CNC's underbara värld. Hade man bara haft tillräckligt med pengar till material och haft tillgång till en tillräckligt kraftig maskin, så hade detta nog varit aktuellt.
kul projekt, lika som jag tänkt göra med min gamla -88. Tänk dock på att sierrorna äter insidan på 17" däck till frukost om du inte gör en riktigt hjulinställning.
kul projekt, lika som jag tänkt göra med min gamla -88. Tänk dock på att sierrorna äter insidan på 17" däck till frukost om du inte gör en riktigt hjulinställning.
Tankarna kring 17" fälgar vart skrotade i och med att jag framöver troligen kommer byta till 5bultade nav, så då jag var iväg och köpte en uppsättning 15" Azev A fälgar, till och med så att dom breddar så pass utåt fram att skärmarna skär i ytterkant på däcken vid gupp. Blir troligen att försöka kränga ut framskärmarna på något vis.
Klev imorse upp klockan sju för att bege mig iväg på en roadtripp på sisådär över 30 mil för att köpa mig en liten baklucka och baklyktor. Låter bilderna tala för sig själv.