PITSTOP skrev:Hool skrev:PITSTOP skrev:Nja snarare du som har fel
Av de 10tusen bilarna som enligt dig finns på blocket så är de flesta importerade skruvade annar hade de inte varit till salu samma vecka efter importen Kanske några då ekonomin föändrats, familje skäl osv.
MEN det finns nog inte många importbilar till salu med rätt miltal tyvärr, bara att inse det.
Bilarna i tysklan är nästan lika dyra som i sverige om man jämför skick o miltal.
Däremot skulle jag förstå ifall det var en imolaröd bmw e60 som är importerad med indivduall klädsel. MEN en 320d /520d kombi manuell och standard stolar? dom destuom ex rullat 9000mil på 5år? hahaha nej TACK!
Ex: billagste bmw 320d på mobile från 2006 och ca 13-14k mil är denna:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm … age=150000
Pris 8700Euro + resan dit, transport tillbax, inregning, skrotningsavgift, exportskyltar osv. vips kostar den hemma och klar i sverige ca 90tusen. (OBS då helt NY importerad)
Billigast i sverige är denna från 2006 med samma milantal och AUTOMAT och den är ute för 105tusen så det går att pruta en 5:a minst: http://www.blocket.se/skaraborg/BMW_320 … 11&w=3
Så vad finns det för vits att hämta en bil i tyskland med manuell låda och fösöka sälja den för säg 115-120k ( för man måste göra vinst på den oxå eller hur?)
Nästa fråga vad hade du köpt? en NY import manuell för 115-120k eller en Sv-såld automat för 100-105k?
(jag räknar på att man tar en risk när man kör hem en bil från tyskland, investerar ca 90k i bilen och kanske måste vänta ca 1månad för att få den såld. Då måste man ha en vinst på minst 20-25k)
Motbevisa mig gärna!
Varför ska du köpa en importbil från en som lever på fulimport?
Leta reda på en bra bil och hämta hem den själv.. Varken svårt eller speciellt dyrt.
Sedan är billigaste bilen på blocket inte alltid en bra affär heller.
Som alltid när det gäller bilar ska man handla rätt bil. Man får göra hemläxan helt enkelt..
Köper du fel bil kan du få ett brev hem från grabbarna på Autopower..
Visst skruvas det. Men det är dem som sysslar med fulimport som håller på med sånt.. De köper högmilare i tyskland som är nästan gratis som de "Fixar" innan de hamnar till försäljning i Svergige.. Rätt enkelt att kolla.. Man måste veta hur man gör bara..
De som bara går efter priset riskerar att gå på en mina.. Men då spelar det ingen roll vilket fabrikat det är..
Att säga att alla BMW är skruvade är som att säga att alla på Gorg har dyslexi
För att det inte finns någon som (knappt) som annars sysslar med Import.
Samma bil med samma utr går nästan alltid att köpa i sverige för samma peng (Ej special bilar etc)
Billigaste bilen på blocket är lika bra som billigaste bilen på mobilen. De bilarna vara bara ett ex.
Ja det skruvas friskt och det har blivit lättare för folket att kolla upp därav att import har fått skit rykte.
Fortfarande DE BILAR SOM SÄLJS IDAG OCH ÄR IMPORTERADE ÄR SKRUVADE! (bilfirmor hämtar väll bilar för att sälja de direkt och tjäna pengar så då betyder det att de lever på det = skruvade lik)
Du måste hålla isär importfirmor som vill tjäna pengar och privatpersonen som vill ha en specifik bil.
Jag har en nyare BMW-diesel som är privatimporterad och ägd av importören i ca två år. Bilen är köpt som Premium selection hos en BMW-handlare i Tyskland. Alla papper finns. Skruvad?? Nej. risken är obefintlig.
Kollar man upp bilen man tänker köpa så blir man inte lurad. De flesta bilfirmor kan kolla miltalet när bilen servats.
Risken för skruvade Svensksålda bilar är också överhängande. Ett flertal gamla Taxi som backats 30000 mil och sålts som 10000-mils bilar.
540:n som jag har är en med manuell växellåda. Dessa har aldrig sålts i Sverige. Enligt dig så skulle alla entusiaster som importerar en sådan för att man vill ha manuell låda backa mätaren????
Senast redigerat av saab_sonett (17 januari 2013)
0
0
0
0