2478
Sök

Volvo Amazon 1967, Polisbil (kopia)

inredning samt motorbyte är vad som står på turlistan :) . även en del små saker/detaljer.

313 186 Visningar
Projektet avslutat 18 januari 2016
7 399 Inlägg
13 mars 2013
Kompe skrev:
Fränt mä en Polis-amazon! big_smile Prem lagd tongue

Men ser på bilderna att det är massa hål i framskärmen nästan linjärt? Ska de vara de? ^^

trots det inte är min bil så kan jag säga att det är till sidolisterna wink

Körglad
68 Inlägg
13 mars 2013
granadadr skrev:
Kompe skrev:

Men ser på bilderna att det är massa hål i framskärmen nästan linjärt? Ska de vara de? ^^

trots det inte är min bil så kan jag säga att det är till sidolisterna wink

Självklart! lol roll

1 944 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Kompe skrev:

listerna ska sitta där, dem fästes i hålen wink

/Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 944 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Glömde ju ladda upp en filmsnutt som jag filmade när ja var i garaget, här har ni filmen iaf :

http://www.garaget.org/video/134428

/Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Forummoderator
26 362 Inlägg
13 mars 2013
Kompe skrev:

Är nog för midjelisterna.

Edit: Oops..lite sen..
Senast redigerat av Mack (13 mars 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

27 Inlägg
13 mars 2013
jag tror han skall svetsa igen hålen nu.. täcka över med biltema svart och vit sprayfärg sen... hoppas du inte tar illa vid dig nu kompe.

jävligt schysst bil förövrigt, du får åka runt på cruisingarna och haffa överförfriskade människor i stället för polisen, buset skulle nog bra mycket hellre åka amazon än xc iaf.. smile

Freude am fahren
433 Inlägg
13 mars 2013
Tänk att man kan bli så glad över att se en polisbil. smile Härligt projekt detta, men hur funkar det sedan när du vill köra med bilen. Får du lov att köra omkring med texten på sidan? Du lär ju inte bli förväxlad med en äkta polisbil i första taget men ibland är ju regler lite märkliga.

87 Inlägg
13 mars 2013
En vass b20 i denna vore skojj! smile

volvo de ä grejjer de ; )

1 944 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Fredrik_M skrev:
Tänk att man kan bli så glad över att se en polisbil. smile Härligt projekt detta, men hur funkar det sedan när du vill köra med bilen. Får du lov att köra omkring med texten på sidan? Du lär ju inte bli förväxlad med en äkta polisbil i första taget men ibland är ju regler lite märkliga.

den lagen som man skulle kunna ifrågasätta och ev misstänka mig för är "ugivande av allmän ställning" olagligt myndighetsförfarande. men att köra ett fordon som det står polis på är inte att utge sig för att utöva myndighet, däremot om jag gick med polisuniform på stan så utger jag mig för att vara polis, då kan jag åka dit och riskera fängelse i upp till 2 år..

lite lummiga regler kring just detta, men i något ärende där någon kört ett fordon med texten polis på bilen så har det gått till tingsrätt, och domstol som sedan frisläppt den anklagade av anledningen jag skrev ovan.

/Ante smile

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 140 Inlägg
14 mars 2013
b0nd3n skrev:
Fredrik_M skrev:

den lagen som man skulle kunna ifrågasätta och ev misstänka mig för är "ugivande av allmän ställning" olagligt myndighetsförfarande. men att köra ett fordon som det står polis på är inte att utge sig för att utöva myndighet, däremot om jag gick med polisuniform på stan så utger jag mig för att vara polis, då kan jag åka dit och riskera fängelse i upp till 2 år..

lite lummiga regler kring just detta, men i något ärende där någon kört ett fordon med texten polis på bilen så har det gått till tingsrätt, och domstol som sedan frisläppt den anklagade av anledningen jag skrev ovan.

/Ante smile

Lagen säger väl att så länge man inte kan blanda ihop bilen med en nuvarande riktig polisbil?
Så en svart/vit Amazon är okej medans en blå/vit V70 inte är okej.
Så jag har förstått det iaf smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

7 399 Inlägg
14 mars 2013
almqvist__89 skrev:
b0nd3n skrev:
Fredrik_M skrev:

/Ante smile

Lagen säger väl att så länge man inte kan blanda ihop bilen med en nuvarande riktig polisbil?

jag har läst någonstans att man även får ha en NY polisbil, bar man inte utger sig själv att vara polis,, men just detta är jag osäker på,,,

men i våra fall så får man ha dem bara man inte kan hapå blåljusen å sirenen under färd, så man måste ha en huvudbrytare under huven eller i bagaget för blåljusen för detta,,

nu har ju Ante inte blåljus,, men kanske är samma sak där då man inte får ha rött ljus frammåt,,

206 Inlägg
14 mars 2013
granadadr skrev:
almqvist__89 skrev:
b0nd3n skrev:

/Ante smile

jag har läst någonstans att man även får ha en NY polisbil, bar man inte utger sig själv att vara polis,, men just detta är jag osäker på,,,

men i våra fall så får man ha dem bara man inte kan hapå blåljusen å sirenen under färd, så man måste ha en huvudbrytare under huven eller i bagaget för blåljusen för detta,,

nu har ju Ante inte blåljus,, men kanske är samma sak där då man inte får ha rött ljus frammåt,,

Blåljusen ska man inte kunna sätta på under färd och man får inte ha polisens "vapensköld" eller vad man ska kalla det annars så får bilen ha alla polistillbehör oavsett årsmodell. Så har iallafall jag läst smile

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
14 mars 2013
Nånting man inte då ha är en fungerande siren å en blå lampa på taket, för det har jag å ante fått lärt oss i våra yngre dagar tongue griniga poliser då ^^

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

7 399 Inlägg
14 mars 2013
xorox_88 skrev:
Nånting man inte då ha är en fungerande siren å en blå lampa på taket, för det har jag å ante fått lärt oss i våra yngre dagar tongue griniga poliser då ^^

jag skrev ju det juuuuuuu wink hahaha wink wink

förr var de hårdare dessutom,, för då fick man ju inte ens ha ramp /blåljus på taket,, utan man var tvungen att täcka för dem

Du va ju en rolig jävel du då
26 Inlägg
14 mars 2013
Så jäkla läcker smile

1 944 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Hemma igen så nu äre dax för en uppdatering big_smile

fortsatte o montera lite grejer, idag monterade jag allt bak utom stötfångaren.
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-7519f5938da20a1154c0a5c6fea6efa4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-70417ea367ab658fede6c8c51d8807f8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-8b92c60fbe4436739befee715ac8684f.jpg

mycket kablar blir det till tutor, lampor och grejer tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-42eceadc817795d090c94b61ad5827ad.jpg

strålkastare och blinkers har hittat på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-7f5ece4c129f2e47765eb0982da96724.jpg

Sen har jag ett problem, hittar inte vars 2 kablar ska gå, dels denna, vart ska den sitta!?
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-67da12a1b776679d4c0b00067d67648c.jpg

och denna ?
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-705009d73b657194478db9848a743672.jpg

/Ante

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
20 mars 2013
har 2 småa relän ist för ett stort där så  tror inte jag e till så mkt hjälp, va ut å kollade men inget va sig lika förutom dom där 2 röda kablarna som sitter ihop på en ena sidan

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

1 944 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
slängde just iväg en order hos CVI, lite bra och ha grejer så där smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-1f713b36da814adf0c742bb7e814d659.jpg

/Ante

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Forummoderator
26 362 Inlägg
20 mars 2013
Jag är också avundsjuk..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök