w124 250 turbo extremt dålig på att starta när den är kall sitter en 7 mm dieselpump från dieselmeken i den annars är den original just nu . man får gnugga hur länge som helst , men den velar hela tiden konstant gnuggande i 1 min så startar den
w124 250 turbo extremt dålig på att starta när den är kall sitter en 7 mm dieselpump från dieselmeken i den annars är den original just nu . man får gnugga hur länge som helst , men den velar hela tiden konstant gnuggande i 1 min så startar den
dåliga glödstift? slutkörd(dålig kompression?)
Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
jaduu startade perfekt innan pumpen stoppades dit och den är garanterat rätt kuggad såå vette fan vad som har hänt med den ? den har fått dålig tomgång oxå orkeslös slår man i driven och håller broms så orkar den inte gå :o
har vart med om liknande fenomen när ja justerat (läs maxat) orginalpumpar. funderar på om den ökade mängden diesel gör att det blir svårare att få fyr påt. annars skulle ja gissa på kassa glödstift eller att de kryper in luft i systemet. men tycker jag har sett några mercor på tex mb träffen som får nöta en del innan dom hoppar igång när de sitter div monsterpumpar på dom.
det du kan göra är och lossa ett spridarrör när du kör på starten. då ser du om de kommer diesel annars brukar de sitta genomskinliga slangar till filtret. kolla bubblor där. kolla så dieselfiltret sitter fast:) mät om du har ström till glödstiften, går att kolla glödstiften via en dosa vid batteriet. vet dock inte hur. google vet nog funkar inte glöggningen så blir dom svårstartade men går att göra en fulig med värmepistol in i insuget ett tag. men de är bökigare på turbomotorerna är sugisarna.
Jag skulle säga dåliga spridare kan vara en del i att den är svår startad:) men iofs så pass gamal så har nog inte lika stor betydelse som det har i min. Men alltid nått å tänka på:)