hej ! har en bmw 328 2000 e46 och växelspaken har blivit konstig ! Typ inget "motstånd". vill lägga in den på 3an men råkar lägga in den i 5an. Den håller sig inte riktigt i mitten som vanliga fall utan rör sig lite fritt
har svårt med att förklara men förstår ni inte den lilla dumma förklaringen jag gjort så ska försöka göra mitt bästa på att förklara
spelar det någon roll ifall bilen är varm eller kall ? Dom hade väl något problem med en kolv och fjäder som vart dålig och därför uppstod detta fenomen
Jaa läste någon som hade liknande problem, och de va bussningarns på han. Vad kostar de att byta på någon liten verkstad. Blir jobbigt som fan när man trycker på 2 an och ska lägga in 3 an och de blir 5 an. Dock spelar de ingen roll Kall bil eller varm
Ja det är bussningarna, Inte skitroliga att byta och det blir inte alltid jättebra heller (Dock bättre)
Du måste köpa en hel sats på exempelvis schmiedmann. Tyvärr finns det en bussning som inte går att byta ut och den brukar såklart ofta vara sliten, därav blir det sällan helt perfekt... bra jobbat BMW
ToniR skrev:
Jaa läste någon som hade liknande problem, och de va bussningarns på han. Vad kostar de att byta på någon liten verkstad. Blir jobbigt som fan när man trycker på 2 an och ska lägga in 3 an och de blir 5 an. Dock spelar de ingen roll Kall bil eller varm
Schmiedmann byter vet jag. Ingen aning om vad det kostar.
Du måste under bilen och pilla, låsbrickorna är riktigt jobbiga att få på överallt. Plockar man kardanen så är allt busenkelt men det är ju ett jobb också...
ToniR skrev:
auu f*n , är det svårt att byta ? dyrt att lämna in och byta `?