17 januari 2013
Trådstartare
Tjena!
Har bytt kamrem på min Mitsubishi galant ifrån 1994. Lät som en diesel när man körde in den i garaget med det var inte lyftarna som verkar vara vanligt på dom här bilarna. Upptäckte att spänningen inte var så spänd och armen till spänrullen låg och slog mot vibrationsdämparen för spänrullen därav dieselljudet. Böt alltihop förutom denna vibrationsdämpare eftersom den fjädrade som den ska när man hade den lös. (har ingen lust att lägga ut 3x så mycket som bilen är värd) Spände upp allt så det verkade rätt och slog igång... Lät som en symaskin, vilket dom tydligen ska köra. Satte sedan dit alla andra remmar, kåpor och allt annat skit som sitter där. Startar igen och Diesel ljudet är tillbaka, dock inte lika högt som innan.
NU kommer då min fråga, ska spänningen spännas på något speciellt sätt, är det den där CP-vibrationsdämparen boven till det hela och av vilken anledning? Någon som har varit med om samma eller vet mycket om Mitsubishi?