2909
Sök

Varför trimma 740 gl

1 160 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
#1
nu lär jag väl få hatmail .men varför trimma en 740 .en standard 850 kör ju ifrån alla bonnatrimmade 740.
och 850 är ingen snabb bil direkt.Så frågan VARFÖR

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 januari 2013
#2
horbybonnen skrev:
nu lär jag väl få hatmail .men varför trimma en 740 .en standard 850 kör ju ifrån alla bonnatrimmade 740.
och 850 är ingen snabb bil direkt.Så frågan VARFÖR

för att man kan åka på bredden med  740

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Chaufför
418 Inlägg
11 januari 2013
#3
horbybonnen skrev:
nu lär jag väl få hatmail .men varför trimma en 740 .en standard 850 kör ju ifrån alla bonnatrimmade 740.
och 850 är ingen snabb bil direkt.Så frågan VARFÖR

För att en 740 är bakhjulsdriven och därför redan roligare än 850:n redan med orginalspis. I alla fall på vintern. På sommaren är det nog lite mer pulver som behövs om man ska kunna sladda.... För det är nog lite därför man trimmar e 740. Å andra sidan finns det 740:s som är trimmade och går som f.. Vet inte riktigt hur du menade med att en 850 standard är vassare... Bonntrimmat ?? Det är i alla fall min syn på saken..

Kör Scania!!

2 656 Inlägg
11 januari 2013
#4
st220hgv skrev:
horbybonnen skrev:
nu lär jag väl få hatmail .men varför trimma en 740 .en standard 850 kör ju ifrån alla bonnatrimmade 740.
och 850 är ingen snabb bil direkt.Så frågan VARFÖR

För att en 740 är bakhjulsdriven och därför redan roligare än 850:n redan med orginalspis. I alla fall på vintern. På sommaren är det nog lite mer pulver som behövs om man ska kunna sladda.... För det är nog lite därför man trimmar e 740. Å andra sidan finns det 740:s som är trimmade och går som f.. Vet inte riktigt hur du menade med att en 850 standard är vassare... Bonntrimmat ?? Det är i alla fall min syn på saken..

fast brukar inte vara 740 gl alltså b230f eller b230a motor som e något vidare trimmade wink


5 730 Inlägg
11 januari 2013
#5
Som det redan är sagt i tråden, för att 740 är bakhjulsdrivna.
Sen om det är en GL eller GLT spelar ingen roll med tanke på att de som trimmas seriöst får annan motor än original B230A/B230F.

Kan komma med en motfråga, varför köra en original 850GL när man kan få en 740GLT 16valve eller 740TIC för samma pengar?


Forummoderator
10 576 Inlägg
11 januari 2013
#6
Läser man i forumet så lär man sig att Volvo gör dåliga bilar generellt, allt under 2.3liter är ett skämt, i synnerhet om de är framhjulsdrivna :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Evildan
11 januari 2013
#7
Vilken tur att jag har 2.5liter 170hk i min gubbvolvo 850GLT, fast den är ju "felhjulsdriven" så den är väl bara skit den också...

Dumpersförare.
970 Inlägg
11 januari 2013
#8
horbybonnen skrev:
nu lär jag väl få hatmail .men varför trimma en 740 .en standard 850 kör ju ifrån alla bonnatrimmade 740.
och 850 är ingen snabb bil direkt.Så frågan VARFÖR

så du menar att en 850 t är ingen snabb bil än en vanlig 850 överlag?

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

4 179 Inlägg
11 januari 2013
#9
Anledningar till att trimma 740 är många

1: Dom är bakhjusldrivna
2: Dom är billiga
3: Dom är lätta att få tag på
4: Jävligt stort motorrum, man får plats med v8a om man vill
5: Finns väldigt mycket kunskap och delar till dom.
6: Dom är lätta att meka med.
7: stryktåliga som få

Med mera....


Dumpersförare.
970 Inlägg
11 januari 2013
#10
Sen är ju volvo med det bästa bilmärket som finns smile

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

KHRacing
11 januari 2013
#11
För att man kan ?

5 131 Inlägg
11 januari 2013
#12
varför? för att man kan wink varför vill man åka tex 850 som enligt mig är skittråkiga? jo för man gillar dom precis som dom som åker 740 gillar att åka just 740. sen är det kul att trimma å lära sig saker. själv skulle ja aldrig villa kränga runt varken i en trött 740 eller en trimmad.. ingen 850 häller för den delen. varför? jo jag gillar merca, gärna med lagom mängd svartrök bakom. sen kan ja å ställa mig den frågan att varför man utgår just från den tråkigaste motorn från början men vafan. går å få snurr på dom med.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965


Sök