3988
Sök

Maattheew´s Volvo 945 LTT -96

Syftet med detta projekt är att göra en fin bil tillsammans med min far, inget över seriöst och inte "bonnigt" lite av det vanliga, rostfritt, classiclack, vinge v90 handtag tona sänka fina fälgar etc:) små saker som... Visa mer

86 643 Visningar
Uppdaterades senast 20 september 2013
536 Inlägg
20 april 2013
#81
snyggt smile gillar inte r-fälgar men dem satt ändå helt ok på din bil! måste bara påpeka också att du har missat en diod i mätarhuset wink väntar med spänning på sänkningen! keep up the good work!


69 Inlägg
20 april 2013
#82
rockabilly-rebell skrev:
snyggt smile gillar inte r-fälgar men dem satt ändå helt ok på din bil! måste bara påpeka också att du har missat en diod i mätarhuset wink väntar med spänning på sänkningen! keep up the good work!

Du menar där emellan 120-140? har för mig att det bara sitter två lampor på vardera sida om hastighetsmätarn, och dioder har ju mindre spridning på ljuset än en glödlampa smile


536 Inlägg
20 april 2013
#83
Datafjanten skrev:
rockabilly-rebell skrev:
snyggt smile gillar inte r-fälgar men dem satt ändå helt ok på din bil! måste bara påpeka också att du har missat en diod i mätarhuset wink väntar med spänning på sänkningen! keep up the good work!

Du menar där emellan 120-140? har för mig att det bara sitter två lampor på vardera sida om hastighetsmätarn, och dioder har ju mindre spridning på ljuset än en glödlampa smile

precis smile för när jag bytte te dioder i min så lös de där, men kanske va "bättre" spridning på dem smile


158 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
#84
Datafjanten skrev:
rockabilly-rebell skrev:
snyggt smile gillar inte r-fälgar men dem satt ändå helt ok på din bil! måste bara påpeka också att du har missat en diod i mätarhuset wink väntar med spänning på sänkningen! keep up the good work!

Du menar där emellan 120-140? har för mig att det bara sitter två lampor på vardera sida om hastighetsmätarn, och dioder har ju mindre spridning på ljuset än en glödlampa smile

rockabilly-rebell skrev:
Datafjanten skrev:
rockabilly-rebell skrev:
snyggt smile gillar inte r-fälgar men dem satt ändå helt ok på din bil! måste bara påpeka också att du har missat en diod i mätarhuset wink väntar med spänning på sänkningen! keep up the good work!

Du menar där emellan 120-140? har för mig att det bara sitter två lampor på vardera sida om hastighetsmätarn, och dioder har ju mindre spridning på ljuset än en glödlampa smile

precis smile för när jag bytte te dioder i min så lös de där, men kanske va "bättre" spridning på dem smile

Alla dioder är utbytta ingen är missad wink
R fälgar är ju dem snyggaste Fälgarna wink Jag längtar också till sänkning! Men lite osäker på hur mycket det går att sänka med mina 235... tror det kommer skrapa i om jag sänker massvis.. lite sugen på att sänka typ 40/30 alltså kapa själv smile

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1

536 Inlägg
20 april 2013
#85
då får vi lita på de smile skummt att de inte lyser mellan 120-140 smile jaja, skit samma! annars kan du försöka få tag på den ovanliga sänksatsen från volvo, den sänker 30mm tror jag


158 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
#86
rockabilly-rebell skrev:
då får vi lita på de smile skummt att de inte lyser mellan 120-140 smile jaja, skit samma! annars kan du försöka få tag på den ovanliga sänksatsen från volvo, den sänker 30mm tror jag

Vill ju ha lite lägre fram än bak wink Kanske köper väghållningsats, inte säkert än big_smile Kapar nu sen köper väghållningsats till sommaren smile

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1

577 Inlägg
22 april 2013
#87
Kortade fjäderben kortare dämpare och kortare fjädrar är nog billigaste sättet för att få väghållning och låg bil.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

1 147 Inlägg
22 april 2013
#88
rockabilly-rebell skrev:
Datafjanten skrev:
rockabilly-rebell skrev:
snyggt smile gillar inte r-fälgar men dem satt ändå helt ok på din bil! måste bara påpeka också att du har missat en diod i mätarhuset wink väntar med spänning på sänkningen! keep up the good work!

