2986
Sök

Honda Civic ED6 -88 "Vtec Inside"

"En sohc Civic från -88 ä väl inget märkvärdigt"... Kanske inte, men så ä inte fallet, här ä de 1,6l dohc maskin på 150hp från fabrik i en liten bil på 900kg. Stilrent med en anda från racing... JDM as F*ck!

Japsare
45 489 Visningar
Projektet avslutat 15 januari 2016
Japsare
502 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
#1
'Zuupp?! big_smile

Tänkte lägga upp o dela med mig av mitt projekt som nu pågått ett tag... Närmare 3år i Februari, men de va inte fören i somras som de drog igång på allvar. smile

Börjar med hur allt ser ut nu o vad som komma skall, så uppdateras planerna successivt. smile

Från början satt en D15b2, dvs en 1,5l motor med 2 trötta spridare i ett programmerat förgasarinsug....?! lol
Motorn som ja själv satt i bilen i sommars ä en D16z6 på 125hp, som köptes renoverad, hittas vanligen i Civic Esi -92+.
För j***a kul o stolt som fan va ja, men den kokade så blocket o toppen slog sig. sad
Men sedan ett tag tillbaka har lusten o viljan kommit ifatt... så, på't igen, bygg från grunden o gör de värre!!! big_smile

[] Kommer köpas/göras
[/] Beställd/Påväg
[X] Monterat/Klart/Hemma

Motor
[X] B16a1
[X] Y2 låda
[X] Innovative Motor Mounts
[X] Hitta drivaxlar
[X] OBD1 konvertera (Fördelare/Spridare/ECU)
[X] P30 ECU
[X] 4-2-1 grenrör
[x] Kattersättare
[x] Cat-back system
[] Större insug
[] Kammar

Vägållning osv  wink
[] Coilovers
[] Borade o slitsade skivor fram
[X] Skivkonvertering bak
[X] Bridgestone 195/50
[] Stag uppe, ner, fram, bak

Exteriör
[] Front läpp
[] "Lång" vinge
[X] 15" fälgar
[] Bättre org. lack

Interiör
[X] Stolar
[X] Golv
[X] Mattor
[X] Tak
[X] Ratt
[] Multimedia, bra o diskret byggt ljud, original look

O mkt annat smile Stay Tuned!
Senast redigerat av GrEEn_NeoN (16 juni 2015)

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
502 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
#2
Tänker inte gå in så hårt på historian från köpet till i somras, trotts att de varit 3 händelserika år.

Den 10 Februari 2010 hittades bilen på blocket, en -88 på 10k mil... Ja hängde mig på telefonen o fick höra att nån redan var påväg men att ja skulle höra av mig en halvtimma senare.
Aldrig att den inte köps tänkte ja... som sagt så ringde ja upp igen o fick höra att bilen ansågs för liten så den fanns kvar... Överlycklig tog ja mig till försäljaren, en titt o en testrunda o de var ett solklart köp.

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-0af4765ff8f7f781d6fafefc23366977.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-8ada1af7375800908d656bdf5bb8d546.jpg

Under våren o sommaren -10 blev de nya högtalare ihop med ny stereo som man inte var tvungen att köra kassett band i. lol
Fick även coil sleevs/sänkfjädrar på min födelsedag, så lite närmare marken kom ho'. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-3f4830412f854eb38426d23918febffb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-ebfeaa9bab18d9f877a3ec6e05808471.jpg

Sen kom anledningen till att ja aldrig kommer låna ut en betydande bil igen! sad Tråkigt, men sånt som händer.

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-568814b80514901f5720a9ef332ef3e9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-3c789593c31c5984cc7103b6db09167f.jpg

Som tur var blev de bara ytligt, så en donatorbil hämtades i Bro/Stockholm o bilen fixades hemma i garaget. smile
Fick även iden om att sätta "Rising Sun" -Flagan på takets insida! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-092968b2ec99d8b415ebe8ff6e3367ec.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-02958922c808db51a949e92e33fd16c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-31118fa9d431e70abe12966afbd2919f.jpg

Till sommaren 2011 hade motorhuven blivit blästrad (för hårt) o pulverlackad i svart o en Vr6 läpp från en Golf III monterades i fronten. Ja "rakade" baken på dimljus o emblem o fronten på "spruthorn", sedan fick fronten o backen ny färg. Bilen fick fula 13" alu som lackades o fick nya däck.
Även en ny kylare o japsdämpare monterades. (donatorbilens kylare va näsan lika skit som den krockskadade)

