24 april 2013
Trådstartare
Imorgon händer någonting stort!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-0e026e82bce91360270fac1320df239e.jpg]()
12mm alu. Går det som jag tänkt ut det så har jag snart gjort min egen adapterplatta...
Sedan behöver jag få tag på ett Saab 900 turbo/S/9000turbo svänghjul som tar 228mm lamell.
Så behöver jag hitta ett pilotlager som passar. För några dagar sedan särade jag på 316i-motorn och Getrag 220-lådan som kom med när jag köpte bilen, och plockade ut svänghjulet. Det är den kuggkransen som ses i en bild ovan, och som jag tänkte svarva på Saab-svänghjulet. Lite överraskande konstaterade jag idag att Getrag 220-lådan har grövre tapp på ingående axel än 262-lådan. Jag hade tagit för givet att det skulle vara samma. 220-axeln har faktiskt samma dimension som Saab. Däremot är BMW:s pilotlager lite mindre i yttre diameter än Saab. Så det blir att leta lite vad som finns.
Så är fästet till diffen samt förstärkningsbalken svetsad.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-b9d1ea1d0f561ca1a96ab32504ce3666_large.jpg]()
Så en liten bild på brukisen med sommardäck, tvättad och nydekorerad i rutan!
![https://www1.garaget.org/archive/178/177279/286724/large_286724-3089434.jpg]()
Senast redigerat av Big-Nyz (24 april 2013)
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -