3540
Sök

Volvo 760gle 88 (v6) 280f

139 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#21
ocg den varvar inte långsammt efter 4000rpm den drar som bässt från 3-4000 rpm men sedan kommer man inte högre alls. förutom 1 gång i månaden om man har tur då kan man komma till 4,500 rpm

139 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#22
har skaffat, aem fuel ignition controller 30-1910 för skojjs skull å tänkte koppla in den i bilen. någon som har förslag på hur man ska göra?

2 024 Inlägg
27 januari 2013
#23
Tolkar jag det hela rätt så måste du ha OBDII anslutning på bilen och det tror jag inte du har på en 760?
Sen verkar väl den modulen vara till för turbokonvertering, för att styra bränsle och tändning utan att behöva mappa om orginalsprutet.
Så stora frågan, vad ska du ha den till?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

514 Inlägg
27 januari 2013
#24
Har du kollat under bilen vid svänghjulet som ja sa tidigare?
Som sagt på min hade en plåt blivit skadad vid nån avåkning eller nåt så den låg an lite mot svänghjulet, hade samma symptom på min som på din


139 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#25
nej chefen dett hadde jag glömt och det har vart 20 minus men ska kolla det snarast det e varmare nu. jag ska ha större spridare och turbo på bilen och även höjja varvet till va 7000rpm . och som det inte fins mappning till 760 gle v6 köpte jag denna. men obd2 behövs vell inte för att skarva in kablarna visst felkods funktionen som fins i den kanske inte funkar men det behövs inte i vilket fall på bilen som det är lh 2.2.. så frågan någon kanske har kopnings chema på 760 v6 så jag kan hitta kablarna till alla sensorer och skit. funkar det inte så aja skit samma då sätter jag den på något annat i stället. jag ska ha 1 760 gle v6 med power sen att många säger att motorn är kass skiter jag i fullständigt allt går att laga:P

139 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#26
det fanns ingen platta som låg mot svänghjulet men plattan till "den andra startmotorn" saknas om det kan kommit in skit elelr något som orsakar kontakt fel på varvtasgivaren?

514 Inlägg
29 januari 2013
#27
Kan de mycket väl vara


139 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#28
hadde loss den och kollade och det var olja på den. kan det vara packningen mellan motor och låda som e kass och orsakar alla problem kanske

139 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#29
men ska lämmna in topparna på b280n på portning planing och slipning av ventiler. någon som vet om någon firma runt vänersborg trackten som portat och planar??

139 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
#30
fins drt någon som vet vad det är för låda som sitter i 760n?? tex m46-m47 det e manuell med exempel på vad jag vill veta

514 Inlägg
11 februari 2013
#31
aw71L ska de vara


6 738 Inlägg
11 februari 2013
#32
vet inte om de finns på 760 men de tror ja, låter som att motortempgivaren e kass

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

139 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
#33
toppen på lamban hadde gått av, hur nu det går till vet jag inte. så nu hoppar han inte på tomgång iaf. vet någon om det fins adapterplatta från (aw71L) lådan i mån vil till cheva 350 v8. nu har jag tröttnat på den krånglande metall klumpen till motor som sitter i bilen

914 Inlägg
12 februari 2013
#34
Vore det inte bättre att ta TH lådan som tillhör motorn.

139 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
#35
jo det vore det har ju kanske fått tag på en TH 700 låda. men med orginal lådan blir det ju lättare med kardan och annat. men 1 sak till jag undrar som jag får lite onda aningar om. är link axeln klenare än stela axeln? ser så ut iaf. men med tanke på v6a i stället för v230 kan den ju vara starkare?? någon som vet?

139 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#36
har fått tag på en th700 låda nu iaf bara att vänta på bättre väder men fins det någon som vet om link axeln håller för cheva 350 med tanke på att det är link axel?

139 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
#37
okey nu får det vara nog!! vad är det somorsakar problemet?

BYTT

toppar
kam
tändstift
bränsle pump
bränsle filter
bränsletrycks regulator
spridare
gas spjälls givare
varvtals regulator
har även tvättat där varvtals regulatorn mäter
bränsle/tändbox
luft mängd mätare
labmasond
ränsade katten för den kunde vart igensotad

kollat

luftfilter
bränsle slangarna
säkringar
relä
alla kopplingar under huven efter ärg elelr vatten elelr liknande


och felet kvarstår att bilen varvar upp till ca 4300rpm och sedan slår frn av till ca 3000rpm innan den åter kommer. men gasar man sakta går den upp till ca 4300rpm rasar man sakta sakta då slunker den till 3000rpm och ökar sedan till 4300rpm igen men där slår den av igen

har säkert glömmt något men skriver till om jag kommer pånågot

Evildan
4 maj 2013
#38
mätt bränsletrycket ännu? låter ev som den inte får tillräckligt med bränsle, därav att den inte orkar upp i varv.

undersökt hur gnistan på stiften ser ut? kan vara så enkelt som dålig anslutning till tändspolen, när varvet ökar klarar inte spolen av att leverera tillräcklig gnista och förbränningen uteblir.

haft snarlika symptom på några bilar och i ett fall var det otillräcklig bränsletillförsel och i ett annat dålig jord till spolen.
Senast redigerat av Evildan (4 maj 2013)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
4 maj 2013
#39
Hade liknande problem på min, där va bränsletrycket aldeles för högt istället, va det en ny BTR du monterade eller en begagnad?


139 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
#40
jag tog 1 pump från en 940 som varva som den ska, så trycket borde det inte vara fel på. och när jag gasar sakta där den slår av sjunker varvet när jag gasar mer sakta å gasar jag ännumer går varvett upp igen tills den når 4300rpnigen men då slår den bara ifrån igen. tryck regulatorn är bytt med till en som förra bilen varva som den skulle. men ska se å byta spolen med då. även kolla jorden, går det att sätta 1 kabel från minus på batteriet till minus på spolen för att kolla om det blir bättre?
Senast redigerat av tommya111 (4 maj 2013)


Sök