2602
Sök

Köpa bilstereo grejor från Ebay

303 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
BengtK skrev:
goggemaster skrev:
Ja de är ju lätt fixat går ju ta ett större monosteg smile

Det gör det ju men jag tror knappast att du egentligen behöver ett större.

Driva båda basarna på ett sånt steg?

280 Inlägg
23 januari 2013
goggemaster skrev:
BengtK skrev:
goggemaster skrev:
Ja de är ju lätt fixat går ju ta ett större monosteg smile

Det hade jag gjort. Basarna är på 4 ohm styck dvs. du kopplar dem i 2 ohm tillsammans och då får du 1200 wrms från steget. Basarna tål 600 wrms styck och det är precis vad de får i så fall. Det är klart att det fungerar med två steg eller ett större också men jag tror inte alls att förbättringen kommer att motsvara kostnadsökningen. Du kommer att kunna spela lite högre med två steg men det spelar ingen roll för du kommer ändå aldrig att spela så högt. Två steg kommer förmodligen också att ge något bättre kontroll men inte alls så att det motsvarar kostnadsökningen. Dessutom så klarar du dig på ett batteri mindre och slipper problemet med att matcha in stegen mot varandra om du väljer att bara använda ett steg. För mig hade valet varit självklart. Det ända som hade kunnat få mig att välja två steg hade varit om jag på något sätt tänkt mig att montera basarna fram och spela dem i stereo men det är ju för de flesta omöjligt av utrymmesskäl.

1 062 Inlägg
23 januari 2013
Expoze skrev:
Ricky skrev:
någon som kan tipsa en bilstereo med blåtand, usb utgång och aux utgång?

Alpine CDE-133BT om du kan leva med ingångar istället för utgångar. wink

och sådan funkar i sverige?

2 024 Inlägg
23 januari 2013
Köper du en här i sverige så funkar den här ja......tillräckligt billig här hemma för att det knappt ska vara lönt att leta utomlands.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

303 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
Då var Alpine INA-W910R inköpt så nu är de bara resten kvar smile

303 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
BengtK skrev:
goggemaster skrev:
BengtK skrev:

Det hade jag gjort. Basarna är på 4 ohm styck dvs. du kopplar dem i 2 ohm tillsammans och då får du 1200 wrms från steget. Basarna tål 600 wrms styck och det är precis vad de får i så fall. Det är klart att det fungerar med två steg eller ett större också men jag tror inte alls att förbättringen kommer att motsvara kostnadsökningen. Du kommer att kunna spela lite högre med två steg men det spelar ingen roll för du kommer ändå aldrig att spela så högt. Två steg kommer förmodligen också att ge något bättre kontroll men inte alls så att det motsvarar kostnadsökningen. Dessutom så klarar du dig på ett batteri mindre och slipper problemet med att matcha in stegen mot varandra om du väljer att bara använda ett steg. För mig hade valet varit självklart. Det ända som hade kunnat få mig att välja två steg hade varit om jag på något sätt tänkt mig att montera basarna fram och spela dem i stereo men det är ju för de flesta omöjligt av utrymmesskäl.

Går ju pröva med ett steg till basarna sen är ju bara sätta dit ett till om man tycker de skulle behövas

Sök