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-6ab744734b8b1e4516df2bc417c77e21.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-3eeca1d8f5f61930bff33cc6613295ca.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-62a5a9b5238e6423a548ef75cf3bede0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-81fa59faa0e0265d97a154991a028595.jpg

Mkt kan hända på ett år.
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-c9b62d79dec928b86257ce4b0a94dec6.jpg

Sen hittades en mindre bucklig motorhuv som lackades i bilens färg våren 2012.
Bilen putsades även upp med nya amberkorner, röda bromsok, ny lack på torkararmar o "Vr6" fronten ersattes med en lika dan som bilen köptes med, fast utan "spruthorn".
Ja hittade även orginala 14" plåtfälgar som kändes mer rätt tills riktiga fälgar kunde köpas!!! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-1e9a36137c650be72cc64daa32860764.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-fbf4c3173aa1d5f51964a7991bd0ca0d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-090a396c7f1c0162015ae29e626b1f37.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-de999b8af6f97cc36fdc8455d1541315.jpg

Sommarens motorbygge o vad som försiggår just nu läggs upp i helgen smile

Peace!
Senast redigerat av GrEEn_NeoN (4 januari 2013)

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

OEM <3
6 957 Inlägg
3 januari 2013
#3
I dom här finns det STOR potential!

Det enda jag inte riktigt gillar är att du lackat torkararmarna silver hmm men hey, din bil, ditt val.

Ska bli kul å se hur detta slutar!

Mvh

OEM <3

46 Inlägg
4 januari 2013
#4
Riktigt kul projekt, Lycka Till!
big_smile
Mvh


DMNDphoto
727 Inlägg
5 januari 2013
#5
Bilen ser otroligt fräsch ut faktiskt! Något du borde göra är dock att ta bort torkaren bak och lacka dom fram mattsvart.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

Japsare
502 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
#6
Kul med feedback smile Haha... Torkararmarna fram kommer lackas om smile o armen bak kommer monteras bort nu i vinter smile

Okej, sommaren 2012, anställd äntligen o projektet drog igång ganska omedelbart!! big_smile

Tur va de väl att ja hade hittat en D16z6 o hämtat hem den ett tag tidigare, sista veckan mode min D15b2 inte så jätte bra, ja mins att oljepumpen gav upp nån vecka innan projekt start roll mins även att ventilerna väsnades som fan sista dagarna... o när vi kom till garaget där motor bytet skulle ske, stänger ja av bilen, öppnar portarna o startat igen... o here j***ar vad de skrek om cylindrarna, den motorn gav upp!! lol

Men in i garaget orka den, o skruvandet började!
Ja låter bilderna tala. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-b1caf641d23210ba1b8a162d7e9e59ec.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-8d9f54bf55ac69be7b1f1f340b369188.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-37cd712c392c22b4f227714791f93aa3.jpg

De "fina" taniga original systemet smile
Bakre delen samarbetade inte, vinkelslipen togs fram o delarna slängdes åt he***te smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-7a29b0850554e8585ae0401dc9c83250.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-d9207017df18b855c4ba8a0c229d7ab9.jpg

De ersattes med ett nytt o fint 2,5" rostfritt system smile

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/380713_438906222816023_211113763_n.jpg

Sen kom motorn big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-982331f0507f92bad97b9360c698e875.jpg

Original D16z6 motorhärva o min beställda dpfi to mpfi, Obd0 to Obd1 härva smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-0261f99eebeb1f772eb279e7d7e68c6c.jpg

O de va inga större problem att få i maskinen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-eca8f72e1fd301fb4540f32008aa549d.jpg

Men så enkelt kom ja inte undan, lite eljobb blev de för att få elhärva o motorhärva att passa in i P28 ecu'n.

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-ce8ec0bc6f30446d85e2ce075a3a52e7.jpg

Efter mer eljobb o felsökande över vf motorn gick trögt... kom ho' ut big_smile
o motorn gick trögt pga för lite jordpunkter... slarvigt! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-7947dc23c2cbca4dbee6aeee456e8cfc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-b7f696d19e4f676c8d343ff8434de376.jpg

Stolt fixade även en video på en uppstart smile



Sen va de klart så långt, originalhöjd bak dock, men va fan... ut o kör ffs!! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-dfbd2baad2a8b9921fcaf6f9627f8ec9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-e2a3521fd78cce2e249f329ae8fd1fc0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-5a320fb55037e2e5015b3a7113fe0011.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-02b8195a29bc4917e1179ffb89354ba7.jpg

