4057
Sök

W124 250 turbo extremt dålig på att starta !

53 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
#1
w124 250 turbo extremt dålig på att starta när den är kall sitter en 7 mm dieselpump från dieselmeken i den annars är den original just nu . man får gnugga hur länge som helst , men den velar hela tiden konstant gnuggande i 1 min så startar den

460 Inlägg
25 januari 2013
#2
amenvisst skrev:
w124 250 turbo extremt dålig på att starta när den är kall sitter en 7 mm dieselpump från dieselmeken i den annars är den original just nu . man får gnugga hur länge som helst , men den velar hela tiden konstant gnuggande i 1 min så startar den

dåliga glödstift? slutkörd(dålig kompression?) smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

53 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
#3
jaduu startade perfekt innan pumpen stoppades dit och den är garanterat rätt kuggad såå vette fan vad som har hänt med den ? den har fått dålig tomgång oxå orkeslös slår man i driven och håller broms så orkar den inte gå :o

2 266 Inlägg
5 119 Inlägg
25 januari 2013
#5
har vart med om liknande fenomen när ja justerat (läs maxat) orginalpumpar. funderar på om den ökade mängden diesel gör att det blir svårare att få fyr påt. annars skulle ja gissa på kassa glödstift eller att de kryper in luft i systemet. men tycker jag har sett några mercor på tex mb träffen som får nöta en del innan dom hoppar igång när de sitter div monsterpumpar på dom.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

53 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
#6
okej tack så mycket kan ju vara att de matar så mycket bränsle så den kan vara lite kinkig .

456 Inlägg
25 januari 2013
#7
Kanske kan vara att det är en diesel(traktor) motor.......?

growing old is mandatory growing up is optional

Sothora <3
1 201 Inlägg
26 januari 2013
#8
Kolla i den här ordningen

glödstift
tjuvluft på bränslet

Är det inte de så är det pumptimingen

Bildemonterare samt egen verkstad. !

53 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
#9
får göra det . var nyss och sku starta den men gick inte ens igång när man försökte kabla. den bara vela och vela och vela yikes

5 119 Inlägg
26 januari 2013
#10
det du kan göra är och lossa ett spridarrör när du kör på starten. då ser du om de kommer diesel annars brukar de sitta genomskinliga slangar till filtret. kolla bubblor där. kolla så dieselfiltret sitter fast:) mät om du har ström till glödstiften, går att kolla glödstiften via en dosa vid batteriet. vet dock inte hur. google vet nog wink funkar inte glöggningen så blir dom svårstartade men går att göra en fulig med värmepistol in i insuget ett tag. men de är bökigare på turbomotorerna är sugisarna.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

53 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#11
har pratat lite med dieselmeken och han sa att det kan hända att hylsorna har hoppat ur . men förstår inte riktigt vad han menar med det ?

53 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#12
alltså nå hylsor i pumpen bakom locket ?

Forummoderator
18 008 Inlägg
29 januari 2013
#13
När du väl kör och ger gas. Går den bra då?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

64 Inlägg
29 januari 2013
#14
Jag skulle säga dåliga spridare kan vara en del i att den är svår startad:) men iofs så pass gamal så har nog inte lika stor betydelse som det har i min. Men alltid nått å tänka på:)

MoPar Power!

54 Inlägg
17 juni 2013
#15
Ger du gas då du försöker starta den?


Sök