Aa vart rätt bra! Dock så är det svårt att komma åt att slipa rent inuti och runt bokstäverna..
Det förstår jag kan vara klurigt, men ser ut som att du har legat i riktigt bra!
Aa det är det ! Det har tagit sin tid kan jag säga.. Tror jag lite grovt räknat lagt ner ca 15 timmar på bara ventilkåpan.. Med tvättning å allt men bra blir det!
jajamen! till helgen har jag stora skruvningsplaner ska slängbyta turbo från gröna saaben till blå för att börja använda blå som vardagsbil å sen får vi se vad som händer med gröna
jajamen! till helgen har jag stora skruvningsplaner ska slängbyta turbo från gröna saaben till blå för att börja använda blå som vardagsbil å sen får vi se vad som händer med gröna
Låter mycket bra det! kul att någon har motivation till att skruva iaf! Du får lycka till då!
jaha, efter en massa om och men så har jag äntligen fått lite fart på "bygget" igen, efter ett par veckors stiltje. dom senaste tre dagarna har det hänt massor! fick lite motivation här i tisdags och fick för mig att det är lika bra att ta ur hela motorn, då¨jag insett att det är bara task att ha kvar blocket i bilen å försöka renovera det på plats, då jag har lite brist på utrymme och verktyg så gav jag mig fan på att ta ur motorn uppåt och låta växellådan sitta kvar i bilen! finns säkert någon som säger att det inte går att bara ta ur blocket.. men med en massa envishet, svordommar och brytspett så gick det faktiskt, så blocket åkte ur som sagt.. lindade in det i ett lakan och slängde in det i skuffen på bilen och tog med det till jobbet dagen efter. monterade ihop mitt otroligt fina motorstativ som jag inhandlat och slängde upp motorn.. en bild säger ju mer än tusen ord, så slänger upp en hel hög med bilder från dom senaste dagarna ! Riktigt skönt att vara igång med skruvandet igen, snart är det vår!
efter att lagt en sista hand på blocket så är det nu färdig maskerat och klart för lite färg! kommer att lacka det imorgon (fredag)! massa bilder på det kommer självklart så fort jag hinner.
blocket vart lackat i fredags och fick stå och torka över helgen! det som står på tur nu är slipning av packnings ytor och lite honing av loppen för att få fram lite fina repor till dom nya kovlarna! sjukt kul att det börjar hända lite saker, snart är man på tillbaka vägen och kan börja montera ihop motorn igen! ska bara försöka få ekonomin att gå runt på det också! haha
Och som vanligt så kommer det massa bilder på det här!