2706
Sök

Köpa bilstereo grejor från Ebay

35 Inlägg
12 januari 2013
goggemaster skrev:
Låter ju bra smile

Men skulle helst hitta nån som man kan beställa hem alla grejor från smile

Har du tips på nån som har mycke grejor på Ebay?

Sök efter det du söker inom ljudväg och kolla efter seriösa säljare med Top-seller märket eller väldigt hög rating som säljare så brukar det alltid funka fel fritt.

Är det något speciellt du söker så kan jag ta en titt om jag hittar något intressant?

9 118 Inlägg
12 januari 2013
goggemaster skrev:
har kollat men ingen jag sett än har haft allt smile

Men maila till dom och fråga om det du söker. Du behöver ju inte handla av dom ifrån just ebay. Om dom får veta hur mycket grejer du är intresserad av så kanske dom kan beställa hem åt dig och allt sköts via mailkontalt istället.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
12 januari 2013
Kan du speca vilka?
goggemaster skrev:
blir Alpine och JL Audio smile

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

303 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Lite skillnad i priserna smile

1 Frp  Dynaudio Esotec 362   12 499:-
2 st      Alpine SWR-T12         9 990:-
1 st      Alpine INA-W910R       14 995:-
2 st      Alpine PDX-M12          15 990:-
1 st      Alpine PDX-F4                 4 995:-    

Totalt:     58 469:-

EBAY
1 Frp  Dynaudio Esotec 362     8800kr
2 st      Alpine SWR-T12     4850kr
1 st      Alpine INA-W910R     5600kr
2 st      Alpine PDX-M12            7000kr
1 st      Alpine PDX-F4           2450kr

Totalt 28700kr

303 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Kan du speca vilka?
goggemaster skrev:

Skrev just in vad jag tänkte köpa smile

Tänkte köpa 8st JL Audio 6.5" men blir nog två Alpine SWR-T12 men har lite svårt bestämma mig

35 Inlägg
12 januari 2013
goggemaster skrev:
Swedenrockers skrev:
Kan du speca vilka?
goggemaster skrev:

Tänkte köpa 8st JL Audio 6.5" men blir nog två Alpine SWR-T12 men har lite svårt bestämma mig

TIPS

Köp inte allt på en gång utan kör det i omgångar om du ska köpa via Ebay, du vill helst undvika "Stora" paket.

303 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Jo de blir nog att köpa små paket men skulle vara smidigt att kunna köpa allt från samma smile

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
13 januari 2013
Ska kolla på ett ställe när datorn är ominstallerad och se vad det slutar på. Är det inga kablar och sånt inräknat?
goggemaster skrev:
Swedenrockers skrev:
Kan du speca vilka?
goggemaster skrev:

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

35 Inlägg
13 januari 2013
goggemaster skrev:
Jo de blir nog att köpa små paket men skulle vara smidigt att kunna köpa allt från samma smile

När det handlar om mycket pengar kan man inte vara mer än försiktig, om första köpet går bra så kan man köpa lite mer andra köpet! smile Fast har säljaren typ 10.000 positiva säljar omdömmen behöver man nog inte oroa sig. Dock så är det andra faktorer som spelar in vid stora paket, skada, kommer bort etc. ett alternativ om du köper allt på en gång är att se till att det levereras med en känd frakt firma som typ DHL, UPS etc.

303 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Ska kolla på ett ställe när datorn är ominstallerad och se vad det slutar på. Är det inga kablar och sånt inräknat?

nix inga kablar smile

303 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
Evilswede skrev:
goggemaster skrev:

När det handlar om mycket pengar kan man inte vara mer än försiktig, om första köpet går bra så kan man köpa lite mer andra köpet! smile Fast har säljaren typ 10.000 positiva säljar omdömmen behöver man nog inte oroa sig. Dock så är det andra faktorer som spelar in vid stora paket, skada, kommer bort etc. ett alternativ om du köper allt på en gång är att se till att det levereras med en känd frakt firma som typ DHL, UPS etc.

Men de är svårt hitta en som har alla grejor också så de blir väl ta lite här å där smile

35 Inlägg
13 januari 2013
goggemaster skrev:
Men de är svårt hitta en som har alla grejor också så de blir väl ta lite här å där smile

Jo det brukar ju bli så wink

303 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
Synd man inte känner nån som bor i USA som kan köpa grejorna åt en smile

35 Inlägg
13 januari 2013
goggemaster skrev:
Synd man inte känner nån som bor i USA som kan köpa grejorna åt en smile

weekend trip till USA kanske? tongue

303 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
haha nja har nå kompisar som bruka ta hem grejor från USA med container får se om man kan ta hem med dom smile

MR
295 Inlägg
13 januari 2013
Alltså visst, det är fan så mycket billigare att handla utomlands men det folk inte tänker på att ju mer folk gör det desto mer trycker man ner sveriges företagare i botten...  Innan det är färdigt kommer inte sverige att ha egna butiker pga att det köps så innih*vete med prylar utomlands...

Självklart vet jag att Sverige har dyra priser på prylarna, men större delen av priserna är frakt och garanti på prylarna för det är inte gratis för varken gross eller lev att ligga med prylarna på lager, ta hem dom eller byta ut eller serva dom på garantin.

