Råd från mig:
Svetsa eget grenrör (får ut hästar men inte mkt)
531 topp och vx3 kam sitter på vissa 940is och är inte så dyra heller (vx3 kamen är bra för sugmotor)
Plana 531 toppen ger lite mera hästar oxå.
Är det en förgasare eller insprutare? isf om det är en förgasare så försök att få tag på ett insug så man får plats med dubbel förgasare på och leta efter två bra stora förgasare. om det är en insprut så kolla runt om du hittar nån snep större/bättre spridare än orginal.
i insugsväg så kan du porta upp så pass så det inte blir "väck" för soppan/luft att komma in till cylindrarna, om det är så kallade "väck" in till cylindern så kommer flödet att bromsas upp av "väckena" och blir sämre flöde, varje mm gör mkt men knappt känn bart. Gör så både på toppens insug, insugspackning och på insuget så ska du se att det blir en liten piggare bil.
Byta kolvar, stakar och vev är inget att rekomendera om du inte ska köra på bana eller turbo konvertera motorn ordentligt.
orginal koppling lär funka, har hört att M46 ans låda håller bättre än M45 (M46 är den med en knapp på växelspaken) vad jag har hört.
Leta efter en fräsch 1031 bakaxel eller som tidigare inlägg där det stog en automat bakaxel (bilen har orginalt automatlåda) eller en diesel bakaxel (vet inte så mkt om just diesel bakaxeln men kan funka, jag har inte testat iaf).
Sen en bra service av motorn/växellådan/bakaxeln så allting går lätt och har nya packningar och en bra olja, så kan du köra ett bra tag. Service av motorn kan du göra var 1000mil eller efter längre mil antal.
Nu har du lite att gå på! Lycka till
![smile](img/smilies/smile.png)