2683
Sök

Klonkande ljud framvagn saab 9-3sc

45 Inlägg
24 januari 2013
vet inte vad dom kostar men kan tänka mig mellan 300-500st. mekonomen lr saab verkstad duger ju länge tongue hitta bilen fram så båda hjulen lyfter sig sen är de bara att rycka upp/ner i stagen så känner man om dom är glappa tongue vanligt med fjädrar som går av och fjäderbenslagringar också

655 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
_karlsson_90 skrev:
vet inte vad dom kostar men kan tänka mig mellan 300-500st. mekonomen lr saab verkstad duger ju länge tongue hitta bilen fram så båda hjulen lyfter sig sen är de bara att rycka upp/ner i stagen så känner man om dom är glappa tongue vanligt med fjädrar som går av och fjäderbenslagringar också

okej, får kolla på detta! Tack för hjälpen!smile

184 Inlägg
6 februari 2013
Jag har nu identifierad felet på min Astra H. Det va Krängningsstag  / stabilizer rod som glappade, då vet du felet med din om inte du redan har fixat det......

Tror denna passar din bil: http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1
Senast redigerat av Mr_Yellow (6 februari 2013)

655 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Mr_Yellow skrev:
Jag har nu identifierad felet på min Astra H. Det va Krängningsstag  / stabilizer rod som glappade, då vet du felet med din om inte du redan har fixat det......

Tror denna passar din bil: http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1

Inte kollat eller fixat det är, men tack så mycket för hjälpen!smile

655 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
Har inte vart under bilen och kollat än, men ljudet blir värre. Och det låter typ som att det är nått som går i sidled. Om man rycker ratten fram o tillbaka så hör man det. Så lär ju inte va nån fjäder eller nått som är av. Så lär ju vara stabbstagen. Vet du vad detta kostar att byta på verkstad Jonas??smile

45 Inlägg
9 april 2013
nej har inte en aning. runt 500 kanske? kan kolla vad vi tar imorn.

45 Inlägg
9 april 2013
menade inte 500 i arbete nu då utan med delen tongue

Sök