villon skrev:
men du kör jhu osså runt i en gamal 325:a säkert import och turkgenomrökt också,,, och tror inte du hade tackat nej till en s60R skälet till att de kanske inte säljer kanonbra är priset då du iaf får punga ut 500k sen riktar sig den bilen nog till yngre grupper o de e inte alltid vi (yngre grupper) har så mkt pengar o röra sig med. Jag skulle utan tvekan kunna ge 600k för en s60R med allt jag vill ha i men som sagt dem pengarna finns inte ....just nu
ja min bil är idag en sunkig 325a. blir ändring på det till våren...oroa dig inte.
jag skulle inte köpa en s60r även om den kostade 50 000kr.
om du hellre köper en volvo s60r för 600 000kr än bilen jag länkar till borde du nog träffa en doktor.
http://www.blocket.se/vi/9399041.htm?ca=9_sDrar ett par citat från teknikens värld #20 (26/9 2006) ang. S60R:
Edward Sandström (STCC-förare): "volvo S60R är som jag sa för flera år sedan en halvfärdig produkt. Antingen gör man R-bilar fullt ut, eller så låter man det vara."
Ang. 0-100 acceleration; "volvo S60R är tvärtemot 0,6 sekunder långsammare än uppgivet med sin klonkiga sexväxlade låda och långslagiga koppling."
"S60R verkar överdopad i jämförelse. Det är långt till det rätta bmw-flåset när man kör göteborgs-traktor."
"att bryta runt s60r i kurvor är ingen njutning och det står snabbt klart att R:et inte står för Racing utan för engelskans Refinement (förfinad). Där volvo börjar stampa och tröttna vill bmw 335i bara dra vidare".
"lite för mycket vallåkra och raggarzon-varning på volvon..."
"S60R berättar om forntid. Dels om 1970-talets 242 GT, och dels om den något nyare 240 GLT/Turbo. Och då är det inte bara de kraftiga pedalerna med räfflat gummi (som ser ut att vara samma som hos 240) och allmänt ombonade gillestugekänslan som är mest påtaglig, känslan av osportighet är densamma nu som då."
"knappt 150 volvo s60r har sålts sedan 2003"
nu kanske ni förstår varför jag tror att volvo bara kommer förlora pengar om den omtalade bilen tas i produktion.
no offense, men jag hatar svenska bilar.