Sen kom mer packet big_smile

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/487028_445359995503979_174172711_n.jpg

Som monterades direkt, sen rev ja ut inredningen o åkte till Action mett på Mantorp big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-c535794f9275f295562a2c6676dd80b0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-bd61ad0c55e0b4db9d3f5740133ba685.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-6c69377cc2a38e1f91cc49c0a0cdc80c.jpg

Pariserkurvan!!! haha big_smile
Med min broders Corrado Vr6 framför smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-09ad0c1a0f5f2ca4d77ce8e5d1505da8.jpg

Sen blev de åka av... detta ä tredje o nästsnabbaste rundan ja gjorde smile (varv 2)



Mina tider...
Första - 42.88sec
Andra - 40.86sec
Tredje - 40.44sec
Fjärde - 40.39sec

https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2963/2963-bdd4344f74a67d90904c7388ea833bf9_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2963/2963-ef866c90e3bdd23301143120319fe201_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-49bf1d0b86cc0e4f55eaa3f6450013bf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-c9794575d52509dfe072fa86ecb58216.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-2f2369fc1fe195c91e32051603d0c15b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-3ddfb24e642903386b5d5a0e5f0bb874.jpg

Sen kom den tråkiga biten... sen ett braaa tag tillbaka hade inte tempmätaren funkat, trots olika åtgärder så hittades ingen lösning, mer än att köra fläkten manuellt... inte ens när nya motorn kom i funka de.
O efter MoM #4 i Nkpg begav vi oss 3 bilar hemåt, o på E4 gav en bils generator upp o ingen hade bogseringslina. så de blev att ta en bil till Lkpg för att köpa en mitt i natten. Tanksprid som man va startar bilen o pressar den de mil som va kvar, inte fören vi kom fram till en mack märkte ja att ja glömt fläkten.

Toppen o blocket var slaget...

Ja gjorde ett försök till, fick tag på ett z2 block med P29 högkompskolvar... motorn gick igång o gick fint, tills den kom ner från pall bockarna, då började de skramla... en bult från en vevaxel hade släppt...

Kolvarna klarade sig o kommer användas i mitt ursprungliga z6 block som nu ä planat, även toppen ä planad. smile

O ja kommer inte göra samma misstag igen, fläkten har direktström från tändningslåset o mätare har införskaffats... volt, oljetemp o givetvis vattentemp.

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-3afb11d32bc3f31371dfae925954694c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-d634f9051c882eec6a0b5d23c95e9f1a.jpg

Lite sen blev en vevstacke dock... men ersatt smile

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/15460_503437266362918_1102834505_n.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-9b50d9d844e1470da78f2da890d2a724.jpg

Planade block o topp på jobbet smile

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/46195_492667704106541_57321093_n.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-2eb271124a10ceb8ef4e5497a1ac833d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-38bef359b2808320417e62aeb869cedb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-fd01e0d8446e2391700df0421091b2ef.jpg

O här står bilen nu o väntar på sin nya maskin smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-f42d67f75a0cee178a87582196a51d2b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-1c235a6fc95db7dba43613be39fefa38.jpg

Stay tuned! smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

78 Inlägg
6 januari 2013
#7
Ingen vw men ser fruktansvärt skojj ut detta! (Y)


Japsare
502 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
#8
Bullet--- skrev:
Prenumeration lagd. Alltid kul med Honda big_smile

Tack ska du ha big_smile o visst ä de kul!!!

pege_one skrev:
Ingen vw men ser fruktansvärt skojj ut detta! (Y)

De ä ju en Corrado i bilden på pariserkurvan iaf lol Men tack ska du ha smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
502 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
#9
Uppdate! big_smile

Trångt, men ingen fara, just nu ä de rengöring som gäller!
Bilderna säger väl resten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-28fe434f355bd8cf880e7afb52b8b2bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-6b76f09e33d4713fbc36f4a9c7e05186.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-0a323bf84c4aeb41a38fbdb29dbf2001.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-7d9d074f0f3589a4e229575ac55df752.jpg

O så fick ja paket idag big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-123fc8526c8c37af370ae93d3403584c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-78f63ce676e5e1c11b75ceab5cf8aa31.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-b615bace806784842fe2ed7dfed6b141.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-5988d75a8f3beb63dfb97eef0ae16862.jpg

O så får ja hämta ut min ARP topp bultar på posten imorn. big_smile
De drar ihopp sig.

