2886
Sök

Varför Saab som hat objekt?

Avstängd
1 418 Inlägg
22 januari 2013
saab reklamen med negern i baksätet är det enda som är roligt med saab tongue

1 412 Inlägg
22 januari 2013
Saab_janne skrev:
Bra initiativ att starta en sån här tråd så vi kan gå till botten med det här syndromet att alla ska snacka skit om Saab hela tiden, börjar bli irriterande. Märker ett tydligt mönster att folk som kör Volvo och bmw skriver massa nedlåtande kommentarer, är dom så avundsjuka eller vad är problemet?. Saab har alltid byggt mkt bra bilar, är själv mycket nöjd med min 9-5a. Motorras och turboras är bara skitsnack,aalla jag känner som kör Saab är mkt nöjda. Anledningen till att de började gå dåligt för Saab är enbart gms fel. Verkar inte som folk som hatar Saab har provkört nån, har man nån gång kört en Saab blir man kär direkt, skulle aldrig kunna köpa nån annan bil.

Tack för mig! /Janne.

Du borde vrida ner "fanboy"-reglaget till ungefär hälften, det där kan inte vara hälsosamt. big_smile

Avstängd
1 418 Inlägg
22 januari 2013
Saab_janne skrev:
Bra initiativ att starta en sån här tråd så vi kan gå till botten med det här syndromet att alla ska snacka skit om Saab hela tiden, börjar bli irriterande. Märker ett tydligt mönster att folk som kör Volvo och bmw skriver massa nedlåtande kommentarer, är dom så avundsjuka eller vad är problemet?. Saab har alltid byggt mkt bra bilar, är själv mycket nöjd med min 9-5a. Motorras och turboras är bara skitsnack,aalla jag känner som kör Saab är mkt nöjda. Anledningen till att de började gå dåligt för Saab är enbart gms fel. Verkar inte som folk som hatar Saab har provkört nån, har man nån gång kört en Saab blir man kär direkt, skulle aldrig kunna köpa nån annan bil.

Tack för mig! /Janne.

du fanboyar trollhättemopeder anssra fanboyar annat?
ja har kört saab några gånger det va ingen vidare upplevelse så det kommer aldrig hända igen smile

Påstängd
1 197 Inlägg
1 798 Inlägg
22 januari 2013
Verkar va de vanligaste att man skyller allt på gm för att saab gick o konkade

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

390 Inlägg
22 januari 2013
Jag är stolt över Saab och kommer alltid att köra det, andra får ha sina åsikter men har ni tänkt på att Saab skapar så stora debatter hela tiden? Inget annat märke som gör det troligen för att Saab är ett speciellt och intressant bilmärke smile Inte ett i mängden och det gillar jag. Det är GM:s fel mycket av det som har hänt faktiskt, turboras mm beror på att folk sköter sina servicar dåligt och att Garrett fick order av GM att tillverka en turbo som var billigare=kvalitén blev sämre. Min förra 9-5 gick med samma turbo efter 32 000 mil och den visade ingen tendens till att lägga av, visst har Saab inte alltid gjort det som vore billigast och bäst. Men under tiden som det har varit svårt så har Saab-arbetarna verkligen kämpat för märket och trott på att det skulle bli bra. Men nu blir allt bra! NEVS fixar detta!
Senast redigerat av turbo_sport (22 januari 2013)

4 670 Inlägg
22 januari 2013
mejmotorsport skrev:
Nefyfan för scaab!

Ja du! Så gammal va du ja! lol Dags o borsta tänderna o gå till sängs nu!
Senast redigerat av mickius (22 januari 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
22 januari 2013
turbo_sport skrev:
Jag är stolt över Saab och kommer alltid att köra det, andra får ha sina åsikter men har ni tänkt på att Saab skapar så stora debatter hela tiden? Inget annat märke som gör det troligen för att Saab är ett speciellt och intressant bilmärke smile Inte ett i mängden och det gillar jag. Det är GM:s fel mycket av det som har hänt faktiskt, turboras mm beror på att folk sköter sina servicar dåligt och att Garrett fick order av GM att tillverka en turbo som var billigare=kvalitén blev sämre. Min förra 9-5 gick med samma turbo efter 32 000 mil och den visade ingen tendens till att lägga av, visst har Saab inte alltid gjort det som vore billigast och bäst. Men under tiden som det har varit svårt så har Saab-arbetarna verkligen kämpat för märket och trott på att det skulle bli bra. Men nu blir allt bra! NEVS fixar detta!

