tror jag fattar allt nu. Tack somfan för alla svar!
Fick dock ett nytt problem nu när jag skulle lossa stereon och kolla om det var kopplat till front eller subout. Nu startar inte stereon alls. En säkring har gått och när jag byter den (utan nyklar i bilen) brinner tråden. Fattar inte hur det kan bli så bara utav att jag lossar och tittar stereons baksida sedan sätter dit den igen. All belysning i bilen fungerar heller inte jävla oflyt
skulle det men va så jävla kallt haha. Kan de ha någonting med det att göra? så om jag lossar den, sätter i en säkring och sätter dig minuskabeln igen ska det funka? tror dock den kommer brinna upp ännu en gång
kan hända att en sladd åkt ur när du drog ur stereon kolla alla sladdar ordentligt så att allt är i, om en sladd åker ur och får kontakt med en annan så kan det ju bli kortis, och då kan ju hela stereon gå sönder. ( tror även stereon kan gå om man inte plockar batterikabeln innan ) lättaste sättet att kolla är ju genom att använda en multi meter och mäta spänningen
stereon har inte gått sönder då den gick igång en liten stund innan den andra säkringen gick. och vad jag ser så sitter allt som det ska. förstår inte vad som hände