En bruksbil som behöver en hel del rostlagning, fix och kärlek. Den ska fortsätta att vara bruksbil men kanske framförallt vara ett fritidsprojekt i garaget.
Intressant projekt! Undrar lite över 2k färgen du använder från biltema, ska du lacka bilen med den? Lätt att spruta på? Funderar nämligen själv på att lacka nån av alla projekt jag har hemma och vill få ett hyfsat resultat.
Tja, allt är relativt och jag är ingen färgexpert. Jag har den som en billig färg att lägga ovanpå grund/spackel för att se hur det kommer att se ut. Eftersom jag har "rullande renovering" så kommer jag sen att lägga på en ytlack efter småjustering (spackling) som har samma kulör som tidigare lack.
Jag har använt Biltemas 2k-lack till lite andra grejer, svetsvagn etc. och den verkar ok. Tyckte den flöt ut bra när man spätt ut den med thinner. Gick bra att spruta med min billiga pistol men som sagt, jag är novis på området. Du får prova å testa lite.
Blev inget gjort förra veckan då jag var till Skottland på semestertripp me gubbarna. Trevligt! Nu, är jag förkyld men jag har bytt till sommardäck på vanliga bilen ändå. Å, ja, lite har jag väl varit i garaget å filat också.
En del har sagt att den ser ut som en "Gulf-Duett". Tjaaa, det kanske är ett alternativ? Photoshoppa lite...
Vi får se. I morgon ska höger bakskärm få sig en omgång ändå hoppas jag.
Tack, tack! Det blir förhoppningsvis bättre å bättre... men tiden bara far iväg. Å så är det en del annat, å förkylning (jag med) å jobbet å ... Nåja, snart.
Håhåjaja. Lite bakis i går men i dag blev det en bra dag! Vaknade av mig själv i sjusnåret. Jag hann med lite trädgårdsarbete (Lilla Frun blev nöjd. Viktigt) sen blev det Duett.
Balken under reservhjulsbaljan har jag haft målad ett tag men nu kom den på plats också!
Sen ska reservhjulsluckan skruvas dit också. Anpassade en fyrkantprofil och svetsade fast pianogångjärn.
Sen grundmålade jag den också innan jag tog kväller. Sakta går det framåt...
Jahaja... blev ett litet ryck ("men härtill var jag nödd å tvungen". Kadett 89:an fick läckage på bränsleröret så då behöver jag ju in med den i garaget å ut med Dutt-Ann) Jag la på en ytlack som jag tror ska stämma någorlunda med resten. Skruvade fast lite saker å backade ut!
Nu är det kvar att att koppla in baklysen, sätta dit nummerplåten, spruta rostskydd in o utvändigt, montera stänkskydd, starta, lägga i ettan å ta en tur. Men.. det är aldrig "bara"...
Jag fick några Gulf-dekaler från Hansen Racing som jag nog ska klistra på. Blir nog en "Gulf-Duett" ett tag ändå...
Tack, tack!!! Det blev en kort provtur i dag men det var ett djäddrans oljud från bakpartiet när det inte är nå plåt i golvet. Trodde jag tappat ljuddämparen så jag vände i rondellen... men allt satt kvar när jag kom hem!
Nå, ska på an igen. Har lite punkter kvar på listan (ja, bara för att få den lagligt körduglig).
När man har stora hål i lastgolvet där bak så kändes det som att köra snöslunga i grus. Ett jäddrans liv. Det går ju inte an! Nå, det som behöver göras är att svetsa in nytt golv men även att laga tvärbalkarna m.m. och det ser jag nog som ett jobb liiite längre fram. Men varför svetsa när man bor i skogslandskap!!?? Trä is da shit! Rejäl formplyfa som jag hittade en bit av. En bit på ovansidan å en bit under. Lite finlir i bandsågen och Voila!!
Sen på med gummimattan som låg där förut. Nu var det inga problem att ta en längre tur, ja ända till macken för en tankning utan hörselskydd. Va tycks!?
Sen har jag varit under å kollat lite... hmmmm... det är ju en M47 låda monterad så stödlagret till kardan kom inte riktigt på rätt longitud. Men... det här var väl ingen bra fix!? Den moddade plåten som gummibussningarna ska sitta i är för bred. Helt fel c-c för att det ska funka. Så istället är det några små gummipluppar monterade och hela kardan sitter glappt!! Hmmm, nå den har väl gått så några år ändå men det skrivs upp på ToDo-listan!!! edit: ny bild