Lite OT! Hur går det med jämmerdalen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 798 Inlägg
22 januari 2013
turbo_sport skrev:

Kanske gm var stor del i det vad vet jag har aldrig luskat i de nå vidare mkt då¨saab som bilmärke aldrig intresserat mej speciellt mkt. Men att säga att allt var gm fel är väl 'ändå att ta i ändå?

Var inte saab på fallrepet långt innan gm
Senast redigerat av fredde85 (22 januari 2013)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

390 Inlägg
22 januari 2013
Det rullar på Benny! Tack som frågar smile Svetsat färdigt golvet fram snart så är kvar lite i bakvagnen och pyssel med motorn men till sommaren hoppas jag kunna starta den iaf big_smile Lite för kallt nu men till våren så!
Senast redigerat av turbo_sport (22 januari 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
22 januari 2013
turbo_sport skrev:
Det rullar på Vettemannen! Tack som frågar smile Svetsat färdigt golvet fram snart så är kvar lite i bakvagnen och pyssel med motorn men till sommaren hoppas jag kunna starta den iaf big_smile Lite för kallt nu men till våren så!

Kul att höra att det går frammåt, hoppas verkligen att den skönheten kommar att mil under sig i sommar!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Handledare
1 481 Inlägg
22 januari 2013
Saab_janne skrev:

Tack för mig! /Janne.

Bara tur. Min 9-5:a var sämsta skit jag haft.
Allt rasade, Växellåda, bromsar, Stötdämpare, instrument, kamkjedja. Trots att det var en vanlig 150hk som användes som familjebil. Reparationer på minst 50' mellan 8000 och 15000 mil. Sedan såldes bilen som objekt med def motor. Orkade inte med skiten längre.
Hade också en ny 9-5:a som tjänstebil. Bytte bort den efter ett år. För mycket fel.

Bakre oken kärvade, Värsta var dock att 80% av bromförmågan försvann när en ABS-givare la av. Kul när man bromsade och bilen ställde sig på tvären mot vänster samtidigt som motorn gick upp på varvstoppen när man kopplade ur.......   Sedan var det tändningslåset. Tändningen gick på men motorn gick inte att starta och tändningen gick inte att slå av. Det gick att nolla genom att lyfta batterikabeln (10:an nyckel i dörrfickan  ) men droppen var när det inte gick utan det blev att ringa bärgare.  Tot 7500mil. Nu åker jag BMW privat och Passat i tjänsten.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 januari 2013
Bitvis halvdan kvalité kombinerat med en rad udda/mindre genomtänkta lösningar kan jag se som negativt med bilarna, åtminstone de som har varit i min ägo.

Dock spelar det ingen roll hur usla bilarna är. Märket ligger väldigt varmt om hjärtat vilket gör att jag väljer SAAB före Toyota, BMW, VW, Lexus osv alla dagar i veckan.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Of World
3 372 Inlägg
22 januari 2013
jag kör min första saab, och grymt nöjd, går finare än mercedes bilarna jag haft.. piggare desstum! en välservad saab är fint.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Muttley
22 januari 2013
Hata är ett starkt ord.   Att ha mig som ägare på en saab skulle vara ett stort skämt.

Anledningen för min del är att de är grymt tråkiga.   Inredningen skriker ju så tråkig den är.  Förvisso ändrade de ju på saab 93 06 var de va ?

Första gången jag testa en 93 kombi från 06 så var jag grymt besviken. Fick äran att köra den 10 mil och jag njöt inte så mycket.  Väldigt mycket knackande i kupeen.

Man kör vad man tycker men att tycka de är ren kärlek finns inte hos mig, de är inget speciellt.

Att Gm inte lade krut var väl att de fatta att de inte var lönt och de satsa på deras "egna" bilar.  Hade de förstått att de fanns en marknad hade de säkert lagt mer krut på dem.