Du menar där emellan 120-140? har för mig att det bara sitter två lampor på vardera sida om hastighetsmätarn, och dioder har ju mindre spridning på ljuset än en glödlampa smile

precis smile för när jag bytte te dioder i min så lös de där, men kanske va "bättre" spridning på dem smile

http://www1.garaget.org/archive/140/139 … 086733.jpg  så här menar du?

har även blått i dom där när man blinkar


158 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
#89
risodlarn skrev:
Kortade fjäderben kortare dämpare och kortare fjädrar är nog billigaste sättet för att få väghållning och låg bil.

Köper hellre väghållningsats wink

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1

24 Inlägg
23 april 2013
#90
Det sitter en liten T5 lampa vid 120-140 som du måste ha missat att byta smile


158 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#91
jonas_93 skrev:
Det sitter en liten T5 lampa vid 120-140 som du måste ha missat att byta smile

Okej tack! Får köpa en till sån och stoppa i då big_smile

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1

577 Inlägg
23 april 2013
#92
Maattheew skrev:
risodlarn skrev:
Kortade fjäderben kortare dämpare och kortare fjädrar är nog billigaste sättet för att få väghållning och låg bil.

Köper hellre väghållningsats wink

vad är en väghållningssats då?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

536 Inlägg
23 april 2013
#93
risodlarn skrev:
Maattheew skrev:
risodlarn skrev:
Kortade fjäderben kortare dämpare och kortare fjädrar är nog billigaste sättet för att få väghållning och låg bil.

Köper hellre väghållningsats wink

vad är en väghållningssats då?

sportdämpare o sänkfjädrar oftast smile kortade fjäderben o kapade fjädrar e bonnmek wink


577 Inlägg
23 april 2013
#94
rockabilly-rebell skrev:
risodlarn skrev:
Maattheew skrev:
Köper hellre väghållningsats wink

vad är en väghållningssats då?

sportdämpare o sänkfjädrar oftast smile kortade fjäderben o kapade fjädrar e bonnmek wink

Du vet inte vad du talar om. Har jag nämnt kapade fjädrar? Vad händer med stötdämparna om du har kortare fjädrar och fullängd på fjäderbenet? Vad är en sportstötdämpare?
Senast redigerat av risodlarn (23 april 2013)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

536 Inlägg
23 april 2013
#95
risodlarn skrev:
rockabilly-rebell skrev:
risodlarn skrev:

vad är en väghållningssats då?

sportdämpare o sänkfjädrar oftast smile kortade fjäderben o kapade fjädrar e bonnmek wink

Du vet inte vad du talar om. Har jag nämnt kapade fjädrar? Vad händer med stötdämparna om du har kortare fjädrar och fullängd på fjäderbenet? Vad är en sportstötdämpare?

trodde de va de du menade med kortade fjädrar, för en sänkfjäder e inte mö kortare än en orginalfjäder, det e bara "spiralerna" som e annorlunda.. bilen blir lägre med kortare fjädrar oavsett om du har full längd på fjäderbenet eller inte.
sportdämpare är väll en dämpare som kan vara lite hårdare och passar ofta bra ihop med sänkta bilar smile
va inte meningen att du skulle ta åt dig, skämta bara om de där med bonnmek (därav smilysen bakom) men över nätet e de svårt o skämta har jag märkt


577 Inlägg
23 april 2013
#96
rockabilly-rebell skrev:
risodlarn skrev:
rockabilly-rebell skrev:

sportdämpare o sänkfjädrar oftast smile kortade fjäderben o kapade fjädrar e bonnmek wink

Du vet inte vad du talar om. Har jag nämnt kapade fjädrar? Vad händer med stötdämparna om du har kortare fjädrar och fullängd på fjäderbenet? Vad är en sportstötdämpare?

