3189
Sök

Nya Volvo S80R 480 hk

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
15 oktober 2006
Fartresurserna blir självklart våldsamma för en Volvo: accelerationen 0-100 km/h kommer att ta cirka fem sekunder, toppfarten stryps politiskt korrekt till 250 km/h.

Gillade första meningen... wink

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 oktober 2006
Jonni skrev:
SIGGE_C70R skrev:
japp ni såg rätt alltså Nya Volvo S80R 480 hk
rivalerna är Audi S6 Bmw m5 Och Mercedes E55 AMG
http://www.teknikensvarld.se/bilspionen … /index.xml
och där med nya v70R på 380 hk wink coolt Vahhh ?

Haha!

Synd då att både BMW och Mercedes ligger steget före wink

Mercedes har ju nyligen släppt lös X63 AMG motorn.. 6.2 Liters V8 på ca 514 hk beroende på modell wink

Bmw har ju V10an på 500 hk

Volvo måste höja ribban wink

jag säger bara en volvo med dubbel japs turbo med yamaha i spetset då bmw ,mercan o audi ligger risigt till:P
tänk er bara en japansk 4fyran med turbo 4wrd slår de mesta, nu är de 8:an med dubbel turbo ojjojjojjj

43 Inlägg
16 oktober 2006
kolla datumet på den artikeln, 2006-04-24, det där har man redan läst om. Den nya v70 kommer att få en v8 på 328 hästar och t5an får 10 hästar till vilket blir 270.

The Connoisseurs Red Car Club

390 Inlägg
16 oktober 2006
Nasty skrev:
tycker det verkar lite halvskumt med tanke på vilken succe S60R har gjort...
(folk som har råd med bilar i den här klassen köper ju knappast en volvo).

volvo har alltid gjort, och kommer alltid att göra fula bilar. enda undantaget är P1800 smile

Så du "vet" att de inte kommer få en enda sån såld?
Volvo har ju faktiskt spottat ut flera prestigemodeller som gör att de hamnar i samma klass
som de bilar du menar man köper istället om man har pengarna.
Konstigt när man häver ur sig saker som om de vore fakta när det är egentligen är en åsikt, du tycker inte dom ser bra ut men det är många som är av en annan åsikt.

Utanlem
895 Inlägg
16 oktober 2006
trevligt trevligt

Utanlem
895 Inlägg
16 oktober 2006
lanred skrev:
alla gillar inte bmw !

du måste skämta big_smile

90 Inlägg
16 oktober 2006
Nasty skrev:
tycker det verkar lite halvskumt med tanke på vilken succe S60R har gjort...
(folk som har råd med bilar i den här klassen köper ju knappast en volvo).

volvo har alltid gjort, och kommer alltid att göra fula bilar. enda undantaget är P1800 smile

Sniff sniff jag tror bestämt att det luktar avundsjuka här inne...luktar ljuvligt.

Hällre sist än saab!

Wankel
1 080 Inlägg
16 oktober 2006
lanred skrev:
ful som stryk? den är lätt snyggaste volvon som har skapats

håller med, men snyggaste volvon som skapats är väl knappast nån bedrift? hehe

MDS Västerås

2 652 Inlägg
16 oktober 2006
StiFf skrev:
lanred skrev:

den ser helt OK ut . skulle kunna ha en sådan om ett par år smile

272 Inlägg
16 oktober 2006
Dessutom som en dröm att köra!

684 Inlägg
16 oktober 2006
haha dem bilderna på teknikesvärld är tagna på sturups flygplats av min svåger big_smile

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 oktober 2006
Fant skrev:
kolla datumet på den artikeln, 2006-04-24, det där har man redan läst om. Den nya v70 kommer att få en v8 på 328 hästar och t5an får 10 hästar till vilket blir 270.

Ja dom hade väl sånna å kladdade runt med nere i malmö.

Dom hade en jävla massa bilar där nere i limhamn.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 oktober 2006
precision skrev:
StiFf skrev:
lanred skrev:

den ser helt OK ut . skulle kunna ha en sådan om ett par år smile

mm om typ 10 år å 30k mil kanske man har råd med en. kanske..  tongue

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Nknn
16 oktober 2006
Gammal nyhet (2006-04-24) Volvo kommer inte ha någon motor över 400hk.. Dessutom är inte nya s80 särskilt snygg, och ser verkligen inte spänstigare ut än föregångaren som alla biltidningar envisas med att tycka.

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
16 oktober 2006
airam skrev:
Volvo har ju faktiskt spottat ut flera prestigemodeller som gör att de hamnar i samma klass
Konstigt när man häver ur sig saker som om de vore fakta när det är egentligen är en åsikt, du tycker inte dom ser bra ut men det är många som är av en annan åsikt.

sa jag att dom inte kommer få en enda såld?
vad gäller volvos "flera prestigemodeller" så måste jag ha missat nånting eller så förstår inte du vilka bilar jag pratar om. för mig veterligen finns det ingen volvo som kan mäta sig med det bästa bmw/audi/mercedes har att erbjuda. eller?

att volvo s60R har dåliga försäljningssiffror ÄR fakta.
att dom ser förjävliga ut är min åsikt.

