3236
Sök

SAAB 9-3 Turbo X -vill ha fart på den

860 Inlägg
1 februari 2013
#21
Hahaha jag sa bara att han kunde skaffa en annan bil. Sa inget om min TACK.  hehehe hur mkt får man ut ur saaben på ett maptune steg 3 då?


2 271 Inlägg
1 februari 2013
#22
mikael_86 skrev:
Hahaha jag sa bara att han kunde skaffa en annan bil. Sa inget om min TACK.  hehehe hur mkt får man ut ur saaben på ett maptune steg 3 då?

Pratar vi om Turbo-X så 340hk, länken finns längre upp.
Jag med lilla 4:an får leva med 270hk 410 nm tills jag byter turbo och spridare.


860 Inlägg
1 februari 2013
#23
340hk bara på maptune steg 3 o bytt turbo o downpipe? Fy fan... Jag får ut 311hk bara på ett chipp i min... Men men hur mkt kan man ha laddet på i en saab v6 motor då?


17 Inlägg
1 februari 2013
#24
Jag laddar någonstans mellan 1.2-1.3 med 19t turbo. Fått ur 349hk/570nm, än så länge har inga stakar tittat ut.


860 Inlägg
1 februari 2013
#25
Okej nice... Ja jag tror att många motorer klarar av att ladda på en hel del... Mest bara stakarna som tar stryk i värsta fall... Min kommer ladda 1,3 sen från 0,9 nu på 18T turbo...


113 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
#26
Finns det bättre? Jo kanske men då får man lägga en hel del till pengar
mikael_86 skrev:
Är de inte bättre att sattsa på en bättre bil hahaha...


2 271 Inlägg
2 februari 2013
#27
mikael_86 skrev:
340hk bara på maptune steg 3 o bytt turbo o downpipe? Fy fan... Jag får ut 311hk bara på ett chipp i min... Men men hur mkt kan man ha laddet på i en saab v6 motor då?

Om du kollar http://atechmotor.com/volvo/v70/r-250-h … et/steg-3/ så ser
du att de byter även Downpipe+ halvssats för att nå 315 i din bil.  steg3 mao.


113 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
#28
Finns v tuner till min samma pris ung, byter spridare med  och dem påstår 380-390 hk
valde säkrare kort..(Maptun)
lingua skrev:
mikael_86 skrev:
340hk bara på maptune steg 3 o bytt turbo o downpipe? Fy fan... Jag får ut 311hk bara på ett chipp i min... Men men hur mkt kan man ha laddet på i en saab v6 motor då?

Om du kollar http://atechmotor.com/volvo/v70/r-250-h … et/steg-3/ så ser
du att de byter även Downpipe+ halvssats för att nå 315 i din bil.  steg3 mao.


Xenoholic
2 559 Inlägg
2 februari 2013
#29
mikael_86 skrev:
340hk bara på maptune steg 3 o bytt turbo o downpipe? Fy fan... Jag får ut 311hk bara på ett chipp i min... Men men hur mkt kan man ha laddet på i en saab v6 motor då?

Haha, synd bara att A tech hästarna har så svårt att visa sig. Behövs ju så många fler för att skrämma en SAAB wink
Kan ta ett exempel. V Vik flygplats, 3st Volvo 850 med steg 3 o 4 (BSR o A tech) + min 9-3a med steg 1 ( Nordic, 240?hk).
Vinare=SAAB med över en sekund o  minst 10 km i slutfart.
Finns fler exempel.
Men det kanske beror på den luftmotståndet. wink
Eller kanske som en av de dåliga förlorarna sa, " du fuskade ju o körde ju på E85 o bytte däck"
Ska tilläggas att jag körde på ett par 8 år gamla vinterdäck för att jag inte ville slita på 20"arna. wink

Ursäkta för ot i tråden.
Men säger som övriga sagt. Bättre o satsa på Nordic eller Maptun till SAAB precis som du gjort.
Tror du kommer få en jävligt kul bil i morron. big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

113 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
#30
Polisen stoppade mig i måndags och tyckte att jag skulle lätta på gasen...undra om man får behålla körkortet med Maptun sen hahahaha


513 Inlägg
2 februari 2013
#31
mikael_86 skrev:
Är de inte bättre att sattsa på en bättre bil hahaha...

Säger killen som kör sossetraktor. Härligt tunnelseende.
Gissar att du har en " fuck you i drive a volvo" tskirt.
Bara tråkigt att lyssna på dina kommentarer.

513 Inlägg
2 februari 2013
#32
mikael_86 skrev:
Okej nice... Ja jag tror att många motorer klarar av att ladda på en hel del... Mest bara stakarna som tar stryk i värsta fall... Min kommer ladda 1,3 sen från 0,9 nu på 18T turbo...

Och som vanligt tror man att det är laddrycket som ger hästarna. Nej det är så mycket mer med förtändning, mättnadsgrad och en jävla massa saker. har sagt det förr, stirra dig inte blind på tryck.
Och när vi nu är inne på ämnet så är det inte hk som tar död på dina stakar utan vridmomentet på lägre varv som gör dom till bananer.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
2 februari 2013
#33
sabsthlm skrev:
Polisen stoppade mig i måndags och tyckte att jag skulle lätta på gasen...undra om man får behålla körkortet med Maptun sen hahahaha

Räkna med att du kanske kommer få återlämna kortet, om ej gas foten lättas.   lol


Har du monterat det än??

Lev livet, det kan ta slut fort

860 Inlägg
2 februari 2013
#34
hmm nä jag har inte nån sådan tröja (Melin82) men du får gärna köpa mig en istället hahaha.... sen hmm om han har 1,2-1,3 i ladd och jag bara har 0,9 så tror ja ju inte det bara har med laddtrycket o göra det är ju mkt annat med så klart.... men har en polare som har 311 i sin R bil med 1,3 i ladd o orginal downpipe och ett autotech steg 3....

hmm har du satt i ditt maptune steg 3 då en??? du får väll lära dig o köra på farthållaren lr lätta på gasen...


Köpingsbo i exil
507 Inlägg
2 februari 2013
#35
sabsthlm skrev:
Polisen stoppade mig i måndags och tyckte att jag skulle lätta på gasen...undra om man får behålla körkortet med Maptun sen hahahaha

Det är ju bara fråga om "den blåe fan" vill provköra så får du nog behålla kortet wink


George
1 956 Inlägg
2 februari 2013
#36
Fan va irriterande att höra kommentarer från killen som lägger upp forumstråd så fort han ska byta glödlampa på volvon.

Lär dig förstå va du pratar om innan du öppnar truten i fortsättningen!

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 februari 2013
#37
jojje81 skrev:
Fan va irriterande att höra kommentarer från killen som lägger upp forumstråd så fort han ska byta glödlampa på volvon.

Lär dig förstå va du pratar om innan du öppnar truten i fortsättningen!

lol lol lol lol lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

113 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#38
fått dit allt nu..fast med en del krångel haha och nu felkod P0234. =för högt laddtryck


Köpingsbo i exil
507 Inlägg
7 februari 2013
#39
Kolla över vakuumslangarna, men brukar även kunna vara magnetventilen som är trött. Hittar du inget fel på vakuumslangarna så ring Maptun, de är alltid hjälpsamma smile


113 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#40
ska kika imorrrn. hoppas nån slang inte sitter på plats. (farsan som bytt turbon, han börjar bli gammal haha)
Echonator skrev:
Kolla över vakuumslangarna, men brukar även kunna vara magnetventilen som är trött. Hittar du inget fel på vakuumslangarna så ring Maptun, de är alltid hjälpsamma smile



Sök