Jag personligen driver en firma som är inriktad mot bilstereo och bilel, jag har kollat på priserna utomlands och dom lockar men hur fan gör man då med garantin då tex 1års garanti som man som firma oftast lovar på sålda produkter eller reklamationsrätten dessa är ju oftast att bara glömma.

Så innan man beställer från annat land, ta en tankeställare. Vill du ha personlig service eller vill du vara girig och få mer för tusingen..

Ett ord från en svensk företagare bara.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
henkz skrev:
Alltså visst, det är fan så mycket billigare att handla utomlands men det folk inte tänker på att ju mer folk gör det desto mer trycker man ner sveriges företagare i botten...  Innan det är färdigt kommer inte sverige att ha egna butiker pga att det köps så innih*vete med prylar utomlands...

Självklart vet jag att Sverige har dyra priser på prylarna, men större delen av priserna är frakt och garanti på prylarna för det är inte gratis för varken gross eller lev att ligga med prylarna på lager, ta hem dom eller byta ut eller serva dom på garantin.

Jag personligen driver en firma som är inriktad mot bilstereo och bilel, jag har kollat på priserna utomlands och dom lockar men hur fan gör man då med garantin då tex 1års garanti som man som firma oftast lovar på sålda produkter eller reklamationsrätten dessa är ju oftast att bara glömma.

Så innan man beställer från annat land, ta en tankeställare. Vill du ha personlig service eller vill du vara girig och få mer för tusingen..

Som sagt och påpekat sedan tidigare, så har många tillverkare Europa-garanti.
Sen, för egen del har jag nog inte under de senaste 10 åren köpt något, som när det gått sönder, lämnats till handlaren där jag köpt det, utan jag har fått skicka det direkt till ansvarig serviceverkstad (eller liknande). Detta gäller dock elektroniksaker.

Personligen är jag -för- att stödja svensk handel. Men, om jag sparar 4-5-6000:- på summor under 15000:- (ett skräckexempel; Mekonomen; ~10K, Tyska handlare inkl. frakt; ~3,k5), så tar faktiskt min ekonomiska sida över och lojaliteten får vika undan. Detta handlar inte om girighet (som du antyder) utan att en sådan affär gör att jag -nästan- sparar en månads fasta utgifter. Att göra så, är som sagt inte girigt. Att göra tvärt om är, däremot, korkat.

Och det i sin tur, ser jag inget konstigt med (även om jag givetvis är fullt på det klara med att det drabbar de svenska företagen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

35 Inlägg
13 januari 2013
henkz skrev:

Förstår helt och håller hur du tänker då jag har en far som har bedrivit verksamhet inom elektronik branschen i 28år, och får konkurrera med priser som är helt åt helvete fel. Det är även därför många har långa leveranstider då det inte lönar sig att ha dyra prylarna liggandes på lager.

(exempel. tog mig 3 månader att få hem ett slutsteg från pioneer som kosta 6500kr här i Sverige bara för jag ville ha garanti säkerheten, för jag tyckte det skulle vara för mycket pengar om det skulle gå sönder)

Nu för tiden lönar det sig inte att varken laga eller serva prylarna man äger för det kostar oftast mer än vad en ny pryl skulle kosta att köpa ny tyvärr.

Det är självklart ett risktagande att köpa prylar via internet då man inte alltid kanske får någon garanti på. Jag brukar resonera som så att vad vill jag ha garanti på och vad vill jag inte ha garanti på.
Slutsteg och huvudenheter om vi ska ta bilstereo branschen, så är det en trygghet att kanske ha 1 eller 2 års garanti på. Kommer det till högtalare och tillbehör som man oftast kan hitta för halva priset utomlands, självklart tar man och köper det utomlands då det är saker man får räkna med slits beroende på hur man använder dom.

Men visst är det en ond cirkel för Sverige men vad gör man om ekonomin sätter gränser hmm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 januari 2013
Nog för att man kan tjäna en hel del pengar på att köpa saker utomlands, men nu verkart vi snacka rätt avancerad bilstereo här, finfina grejer men frågan är, vem hjälper dig få allt att prestera maximalt när säljaren sitter på andra sidan Atlanten? wink Bara den hjälpen kan faktist vara värd en hel del!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
ChriZtoffer skrev:
Nog för att man kan tjäna en hel del pengar på att köpa saker utomlands, men nu verkart vi snacka rätt avancerad bilstereo här, finfina grejer men frågan är, vem hjälper dig få allt att prestera maximalt när säljaren sitter på andra sidan Atlanten? wink Bara den hjälpen kan faktist vara värd en hel del!

Tycker du -själv- att den hjälpen är värd 30.000? (dvs lika mycket som sakerna kostar utomlands)

Säger inte att du har fel, men i sammanhanget så...30k är rätt mycket slantar (för de flesta)

- - Edit - -

Och jodå, för att klargöra, jag är fullt medveten om att servicen är värd ohyggligt mycket, och att det givetvis är fördelen med att handla i en fysisk butik osv (handlar jag i en butik, på nätet men inom sverige, 100mil bort, så kan jag visst ringa och fråga, men ja, där tar det lite stopp iaf). Och jag har heller inget emot att säga att man faktiskt får "betala lite" för servicen.
Senast redigerat av it_mutt (13 januari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök