ocg den varvar inte långsammt efter 4000rpm den drar som bässt från 3-4000 rpm men sedan kommer man inte högre alls. förutom 1 gång i månaden om man har tur då kan man komma till 4,500 rpm
Tolkar jag det hela rätt så måste du ha OBDII anslutning på bilen och det tror jag inte du har på en 760? Sen verkar väl den modulen vara till för turbokonvertering, för att styra bränsle och tändning utan att behöva mappa om orginalsprutet. Så stora frågan, vad ska du ha den till?
Har du kollat under bilen vid svänghjulet som ja sa tidigare? Som sagt på min hade en plåt blivit skadad vid nån avåkning eller nåt så den låg an lite mot svänghjulet, hade samma symptom på min som på din
nej chefen dett hadde jag glömt och det har vart 20 minus men ska kolla det snarast det e varmare nu. jag ska ha större spridare och turbo på bilen och även höjja varvet till va 7000rpm . och som det inte fins mappning till 760 gle v6 köpte jag denna. men obd2 behövs vell inte för att skarva in kablarna visst felkods funktionen som fins i den kanske inte funkar men det behövs inte i vilket fall på bilen som det är lh 2.2.. så frågan någon kanske har kopnings chema på 760 v6 så jag kan hitta kablarna till alla sensorer och skit. funkar det inte så aja skit samma då sätter jag den på något annat i stället. jag ska ha 1 760 gle v6 med power sen att många säger att motorn är kass skiter jag i fullständigt allt går att laga:P
det fanns ingen platta som låg mot svänghjulet men plattan till "den andra startmotorn" saknas om det kan kommit in skit elelr något som orsakar kontakt fel på varvtasgivaren?
men ska lämmna in topparna på b280n på portning planing och slipning av ventiler. någon som vet om någon firma runt vänersborg trackten som portat och planar??
toppen på lamban hadde gått av, hur nu det går till vet jag inte. så nu hoppar han inte på tomgång iaf. vet någon om det fins adapterplatta från (aw71L) lådan i mån vil till cheva 350 v8. nu har jag tröttnat på den krånglande metall klumpen till motor som sitter i bilen
jo det vore det har ju kanske fått tag på en TH 700 låda. men med orginal lådan blir det ju lättare med kardan och annat. men 1 sak till jag undrar som jag får lite onda aningar om. är link axeln klenare än stela axeln? ser så ut iaf. men med tanke på v6a i stället för v230 kan den ju vara starkare?? någon som vet?
har fått tag på en th700 låda nu iaf bara att vänta på bättre väder men fins det någon som vet om link axeln håller för cheva 350 med tanke på att det är link axel?
okey nu får det vara nog!! vad är det somorsakar problemet?
BYTT
toppar kam tändstift bränsle pump bränsle filter bränsletrycks regulator spridare gas spjälls givare varvtals regulator har även tvättat där varvtals regulatorn mäter bränsle/tändbox luft mängd mätare labmasond ränsade katten för den kunde vart igensotad
kollat
luftfilter bränsle slangarna säkringar relä alla kopplingar under huven efter ärg elelr vatten elelr liknande
och felet kvarstår att bilen varvar upp till ca 4300rpm och sedan slår frn av till ca 3000rpm innan den åter kommer. men gasar man sakta går den upp till ca 4300rpm rasar man sakta sakta då slunker den till 3000rpm och ökar sedan till 4300rpm igen men där slår den av igen
har säkert glömmt något men skriver till om jag kommer pånågot
mätt bränsletrycket ännu? låter ev som den inte får tillräckligt med bränsle, därav att den inte orkar upp i varv.
undersökt hur gnistan på stiften ser ut? kan vara så enkelt som dålig anslutning till tändspolen, när varvet ökar klarar inte spolen av att leverera tillräcklig gnista och förbränningen uteblir.
haft snarlika symptom på några bilar och i ett fall var det otillräcklig bränsletillförsel och i ett annat dålig jord till spolen.
jag tog 1 pump från en 940 som varva som den ska, så trycket borde det inte vara fel på. och när jag gasar sakta där den slår av sjunker varvet när jag gasar mer sakta å gasar jag ännumer går varvett upp igen tills den når 4300rpnigen men då slår den bara ifrån igen. tryck regulatorn är bytt med till en som förra bilen varva som den skulle. men ska se å byta spolen med då. även kolla jorden, går det att sätta 1 kabel från minus på batteriet till minus på spolen för att kolla om det blir bättre?