Är sjukt nöjd med min egna "gm" wink
Senast redigerat av tkd_rille (22 januari 2013)

klabbarpan
3 041 Inlägg
22 januari 2013
Finns ju ett klipp från top gear där jeremy clarkson berättar om saab historien wink där var ju bland annat om att gm gav saab en modell som dom skulle köra på och endast skifta emblem men nej, bygg om hela bilen :p rätt skoj smile

Muttley
22 januari 2013
nixon89 skrev:
Finns ju ett klipp från top gear där jeremy clarkson berättar om saab historien wink där var ju bland annat om att gm gav saab en modell som dom skulle köra på och endast skifta emblem men nej, bygg om hela bilen :p rätt skoj smile

Gm gjorde sin största tabbe att göra en BLS.  Blev jättefel.   Chevrolet Epica var ju ett grymt misstad med, tror de är bland de tveksammaste bilarna jag testat. 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Cadillac_BLS_D_Wagon_rear.JPG
Senast redigerat av tkd_rille (22 januari 2013)

Smålänning
7 887 Inlägg
22 januari 2013
Hur man kan HATA ett bilmärke? Hata är ett rätt starkt ord...

Att Saab gick omkull berodde inte helt på GM, hade inte gått särskilt bra i början/mitten på 90-talet utan dom, största felet de gjorde va att marknadsföra fel. De hade en för liten kundgrupp.

Jag har kört många bilar, och det ska (faktiskt) till rätt så högklassiga moderna bilar för att bli lika bekväma som en 9-5 från slutet på 90-talet.
Smaken är som baken, men, jag vågar påstå att för runt 10.000 kronor får du ingen bättre bil än en 9-5 från runt -00. Kör du aldrig med släp en 2,0t, snabb, bensinsnål, driftsäker, hållbar, säker och bekväm.

Som långfärsbil är saabar svårslagna oavsett modell, redan på 70-talet hade dom bättre säten än flertalet moderna bilar.

Motorras är bara skitsnack, BMW-sexor vrider topplockan tre varv i en bilkö om kylarvattnet inte står på MAX, VAG 1,8T, VR6 och de nyare dieslarna verkar vara riktiga bojsänken, likaså Volvo D5. Nyare Mercedes behöver annan kylare för en simpel dragkroksmontering...

Alla bilar är skit, för alla har någonting som är underdimensionerat, felkonstruerat, eller helt enkelt gjort i dåligt material.

Hata är starkt. Man kan ogilla ett märke, men man ska ha skäl för det! Kan inte bara hata något för att rätta sig i ledet. Jävla skit säger alla, de flesta instämmer utan att ha en aning.

Jag provar. Skaffar mig en egen uppfattning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

130 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Känner att tråden börjar balla ur lite igen.

Att skriva Saab <3 säger mig absolut ingenting
och sen scaab, det säger mig absolut ingenting det heller. är lite intresserad av att höra ett lite mer moget uttalande till varför du skrev scaab.

Sen har vi det här med "Min Saab krånglar aldrig" "Min krånglar jämt" Osv.. Jag vet att alla bilar krånglar någon gång vi kan göra en sån tråd med.. Eller det finns ju redan mängder här på garaget, där alla skriver vad dom har för problem med sina bilar. jag skrev inte heller nått gällande konkursen från början så det hör inte heller hit. Saabs konkurs är tråkig och man kan diskutera fram och tillbaka i evighet till varför. Men det hör inte heller hemma i tråden.

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/

607 Inlägg
22 januari 2013
Dirtymike skrev:
I familjen fanns inget annat märke en Saab
1. Saab V4 nego frihjulsnav
2. Saab 99 nego så jäkla ful
3. Saab 900 Turbo nego man satt på tvären wtf. O vem fan är så dum i huvet o sätter handbromsen på framhjulen? Bra var att det var en polisbil som dom aldrig ville ha så den var trimmad o gick som fan.
4. Saab 900 S nego turbon rasa typ 5ggn +1 växellåds haveri
5. Saab 9000 Talladega nego 3 växellåds ras, övertryck i kylarn, el fel i panelen o bränd databox
6. Saab 9000 motor haveri
Sen lucka på typ 10år med diverse andra fordon.
7. Saab 9-5 Vector.......

Saab 9-5 kombi blev ihop snickrad i en lokal ute på Brandholmen i Nyköping.

Sen har vi ju Saab Jas 39 Gripen typ den dyraste jordfräsen.

Dessa bilar har min far ägd då jag aldrig kommer köpa en Saab därför jag har hört all denna frustration med dessa jäkla bilar.

Handbromsen fram slutade de med 87

Sök