Eftermonterad immobiliser som man brukar få med på köpet i importbilarna..
Immobilsern brukar bryta bränslepumpens matning och tändningen.
Tag ned plastpanelen vid pedalstället och lokalisera den svarta låda som utgör immobiliserns styrbox.
Ut från denna går det en knippa med helsvarta kablar som är inkopplade i närheten av elcentralen.
Ett par av dessa är strömförsörjning och 4-6st är till respektive spärrkrets om 2st per krets.
Så det är bara att följa de svarta kablarna till du hittar änden på dem, de kablar som skall identfieras i första hand är spärrkablarna, Parkablar är inkopplade i Serie med en av bilens kablar.
När du hittat ett par kablar som går till en varsin kabel i bilen som har samma färger så fimpar du de svarta kablarna och kopplar sedan ihop bilens kabeländar med varandra igen, eventuellt kan det sitta 1-poligt kontaktdon i ändarna på ett par av dessa, så det är bara att dra isär och koppla ihop, om jag inte minns fel är en av spärrkretsarna kopplad till en rosa kabel.