3158
Sök

Ny koppling från skräptema

2 415 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
ja jag satt och kolla runt på kopplingar och tänkte, ja varför inte, kolla på biltema för bara för att. och det visade sig att dom hade koppling till 240-740-940.. för endast 899 kr.. tongue

så måste fråga då, någon som har provat den. är det skräp som mycket annat där, eller håller den?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … KIT-73966/

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 januari 2013
Jag har monterat några sådana åt några personer, dom bilarna funkar bra iaf. Mer än så vet jag inte, men verkar ju klart prisvärt.

Men vill minnas att en kopplingssats inte är så dyr original på Volvo, billigare än tex mekonomen osv.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

225 Inlägg
18 januari 2013
det är inge fel på biltema det är samma tillverkare som dom dyrare företagen har bara att dom köper grejerna i sista sekunden eller när dom går i konkurs det är därför det är då billigt så den kan du köpa

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
2 + täcken iallafall smile
någon av er som vet vilken låda denna koppling passar till?

225 Inlägg
18 januari 2013
m40 eller m45 i 240  m 46 eller m47 i 740 och 940

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Mestred skrev:

tack

225 Inlägg
18 januari 2013
så lite så wink

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Mestred skrev:
så lite så wink

blir att kolla imorgon då smile

225 Inlägg
18 januari 2013
ja absolut

6 Inlägg
18 januari 2013
Har me provat den, å min erfarenhet så slirar den Allan tongue men den e ju billig så prova!

Dumpersförare.
970 Inlägg
18 januari 2013
OT. om en sak är dålig man köpt på biltema är det egentligen inte biltemas fel. dom tillverkar ju inte grejerna. bara säger det.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
J_Lindskog skrev:
Har me provat den, å min erfarenhet så slirar den Allan tongue men den e ju billig så prova!

vad för maskin har du haft den i då?

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
VolvoCoffe skrev:
OT. om en sak är dålig man köpt på biltema är det egentligen inte biltemas fel. dom tillverkar ju inte grejerna. bara säger det.

biltema tillverkar inget. utan dom sätter bara sitt namn på vissa saker..

Dumpersförare.
970 Inlägg
18 januari 2013
Tryck_o_pys skrev:
VolvoCoffe skrev:

biltema tillverkar inget. utan dom sätter bara sitt namn på vissa saker..

Jo men det var precis det jag menar. Att dom inte tillverkar dom. pirat som pirat. allt kan inte vara bra kvittar nog var man handlar.
Senast redigerat av VolvoCoffe (18 januari 2013)

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

4 146 Inlägg
18 januari 2013
Mestred skrev:

Är det inte annan koppling i m46an jämfört med m47? Eller är det bara tryckplattan som är kraftigare i m46?

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
zemet skrev:
Mestred skrev:

Är det inte annan koppling i m46an jämfört med m47? Eller är det bara tryckplattan som är kraftigare i m46?

m46 har samma koppling som m47 beroende på svänghjulet

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
var nyss på biltema och inhandla koppling. men tycker det verkar konstigt att dom har gjort uttrampningslagret i plast. den delen du monterar ner i tryckplattan..

Smålänning
7 883 Inlägg
18 januari 2013
Det har alla nya kopplingarna.

Det enda som brukar vara orsaken när det blir fel på biltemas grejer brukar vara den som satt dit dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Large Cap
1 816 Inlägg
18 januari 2013
Va precis i samma sits som dig för nån månad sedan! Blev också lockad av priset på biltema, men när jag fick höra av en bekant när han hade monterat en biltemakoppling så tog det en dag (normal körning) så va den slut. Började slira efter en dag alltså, i en vanlig 740 gl 116hk. Om allt gick rätt till vid monteringen har jag ingen aning om men det lät inte bra i mina öron att den blev slut efter en dag... Jag valde att köpa en från Meca, va rätt billigt där också. Tror jag betalade 1400-1500kr för ett helt "kit" (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) dock utan centrumlager men det kostar inte många kronor (vanligt kullager). Upp till dig själv att avgöra valet, men jag skulle inte köpt biltemas koppling.

2 400 Inlägg
18 januari 2013
Westergren skrev:
Va precis i samma sits som dig för nån månad sedan! Blev också lockad av priset på biltema, men när jag fick höra av en bekant när han hade monterat en biltemakoppling så tog det en dag (normal körning) så va den slut. Började slira efter en dag alltså, i en vanlig 740 gl 116hk. Om allt gick rätt till vid monteringen har jag ingen aning om men det lät inte bra i mina öron att den blev slut efter en dag... Jag valde att köpa en från Meca, va rätt billigt där också. Tror jag betalade 1400-1500kr för ett helt "kit" (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) dock utan centrumlager men det kostar inte många kronor (vanligt kullager). Upp till dig själv att avgöra valet, men jag skulle inte köpt biltemas koppling.

Det måste ha varit fel på montaget isf tongue  En feltema koppling håller bra länge vid normal körning. Sitter en biltemakoppling i min 740gl och den har funkat skitbra i 4-5 tusen mil nu iaf

Sök