Stay tuned!

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

46 Inlägg
9 januari 2013
#10
Will stay tuned big_smile


Japsare
502 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#11
Nu ä allt rengjort o skruvandet har börjat smile

Tyvärr har ja inte varit så duktigt med att dokumentera allt som ja lovade mig själv att vara... utan blev helt inne i skruvandet big_smile

Så, massa lager o massa klet kom på plats, o ihop med de... allt annat. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-9744b4d9dce5f1d4c3b685cc10a9a29e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-5e073d95fff71b37c6955e911feca957.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-bfdcd94754720704d936dcce46ec19e0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-09b6368dd4fc50c9ee8c8be00bab7038.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-b41037d9af4ed5577b0467ecc5b4f8f9.jpg¨
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-fa18d64a328a40840935fc01c7e317d0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-d2f9e083ddfe9d94cb95df9e6f2693a5.jpg

O så skruvades allt åt enligt moment o i rätt ordning. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-66ed555bdada36aea796919885a3b1d2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-cf957be00b1af76ab10c71dcb838125f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-514832b91a35283f28c557b2505d0da0.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/72551_517066974999947_1426951303_n.jpg

Ett styck oljepump o oljetråg på de så närmar sig bottnen klar smile

Har även börjat fundera på om utseendet ska va som de ä lr om de ska på lite färg... så fall vilken?!

Här näst ska toppen skruvas ihop o på freda ska vattenpump o kamrem beställas... * förväntansfull*

Stay tuned!
Senast redigerat av GrEEn_NeoN (20 januari 2013)

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

2 174 Inlägg
20 januari 2013
#12
prem lagd ska bli intressant och följa utvecklingen med nya spridare, insug och EFFEKT=) skulle vara fränt få tag i en annan låda som passar med lägre utväxling så den går snabbare 0-100 smile


Japsare
502 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#13
De lutar åt en låda från en 1,6'a ihop med ny steg 1 koppling. smile nu sitter där en org 1,5 låda.

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
502 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#14
Bullet--- skrev:
GrEEn_NeoN skrev:
De lutar åt en låda från en 1,6'a ihop med ny steg 1 koppling. smile nu sitter där en org 1,5 låda.

Försök få tag på en ESI låda, och om du kan, en låda från en DX -95, den ska tydligen ha en Finaldrive på 4,4 istället för ESI;ns 4,25. Bara att flytta över FD från dx till esi. Själv funderat på detta men DX låda från 95 är tydligen svårt att hitta. sad

Nja, ja har en ESI låda som ligger o skräppar, men de blir nog låda från en ED7 med D16a6 eftersom att ja inte vill konvertera från wire kopplingen. tongue

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
502 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#15
Bullet--- skrev:
GrEEn_NeoN skrev:
Bullet--- skrev:

Försök få tag på en ESI låda, och om du kan, en låda från en DX -95, den ska tydligen ha en Finaldrive på 4,4 istället för ESI;ns 4,25. Bara att flytta över FD från dx till esi. Själv funderat på detta men DX låda från 95 är tydligen svårt att hitta. sad

Nja, ja har en ESI låda som ligger o skräppar, men de blir nog låda från en ED7 med D16a6 eftersom att ja inte vill konvertera från wire kopplingen. tongue

aha, visst ja, det är vajer på dem. Men hur är det med innanmätet i lådan, är det kompatibelt mellan vajer och hydro?

Nu förstår ja inte riktigt, lådan ja körde på i somras (org. till D15b2) med z6'an ä wire på, liksom lådan till D16a6 i ED7, så ingen hydro needed? smile om ja inte tar ESi lådan vilket känns sådär iomed hydral kopplingen.

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

2 174 Inlägg
20 januari 2013
#16
GrEEn_NeoN skrev:
Bullet--- skrev:
GrEEn_NeoN skrev:

Nja, ja har en ESI låda som ligger o skräppar, men de blir nog låda från en ED7 med D16a6 eftersom att ja inte vill konvertera från wire kopplingen. tongue

aha, visst ja, det är vajer på dem. Men hur är det med innanmätet i lådan, är det kompatibelt mellan vajer och hydro?

