tjena, Det kallas 22 ström, det går direkt från batteri in i en säkringsbox/relä sen vidare till startmotorn och generatorn. Det är dom 2 kraftigaste kablarna i bilen.
Du behöver säkringar, på min satt det 200 AMP säkring till generator och startmotor, Strömmen kommer från batteri sen när du skickar signal till starten så öppnar monster relät upp och skickar ut ström till startmotorn, Och när generatorn börjar snurra skickar den tillbaka strömmen in i samma kontakt, Så den skickas tillbaka och laddar batteriet, sen är det bara jorda startmotor och generator i karossen.
Du vill inte ha kortslutning i dessa kablar då dom är så grova så dom kan ställa till jävligt stora problem. ska du ha startknapp på panelen, måste du ha en SOM ÄR GJORD för startmotorströmm (22) Många sätter i en vanlig knapp och bränner till slut hela elsystemet. Samma med huvudströmbrytaren om du har nån sån, Måste vara modellen kraftigare för säkerhetens skull.
Hur har du gjort i instrumentpanelen? Det går en tunn kabel från generatorn som ska kopplas ihop med bilens elsystem, annars kommer bilen varna att generatorn/batteriet är trasigt. Bara plocka bort lampan annars om du inte har kvar det systemet.
Senast redigerat av hangman (23 januari 2013)