Alla kan köra fort rakt fram...

684 Inlägg
16 oktober 2006
Nasty skrev:
airam skrev:

sa jag att dom inte kommer få en enda såld?
vad gäller volvos "flera prestigemodeller" så måste jag ha missat nånting eller så förstår inte du vilka bilar jag pratar om. för mig veterligen finns det ingen volvo som kan mäta sig med det bästa bmw/audi/mercedes har att erbjuda. eller?

att volvo s60R har dåliga försäljningssiffror ÄR fakta.
att dom ser förjävliga ut är min åsikt.

men du kör jhu osså runt i en gamal 325:a säkert import och turkgenomrökt också,,, och tror inte du hade tackat nej till en s60R skälet till att de kanske inte säljer kanonbra är priset då du iaf får punga ut 500k sen riktar sig den bilen nog till yngre grupper o de e inte alltid vi (yngre grupper) har så mkt pengar o röra sig med. Jag skulle utan tvekan kunna ge 600k för en s60R med allt jag vill ha i men som sagt dem pengarna finns inte ....just nu

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Wankel
1 080 Inlägg
16 oktober 2006
han har väl rätt att tycka vad han vill, oavsett vad han kör för bil ?

MDS Västerås

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
16 oktober 2006
villon skrev:
men du kör jhu osså runt i en gamal 325:a säkert import och turkgenomrökt också,,, och tror inte du hade tackat nej till en s60R skälet till att de kanske inte säljer kanonbra är priset då du iaf får punga ut 500k sen riktar sig den bilen nog till yngre grupper o de e inte alltid vi (yngre grupper) har så mkt pengar o röra sig med. Jag skulle utan tvekan kunna ge 600k för en s60R med allt jag vill ha i men som sagt dem pengarna finns inte ....just nu

ja min bil är idag en sunkig 325a. blir ändring på det till våren...oroa dig inte.

jag skulle inte köpa en s60r även om den kostade 50 000kr.
om du hellre köper en volvo s60r för 600 000kr än bilen jag länkar till borde du nog träffa en doktor.
http://www.blocket.se/vi/9399041.htm?ca=9_s

Drar ett par citat från teknikens värld #20 (26/9 2006) ang. S60R:

Edward Sandström (STCC-förare): "volvo S60R är som jag sa för flera år sedan en halvfärdig produkt. Antingen gör man R-bilar fullt ut, eller så låter man det vara."
Ang. 0-100 acceleration; "volvo S60R är tvärtemot 0,6 sekunder långsammare än uppgivet med sin klonkiga sexväxlade låda och långslagiga koppling."
"S60R verkar överdopad i jämförelse. Det är långt till det rätta bmw-flåset när man kör göteborgs-traktor."
"att bryta runt s60r i kurvor är ingen njutning och det står snabbt klart att R:et inte står för Racing utan för engelskans Refinement (förfinad). Där volvo börjar stampa och tröttna vill bmw 335i bara dra vidare".
"lite för mycket vallåkra och raggarzon-varning på volvon..."
"S60R berättar om forntid. Dels om 1970-talets 242 GT, och dels om den något nyare 240 GLT/Turbo. Och då är det inte bara de kraftiga pedalerna med räfflat gummi (som ser ut att vara samma som hos 240) och allmänt ombonade gillestugekänslan som är mest påtaglig, känslan av osportighet är densamma nu som då."
"knappt 150 volvo s60r har sålts sedan 2003"

nu kanske ni förstår varför jag tror att volvo bara kommer förlora pengar om den omtalade bilen tas i produktion.

no offense, men jag hatar svenska bilar.
Senast redigerat av Nasty (16 oktober 2006)

Alla kan köra fort rakt fram...

Flickspanare
728 Inlägg
16 oktober 2006
vaughn skrev:
tyvärr så är den inte fyrhjulsdriven och största faktorn... den är tråkig och ful som stryk

Instämmer..

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

555 Inlägg
16 oktober 2006
Burken skrev:
lanred skrev:
alla gillar inte bmw !

du måste skämta big_smile

varför skulle jag skämta? jag tycker inte ens de gamla bmw är så snygga heller.. det är min åsikt.. alla olika märken har sina egna former, och jag tycker inte om bmws gamla former.. den nya är fin men jag hade aldrig köpt någon gammal bmw.. inte ens rabatt på 50% så skulle jag köpt en gammal bmw (då menar jag inte för vidarförsäljning, utan för eget bruk..)

StiFf skrev:
lanred skrev:

jag tycker iallafall den är ganska snygg, men för dyr ....

Sök