trodde de va de du menade med kortade fjädrar, för en sänkfjäder e inte mö kortare än en orginalfjäder, det e bara "spiralerna" som e annorlunda.. bilen blir lägre med kortare fjädrar oavsett om du har full längd på fjäderbenet eller inte.
sportdämpare är väll en dämpare som kan vara lite hårdare och passar ofta bra ihop med sänkta bilar smile
va inte meningen att du skulle ta åt dig, skämta bara om de där med bonnmek (därav smilysen bakom) men över nätet e de svårt o skämta har jag märkt

Går  utmärkt o skämta om man är rolig, men då det sitter andra dämpare på turbo och kortade fjäderben är det bästa man kan göra om man inte vill köpa coilovers så lät det mest som att du inte hade koll. Men det kanske var fel uppfattat av mig.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

158 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#97
risodlarn skrev:
rockabilly-rebell skrev:
risodlarn skrev:

Du vet inte vad du talar om. Har jag nämnt kapade fjädrar? Vad händer med stötdämparna om du har kortare fjädrar och fullängd på fjäderbenet? Vad är en sportstötdämpare?

trodde de va de du menade med kortade fjädrar, för en sänkfjäder e inte mö kortare än en orginalfjäder, det e bara "spiralerna" som e annorlunda.. bilen blir lägre med kortare fjädrar oavsett om du har full längd på fjäderbenet eller inte.
sportdämpare är väll en dämpare som kan vara lite hårdare och passar ofta bra ihop med sänkta bilar smile
va inte meningen att du skulle ta åt dig, skämta bara om de där med bonnmek (därav smilysen bakom) men över nätet e de svårt o skämta har jag märkt

Går  utmärkt o skämta om man är rolig, men då det sitter andra dämpare på turbo och kortade fjäderben är det bästa man kan göra om man inte vill köpa coilovers så lät det mest som att du inte hade koll. Men det kanske var fel uppfattat av mig.

Det är stötdämpare och sänkfjädrar smile Ska köpa den från lmr! Så bilen blir lite lägre men mycket stummare big_smile

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1

536 Inlägg
23 april 2013
#98
Maattheew skrev:
risodlarn skrev:
rockabilly-rebell skrev:

trodde de va de du menade med kortade fjädrar, för en sänkfjäder e inte mö kortare än en orginalfjäder, det e bara "spiralerna" som e annorlunda.. bilen blir lägre med kortare fjädrar oavsett om du har full längd på fjäderbenet eller inte.
sportdämpare är väll en dämpare som kan vara lite hårdare och passar ofta bra ihop med sänkta bilar smile
va inte meningen att du skulle ta åt dig, skämta bara om de där med bonnmek (därav smilysen bakom) men över nätet e de svårt o skämta har jag märkt

Går  utmärkt o skämta om man är rolig, men då det sitter andra dämpare på turbo och kortade fjäderben är det bästa man kan göra om man inte vill köpa coilovers så lät det mest som att du inte hade koll. Men det kanske var fel uppfattat av mig.

Det är stötdämpare och sänkfjädrar smile Ska köpa den från lmr! Så bilen blir lite lägre men mycket stummare big_smile

l-m-r har jag också kollat på, bilstein känns som kvalitetsgrejjer! men man vill ju inte åka stumt? smile


158 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#99
rockabilly-rebell skrev:
Maattheew skrev:
risodlarn skrev:

Går  utmärkt o skämta om man är rolig, men då det sitter andra dämpare på turbo och kortade fjäderben är det bästa man kan göra om man inte vill köpa coilovers så lät det mest som att du inte hade koll. Men det kanske var fel uppfattat av mig.

Det är stötdämpare och sänkfjädrar smile Ska köpa den från lmr! Så bilen blir lite lägre men mycket stummare big_smile

l-m-r har jag också kollat på, bilstein känns som kvalitetsgrejjer! men man vill ju inte åka stumt? smile

Jo man ska inte gunga fram wink Egentligen därför jag sänker min bil, för att den ska bli lite hårdare och skönare vägkänsla big_smile

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1

536 Inlägg
23 april 2013
#100
sant wink de ska ligga som ett strykjärn!!! satsa på nya bussningar, ambulansstag o dubbla krängare bak också när du ändå e igång wink



Sök