Utgångsplanen var en helt annan men lite oförutsedda händelser har förändrat allt. Just nu byggs motorn om till 2.3l med en massa godis! Följ gärna projektet och se vad som händer, uppskattar tips och åsikter om allt som sker!
Jadu. Vet att Fvk engineering gjorde det förut om jag minns rätt. sen gör väll pbz. Är lite osäker, har inte tagit mig tid till att ringa runt och fråga än.
Vet med säkerhet att Fvk inte gör de längre å de e lika bra de för dom bröt ljusbilden genom att ändra själva brytningen i klarglaset = skitlösning då de är just klarglas utan brytning.
Tror att du kommer få betala rätt bra för att få någon att göra de för jag vet hur många timmar jag la ner på de. 8000sek kostar nya strålkastare å 4000sek skulle Fvk ha å de va som sagt en skitlösning.
Men är nyfiken på vad det landar på att få de gjort så hittar du någon som gör det seriöst så får du gärna berätta sen.
Är folk beredda att betala 4k så kanske man ska öppna verkstad i köket
//
Jaha, jag trodde fvk gjorde bra lösningar. Men får se om jag hittar något vettigt företag som kan ta på sig jobbet
Nu va de lääänge sen det uppdaterades någonting på det här projektet. De beror på att jag varit utomlands eller rättare sagt fortfarande är de på jobb!
Kommer dock hem mot slutet av året så har lagt beställning på lite grejer som ska på när jag kommer hem.
Det första som kommer att hända är att bilen ska få sig ett uppsving i effekt. Jag har kollat runt på nätet och pratat med div personer och har kommit fram till vad jag ska satsa på för att få så många hållbara hästar som möjligt. Här nedan listas vad som kommer göras med motorn och ett gäng bilder på saker som är på ingång. Längtar tills man kommer hem och kan damma av bilen som stått under skynke i snart 7 månader...
Info om trimningen:
* 3" Avgas med race cat (Check) * Öppet filter med funkis LMM (Check) * Uppgraderad koppling, exedy stage II (Check) * Större IC (Beställd) * 255L pump (Beställd) * HKS H8 Iridium stift (Beställda)
Hoppas på att bilen ska lämna iaf 360hk efter dom här prylarna är monterade och en mappning är gjord!
Tänkte på halvljusmodden du gjorde. Lamphuset till halvljuset ser rätt ut att vara rätt likt Outlanderns, borde gå att modifiera ett par från en Outlander!
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
AktaLacken - Jag tänkte inte mappa själv, har pratat med Turbocenter som gjorde jobbet med att byta kopplingen och dom har mappat många evo 8 er och om jag inte hittar någon annan med bra recensioner så blir det nog dom.
volvo_kovan - Bytte du turbo för att plocka ut dom hk?
evozz - Det hade jag ingen aning om och har heller inte hört om det förut men om det är så så borde man kolla in de för det skulle kunna spara många manstimmar med slipmaskinen.
Nu har det anlänt saker och en del har börjats monteras dock så stannade tjejens bmw 318 på motorvägen så fick hämta henne med bogserlina mitt i natten och har legat under den bilen hela helgen.
Har nästan fått igång allt nu så hoppas på att kunna montera dom prylarna som kommit denna vecka. Happy panda!
Nya dekalerna från evo X anlände från staterna.
Då ska den servas med div oljor å filter. Passar även på att stoppa i nya kallare HKS stift en en 255L Walbro Pump.
Sen kom äntligen nya stora IC'n!
Jävligt nöjd med dom bolt-on fästena ingick tom fäst skenor, brickor och bult...
Skruvade dit min strut bar också.
Fälgarna va så jävla skitiga så jag ville inte lägga upp någon bild på dom men när bilen tvättas så kommer det bilder på dom pulverlackade vita Enkei.
Men IX an har större turbo original om jag inte minns fel?
ja EVO 9 har större turbo finns kit på ebay för montering av evo 9 turbo på 8,
Men jag tror inte min hade evo 9 turbo ganska osäker toyo hade den som test bil en gång i tiden, så kan vatt större snurra för bänkades innan jag köpte den av esc. på 383hk
Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
Men IX an har större turbo original om jag inte minns fel?
ja EVO 9 har större turbo finns kit på ebay för montering av evo 9 turbo på 8,
Men jag tror inte min hade evo 9 turbo ganska osäker toyo hade den som test bil en gång i tiden, så kan vatt större snurra för bänkades innan jag köpte den av esc. på 383hk
Okey, får se hur mkt dom kan få ut ur 8 ans original turbo. Har man för stor så blir det så jävla mkt lagg..
IC'n visade sig vara lite knepigare än jag först trott så fick bygga lite egna fästen och modda om fronten för att den till slut skulle få plats men de finns inte en cm över nu.
Jag köpte en som skulle passa bolt-on men det var en sanning med modifikation. Jag fick trixa lite med upphängningen och fronten för den nya var 2.5cm djupare 6.5cm vs 9cm.
En bildserie från jobbet:cool:
Fick skruva bort lite saker från fronten och såga bort lite plast under bilen pga att IC'n tryckte ner den under fronten (inte så snyggt).
Å såhär blev de!
Passade på att stopp i dom nya HKS H8 stiften också.