Tjena! håller på med ett projekt med min 945:a och många bad mig skaffa en tråd som dem kunde följa bygget så fick väll bli så.
Kommer ladda upp så mycket bilder jag kan och försöka vara aktiv
Tänkte även skriva lite om bilen, som ni alla redan vet är det en 945a LTT -96 köptes helt orginal av min granne som ägt den i cirka 16 år. ett par på 45+ så dessa 41 tusen mil är lugna mil, dom har aldrig kört över 110 med bilen. Tänkte även lägga upp en bild på kvittot "Bil lappen med pris" som satt på bilen när den säljdes från firma.
Okej, jag och min far köpte en 945 åt mig, och jag kände direkt att jag ville göra något seriöst "bygge" inget överdrivet men det ska vara rostfritt fina fälgar toning ah lite små saker men som gör stora skillnader, så när vi köpte bilen va det rost och riktigt skitig, vi började med en ordentlig tvätt och polering plus wax vilket gjorde stor skillnad och bilen var hur fin som helst i lacken, sedan lämnade vi iväg den till en kompis för rostlagning, blästring svets etc. följ gärna min tråd och ge kommentarer och åsikter
Checklista
[x] Klart [/] påbörjat/inköpt [ ] Skall göras/ beställas
Utvändigt (lagning, lack, däck, fälgar, motor )
[x] Rostlagning
[x] Classic lacka stöt kogångare kjolar speglar vita
[X] Tona lämnas in på Mt Trading
[/] Byta till sänkningsats
[x] Fälgar GH EDITION WENATCHI 19” ( Spacers 25mm )
[x] Byte till japs dämpare
[x] T-kors eller pysventil
[ ] Chippa och ny wg (Kommer ske efter sommaren)
[ ] Kammremsbyte
[/] Byte av Bromsskivor ok och belägg endast bak gjort pga 2a på bess, fram bytes inom kort! samt lacka ok
Exteriör styling
[x] V90 Torkare bak vit
[x] V90 handtag Vita
[/] Spackla lyklister
[/] Måla Refloktor ”kanter”
[/] Usa Blinkers
[x] Vita skärmblinkers rödvita bakljus
[/] Vinge med LED bromsljus
[ ] Lacka stolpar vid fönster svarta ( ej säker om det ska göras )
[/] Vindavisare (Lackas vita)
[/] Stänkskydd volvo org (lackas vita)
[/] Bord på framrutan
[ ] Volvo LED loggo under dörrar
[x] Plocka bort Strålkastar torkarna
Här kommer lite bilder!
Inköp av bilen!
Bilen Efter tvätt och polering samt byte av blinkers!
Byte av handbromsbackar, bromsskiva, belägg plus ok bak
fram blir senare
Tänkte att ni kanske ville se en bild på motorn, gjort en motortvätt lite fort med högtrycks tvätt och sen en diskborta och knugga lite med, tycker själv det ser fräscht ut efter 41 tusen mil!
Nu sitter det Sport luftfilter på också, sattes på efter bild tagen!
Nog om text här har ni motorn!