Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Har idag varit och slagits med bromsarna, det resulterade i att 2 nya bromsok är beställda, måste även köpa nya bromssköldar och lite bromsslangar, men det får fan vänta till nästa löning, vill inte leva på nudlar resten av månaden...
Har även fått lite press på mig att få klar bilen, idag ringde den lokala tidningen "Norran" som såg Amazonen min på Aftonbladets hemsida och ville själva göra ett repotage med bilder, jag bad dem återkomma i början på Maj för att kunna ta lite roligare bilder utomhus istället för o fota en halvklar bil i garaget. Så nu har jag börjat på att få liiite panik, inte mycket, men den finns där..
Har idag varit och slagits med bromsarna, det resulterade i att 2 nya bromsok är beställda, måste även köpa nya bromssköldar och lite bromsslangar, men det får fan vänta till nästa löning, vill inte leva på nudlar resten av månaden...
Har även fått lite press på mig att få klar bilen, idag ringde den lokala tidningen "Norran" som såg Amazonen min på Aftonbladets hemsida och ville själva göra ett repotage med bilder, jag bad dem återkomma i början på Maj för att kunna ta lite roligare bilder utomhus istället för o fota en halvklar bil i garaget. Så nu har jag börjat på att få liiite panik, inte mycket, men den finns där..
/Ante
perfa då ställer du ut den på motorhistorikernas mässa då
edit: Kan tilläggas att det är 6 år sedan Amazonen sist var inne hos en Besiktning. blir spännande det här...
Inga problem! Är ju en Volvo. Han kommer ju nästan praktiskt taget köra dit av sig själv. Du behöver bara vara med som sällskap..
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Med besiktningen bokad så kan jag redovisa vad som är kvar att göra:
#Montera ny (begagnad) förgasare #Finjustera tändningen #Montera nya bromssköldar på båda sidor #Montera nya bromsok på båda sidor #Montera ny bromsledning, till båda sidor fram #Slänga på nya bromsklossar #Kontrollera trumbromsarna och ev reparera. #Montera nya handbromswirerar #Lufta bromssystemet #Demontera gummit från alla 4 fälgar #Lämna in fälgarna på blästring #Lackera fälgarna #Montera nya däck på fälgarna #Justera slavcylindern till kopplingen (tar för långt ner)
Detta är väl egentligen det viktigaste som är kvar, sen finns det en del smådetaljer som tex stereo, nytt kofångar horn bak och lite sånt..
edit: Kan tilläggas att det är 6 år sedan Amazonen sist var inne hos en Besiktning. blir spännande det här...
Inga problem! Är ju en Volvo. Han kommer ju nästan praktiskt taget köra dit av sig själv. Du behöver bara vara med som sällskap..
Haha, fan va behändigt
Jo jag vet, haha. Bromssköldar förresten, är väl inget tvång att ha? Dock bra att ha.