3002
Sök

Golf 3 vr6 syncro

14 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Tja undrar om man kan växla mellan fyrhjulsdrift och framhjulsdrift på en golf 3 vr6 2,9 l syncro?? wink

9 118 Inlägg
25 januari 2013
Bas-Gubben skrev:
Tja undrar om man kan växla mellan fyrhjulsdrift och framhjulsdrift på en golf 3 vr6 2,9 l syncro?? wink

Nej det går inte. Finns inga inställningsmöjligheter till det orginal.

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 januari 2013
nepp går som sagt ej att växla

driver mer på bak än fram har jag för mig... dock väldigt känslig fyrhjulsdrift

9 118 Inlägg
25 januari 2013
CHEEVA skrev:
nepp går som sagt ej att växla

driver mer på bak än fram har jag för mig... dock väldigt känslig fyrhjulsdrift

Nae mera fram än bak. Framhjulen måste slira 1 fjärdedels varv innan bakhjulen driver. Jäkligt svår bil att leka med på vintern, men man tar sig fram på många ställen i alla fall.....

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2013
Putteliten skrev:
Jäkligt svår bil att leka med på vintern, men man tar sig fram på många ställen i alla fall.....

Svår att leka med? på vilket sätt? Vintertid gick det inte rakt i en enda kurva eller rondell för mig, med  turbo vart det halt sommartid också.

enda skillnaden jag upptäckt mot xdrive,haldex & quattro är att du måste ha mycket mer gas, inte fega utan full spetta för att hålla i sladden helt klart läskigt ibland då det kan gå riktigt fort smile

1 036 Inlägg
25 januari 2013
Fruktansvärt roligt på vintern och inte alls svårt att leka med don, man får inte vara rädd för att gasa bara, men man tar sig fram överallt har jag märkt :-) men som sagt är viscoloppling på dom så går ej att välja :-)

25 Inlägg
5 april 2013
Det går som sagt var inte att växla om, men du kan koppla om bakdiffen, kör min "låst" skit kul när det är halt:D

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

Sök