Nu förstår ja inte riktigt, lådan ja körde på i somras (org. till D15b2) med z6'an ä wire på, liksom lådan till D16a6 i ED7, så ingen hydro needed? smile om ja inte tar ESi lådan vilket känns sådär iomed hydral kopplingen.

vajer är manligt smile trögstampad ska den va. Hade 4 puckad sinter ofjädrad på cossie sierran de ena benet va rätt mört efter en kväll på stan smile gick inte göra en lugn iväg körning då skrek de i kopplingen ....så 6 puck eller organisk lamell får de bli nästa gång smile

har du short shift tim? Ja hade de på min civic de va såå skönt du är ju en rejjser wink


Japsare
502 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#17
hangman skrev:
GrEEn_NeoN skrev:
Bullet--- skrev:

aha, visst ja, det är vajer på dem. Men hur är det med innanmätet i lådan, är det kompatibelt mellan vajer och hydro?

Nu förstår ja inte riktigt, lådan ja körde på i somras (org. till D15b2) med z6'an ä wire på, liksom lådan till D16a6 i ED7, så ingen hydro needed? smile om ja inte tar ESi lådan vilket känns sådär iomed hydral kopplingen.

vajer är manligt smile trögstampad ska den va. Hade 4 puckad sinter ofjädrad på cossie sierran de ena benet va rätt mört efter en kväll på stan smile gick inte göra en lugn iväg körning då skrek de i kopplingen ....så 6 puck eller organisk lamell får de bli nästa gång smile

har du short shift tim? Ja hade de på min civic de va såå skönt du är ju en rejjser wink

Egen tillverkad shortshift med egentilverkad knopp smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

2 174 Inlägg
20 januari 2013
#18
GrEEn_NeoN skrev:
hangman skrev:
GrEEn_NeoN skrev:

Nu förstår ja inte riktigt, lådan ja körde på i somras (org. till D15b2) med z6'an ä wire på, liksom lådan till D16a6 i ED7, så ingen hydro needed? smile om ja inte tar ESi lådan vilket känns sådär iomed hydral kopplingen.

vajer är manligt smile trögstampad ska den va. Hade 4 puckad sinter ofjädrad på cossie sierran de ena benet va rätt mört efter en kväll på stan smile gick inte göra en lugn iväg körning då skrek de i kopplingen ....så 6 puck eller organisk lamell får de bli nästa gång smile

har du short shift tim? Ja hade de på min civic de va såå skönt du är ju en rejjser wink

Egen tillverkad shortshift med egentilverkad knopp smile

vettigt smile

Hur är det med "diff" i dom där lådorna ni pratar om? Om man slänger på för bra däck lär det påfresta diffen extremt och pajja lådorna därav saab syndromet..Finns det någon låda där båda hjulen spinner som är bättre i längden? stoppa in en extra diff låter dyyyrttt....


Japsare
502 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#19
hangman skrev:
GrEEn_NeoN skrev:
hangman skrev:

vajer är manligt smile trögstampad ska den va. Hade 4 puckad sinter ofjädrad på cossie sierran de ena benet va rätt mört efter en kväll på stan smile gick inte göra en lugn iväg körning då skrek de i kopplingen ....så 6 puck eller organisk lamell får de bli nästa gång smile

har du short shift tim? Ja hade de på min civic de va såå skönt du är ju en rejjser wink

Egen tillverkad shortshift med egentilverkad knopp smile

vettigt smile

Hur är det med "diff" i dom där lådorna ni pratar om? Om man slänger på för bra däck lär det påfresta diffen extremt och pajja lådorna därav saab syndromet..Finns det någon låda där båda hjulen spinner som är bättre i längden? stoppa in en extra diff låter dyyyrttt....

Lådorna ä ja inte speciellt på läst i så ja har faktiskt ingen aning, ja vet bara att lådan i ED7'an ska vara mer som "ESi" lådan som motorn ja nu bygger kom med, o den org låda ja har ä mer "ekonomisk".

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
502 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#20
Bullet--- skrev:
GrEEn_NeoN skrev:
Bullet--- skrev:

aha, visst ja, det är vajer på dem. Men hur är det med innanmätet i lådan, är det kompatibelt mellan vajer och hydro?

Nu förstår ja inte riktigt, lådan ja körde på i somras (org. till D15b2) med z6'an ä wire på, liksom lådan till D16a6 i ED7, så ingen hydro needed? smile om ja inte tar ESi lådan vilket känns sådär iomed hydral kopplingen.

Det jag menade är att om innanmätet av hydro och vajer lådor är kompatibla med varandra så kan du plocka drev och finaldrive från esi och montera det i din ED-låda, då behåller du vajern.

Jaha, okej, värt att kolla upp kanske. smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!


Sök