Denna AW 71 låda som sitter på 760 bilarna har ingen lock-up,det är en överväxel som man lägger ur när man trycker på knappen på sidan av växelspaken samt när den är ur kopplad så tänds den orange pilen i instrumentet.
vad gör dom 2 givarna på lådan då? och kan det eller den bidra till att motorn inta varvar. och fins det 1 kontakt på bak axeln som jag sett att några påstår och vad gör den isf?
jo kanske men frågan är om det fins någon jag kunde ingen hitta eller så sitter den väldigt dumt till. men hastighets mätaren kan vell inte få bilen att bli så konstig i varvningen?
Denna AW 71 låda som sitter på 760 bilarna har ingen lock-up,det är en överväxel som man lägger ur när man trycker på knappen på sidan av växelspaken samt när den är ur kopplad så tänds den orange pilen i instrumentet.
AW71 har inte lockup, men AW71L (som jag misstänker att trådskaparen har) har lockup.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
nej jag har inte komp testat än har inte kunnat köpa någon komp testare tyvärr. kan dock inte köpa att dåligt komp kan göra göra en varvstopp utan att biler är slö i almänhet. för den drar bra upp till 4000rpm men vill inte löngre. bluddrar inte jämn tomgång allt är som det ska förutom att den vägrar varva. den är något lite slöare än 87an med likadan motor men det är inte mkt
risodlarn du får vell läsa igenom vad det står på dom andra sidorna så vet du allt sedan.
Är du säker på att det inte är någon skada på svänghjulet/medbringarplåten som givaren läser av .Det finns en täckplåt som du kan skruva bort för att se detta.Startmotorn sitter ju på motorns högra sida och motorn har ett likadant uttag på vänster sida där det sitter en täckplåt ta bort denna och kontrollera med hjälp av en spegel samtidigt som du drar runt motorn för hand.Det behövs nog ingen stor defekt för att givaren ska ha svårt för att läsa av i högre varvtal.Som du beskriver symptomet så låter det som tändningen missar.
men om den missar borde ju inte varvet gå upp sedan sjunka och gå upp igen när man gasar sakta utan slå av hela tiden på samma sätt. det är iaf vad jag kan komma fram till. och nej jag har inte haft någon spegel i det hålet. bara tagit loss varvtalsregulatorn och kollat i det hålet och det såg bra ut vad jag kunde se. men jag får vell försöka mig på att knö in 1 spegel och kunna se i det lilla hålet med massa skit ivägen för att se om det är bra
när jag tänker efter köpte jag bilen med blåsta packningar. och om jag mins rätt är inte säker men jag tror inte den varvade mer då heller och det va ändå före jag lossa något. och med dom packningarna som satt där så har dom inte vart butta sedan bilen va nt. fans nästan bara ringarna kvar. dom fnasade sönder i handen
jaha jo jag kolla upp det och nej jag har inte tillgång till 1 sådan men dom hadde för (Digital multimeter med oscilloskop) kå kjell ooc company duger det för att kolla?