3376
Sök

Vilken turbo är bäst, volvo 240

154 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#21
Johan85 skrev:
risenman skrev:
Har du lite mer om fördelar/nackdelar med en 19t ? smile

finns bara fördelar:)
du kommer kunna varva mycke längre om du byter till en kam som vill varva typ v eller k.
så istället för en motor som drar mellan 2500 och 4500rpm så får du en motor som drar mellan 3000 till varvstopp vilket enligt mig är en förbättring för hur sällan leker man under 3000rpm?smile
och bilen kommer inte vara stendöd under 3000 heller

okej det låter nice smile har ju en a-kam i nu får se hur det fungerar tillsammans smile Är turbomecks aggregat äkta vara eller kopior?


83 Inlägg
23 januari 2013
#22
har en k kam om du är sugen smile


154 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#23
JanZonz skrev:
har en k kam om du är sugen smile

Pris?

Frågan står fortfarande kvar, vad är det för kvalité på aggregaten som turbomeck säljer? kopior eller äkta? smile


83 Inlägg
23 januari 2013
#24
ge ett bud smile


Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 januari 2013
#25
Garreten hänger med lite längre än 13c men inte mycket mer.
Ska du kunna få ut all effekt ur en 19T så behövs ett moddat bränslehuvud eller gnistat sprut.

Kör på en 13c tills du ska trimma ordentligt. Dumt att köpa 2 dyra turbos... Sen håller Mitsuaggregat bättre än garret och de finns typ överallt smile

Har provat både a och k-kam på min b230f med turbo.
Kolla mina filmer så ser du hur de gick på 0,6 i ladd med en 13c

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

154 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#26
Boostrider skrev:
Garreten hänger med lite längre än 13c men inte mycket mer.
Ska du kunna få ut all effekt ur en 19T så behövs ett moddat bränslehuvud eller gnistat sprut.

Kör på en 13c tills du ska trimma ordentligt. Dumt att köpa 2 dyra turbos... Sen håller Mitsuaggregat bättre än garret och de finns typ överallt smile

Har provat både a och k-kam på min b230f med turbo.
Kolla mina filmer så ser du hur de gick på 0,6 i ladd med en 13c

Okej har du 0,6 i ladd på alla filmerna eller? din verkade rätt frisk smile


Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 januari 2013
#27
De tidiga klippen låg på standard lättryck. Men alla filmer när den var svetsad kördes den på 0,6.
Då sitter det k-kam i den också

Gick att köra på 0,85 med b230f har ju rätt högt kompressionsförhållande emot en turbomotor så du kan kanske ladda lite mer med 13c utan spik

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

154 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
#28
Boostrider skrev:
De tidiga klippen låg på standard lättryck. Men alla filmer när den var svetsad kördes den på 0,6.
Då sitter det k-kam i den också

Gick att köra på 0,85 med b230f har ju rätt högt kompressionsförhållande emot en turbomotor så du kan kanske ladda lite mer med 13c utan spik

Okej, ja den såg ut att pinna på rätt gött ändå! ska fundera på vad jag ska välja, vet du ifall turbomecks aggregat är äkta? smile


Avstängd
1 418 Inlägg
24 januari 2013
#29
risenman skrev:
Boostrider skrev:
De tidiga klippen låg på standard lättryck. Men alla filmer när den var svetsad kördes den på 0,6.
Då sitter det k-kam i den också

Gick att köra på 0,85 med b230f har ju rätt högt kompressionsförhållande emot en turbomotor så du kan kanske ladda lite mer med 13c utan spik

Okej, ja den såg ut att pinna på rätt gött ändå! ska fundera på vad jag ska välja, vet du ifall turbomecks aggregat är äkta? smile

nej dom är kina annars skulle dom kosta en bit över 10.000 smile


Sök